Pagina 2 van 3

Re: Fahrbericht Lancia Thesis und Maserati QP IV

BerichtGeplaatst: ma 23 okt 2017, 20:07
door Marten
O ja, nog even een leuk weetje over de Kappa, maar dan de Coupe, onlangs is er in Nederland een 5 cilinder turbo verkocht met net 31.000 km voor net onder de €15.000 en in Duitsland 1 met een idem lage km. stand voor een paar duizend meer.

Re: Fahrbericht Lancia Thesis und Maserati QP IV

BerichtGeplaatst: di 24 okt 2017, 10:10
door Boomerang
De Thesis 3.2 met 5 traps aut. heeft gewoon de Alfa Busso aan boord, geen GM blok.

De 166 heeft alleen op de diesels een 5 traps aut. gehad.
Best gek, ook voor de benzine was er dus al een vijftraps variant in eigen huis, die de 166 V6 dus NIET kreeg.
Er zijn best opmerkelijke keuzes gemaakt bij alfa in die tijd.....

Zon 3,2 Thesis Eleganza was wel een formidabele auto, zo lees ik in enkele tests, zwaar onderschat ook.
Maar zwaar en dorstig en met vooral een neus, die veel liefhebbers toch niet konden waarderen.
Jammer, want feitelijk was het al tijdens de introductie een monument van een auto.
Wat denken jullie, gaat de Thesis desondanks een toekomstig klassieker worden?

Re: Fahrbericht Lancia Thesis und Maserati QP IV

BerichtGeplaatst: di 24 okt 2017, 12:29
door lqpl
Definieer dat eens. Elke auto wordt vanzelf een klassieker als hij niet gesloopt wordt.

Stijlvolle auto met mooie motorisering. Maar die neus is een turn off.

Re: Fahrbericht Lancia Thesis und Maserati QP IV

BerichtGeplaatst: di 24 okt 2017, 15:50
door PeterM
Lancia was niet zo goed in neuzen, destijds. Maar die kerel is pas ontslagen toen hij met de Lybra kwam ... hamersmiley

En toch en toch ... mooi is anders maar het is een indrukwekkend samenhangend geheel, die Thesis. Van binnen veel luxe, dat gaat de kant van Maserati op.

Inderdaad nu je het zegt: in mijn 2.4 JTD 20V zit een vijftraps Sportronic - het wordt steeds vreemder dat er in de 3.0 "Facelift" een andere zit

Re: Fahrbericht Lancia Thesis und Maserati QP IV

BerichtGeplaatst: di 24 okt 2017, 16:16
door Marten
Dat van die 5 bak automaat kon ik zo gauw niet vinden, ik wist wel dat-ie er was maar dus alleen op de diesel.
Kan zijn dat ze de 4 bak echt voor de benzine wilden houden - deze had namelijk (voor destijds) de noviteit dat als er een bepaalde bochtversnelling werd gemeten de bak niet op, maar vooral niet terugschakelde.

En ook in de Thesis zat inderdaad de Busso V6, vergeten te melden hamersmiley

Ik vind de Thesis persoonlijk een indrukwekkende auto, was nog werkzaam bij een grote Fiat, Alfa en Lancia dealer tijdens de introductie en vond het toen al een bakbeest, gebaseerd op de 166 bodemplaat maar alles net effe groter - en Lancia eigen - net effe wat gecompliceerder.

Kan je zelf niet sleutelen en/of heb je hem regelmatig nodig, dan zou ik er vanaf blijven, de onderhouds- en reparatiekosten zijn ook redelijk Maserati-achtig en echt storingsvrij is het allemaal niet.

Re: Fahrbericht Lancia Thesis und Maserati QP IV

BerichtGeplaatst: di 24 okt 2017, 16:58
door Michele
Ik was ooit per ongeluk bij de opnamen van de promovideo van de Thesis... Die werd destijds geschoten in Val d'Orcia. Schitterende auto.

Zie de hele film hier: https://www.youtube.com/watch?v=DgV1NhaBPvQ

De stoel op 1:23 is onderstaande:
Afbeelding

Re: Fahrbericht Lancia Thesis und Maserati QP IV

BerichtGeplaatst: di 24 okt 2017, 17:00
door Michele

Re: Fahrbericht Lancia Thesis und Maserati QP IV

BerichtGeplaatst: wo 25 okt 2017, 08:46
door lqpl
Michele schreef:.... Schitterende auto.
Zie de hele film hier: https://www.youtube.com/watch?v=DgV1NhaBPvQ


Bombastisch, net als de neus. Hoog op de wielen.

Re: Fahrbericht Lancia Thesis und Maserati QP IV

BerichtGeplaatst: do 26 okt 2017, 14:19
door PeterM
Simple comme bonjour - verlagingssetje zo gepiept. Dan nog een spoilerpakket, spoorverbreders en een brulpijp... moet jij eens kijken, jongen woot
Niks deftigs meer aan Happy5

Re: Fahrbericht Lancia Thesis und Maserati QP IV

BerichtGeplaatst: do 26 okt 2017, 20:43
door cassiopeia
Ik heb een zwak voor auto' s met neuzen die iedereen lelijk vindt. Zal ongetwijfeld te maken hebben met mijn aangeboren tegendraadsheid die niet onaanzienlijk versterkt werd door de roerige jaren zestig waarbinnen ik opgroeide. Wat auto's betreft: de Fiat Multipla met de verfoeide dolfijnensnuit vind ik schitterend en de Lancia Thesis vind ik monumentaal, in niet onaanzienlijke mate veroorzaakt door zijn bijzondere neus.
Mooi en niet mooi is altijd arbitrair. Monumentaal, kenmerkend en onverwisselbaar zijn dat niet binnen het leger van grijze muizen.
De teloorgang van het merk Lancia is mij een gruwel. Mede daarom houd ik mijn Ypsilon 1996 en mijn Delta 1998 als dagelijkse auto's op de been. Allebei van nieuw af aan dealeronderhouden tegen kosten die de huidige dagwaarde momenteel verre overstijgen. Maar dat heb ik er graag voor over. Alletwee zijn ze zo in uitstekende conditie.

De Thesis heeft ook een interieurafwerking met mat hout. Net als de Evoluzione.
... Innen verwöhnte der Maserati Quattroporte IV mit edlen Materialien – Ulmenholz und ... ruhiger und die Autos trugen das Wort «evoluzione» auf der Flanke.
winks