Volgens Marchionne zal Maserati in 2019 ook elektrisch aangedreven zijn. Het merk met de drietand vormt een krachtig wapen in de mondiale verkoop van de Italiaanse automobiel en dus mag er ook op het gebied van technische innovatie wat verwacht worden. Maserati neemt het voortouw, want tegen 2022 zal de helft ongeveer van FCA’s wagenpark deels of volledig elektrisch zijn. De voorheen -wat deze techniek betreft- zeer sceptische CEO, is er nu zeker van dat de vraag naar dit type aandrijving zal toenemen.

MASERATI PLANT ELEKTRISCHE VERSIE ALFIERI
De huidige bodemarchitectuur van Maserati is alleen gericht op conventionele motoren, zoals de V6- en V8-benzinemotoren. Voor de toepassing van een elektrische aandrijflijn dient de technische basis te worden aangepast. Aan de nieuwe bodemsectie wordt nu gewerkt. Maserati zou de elektrische Alfieri in 2020 op de markt willen brengen.
De Alfieri komt niet alleen in een elektro-uitvoering. De sportwagen debuteert met de bekende V6-benzinemotor met turbo. Eerder gaf Maserati aan dat er keuze zou zijn uit drie smaken. Onderaan de ladder staat een 410 pk sterke achterwielaandrijver, gevolgd door een vierwielaandrijver met 450 en 520 pk. Op dezelfde agenda stond de Alfieri voor 2016 genoteerd, maar de eerste exemplaren komen nu in 2019. De auto trapt af als coupé en zal in een later stadium ook als roadster verschijnen.