F1

Even tot rust komen, iets leuks meegemaakt of gezien of gewoon even lekker ouwenelen
Kom binnen..... er is altijd een plekje vrij

F1

Berichtdoor Giulia » do 21 okt 2010, 16:37

Eigenlijk hoor ik er hier nooit wat over maar wie is er geinteresseerd in de F1?

Ik volg het al ik denk ruim 25 jaar en ben er nog steeds verzot op...'s nachts uit bed om te kijken en dat soort gedoe.

Sommige weten dat ik nauw betrokken ben geweest bij het F1 Toyota Team d.m.v. sponsoring van het bedrijf waar ik voor werkte. De hele wereld erom heen is onvoorstelbaar voor het laten rondrijden van 20 bolides. Heb meerder malen test sessie bezocht en vele malen de fabriek in Keulen. Met je neus er boven op is geweldig.

Het seizoen 2010 is er wederom 1 om je vingers bij af te likken met nog 5 titelkandidaten. Het bijtank verbod heeft duidelijk zijn vruchten afgeworpen en de tactiek van pit stops is er niet meer...

Net een filmpje van het circuit in Korea gezien (wat net een paar uur geleden af is!!) en dat ziet er zeer lastig en technisch uit. Ben benieuwd. Nieuwe baan, geen grip, spanning...ik zit weer voor de buis!
Giulia
Donateur

Re: F1

Berichtdoor Momus » do 21 okt 2010, 19:04

Ik was een grote fan van '84 tot '94 (wie tussen de lijnen kan lezen snapt het wel). Was toen een tiener tot jonge volwassene en dan zoek je al wel eens een idool.

Na '94 kon het me veel minder boeien eerlijk gezegd en de Schumacher-dominantie heeft m'n interesse bijna volledig de nek omgedraaid. Nu kijk ik wel eens naar een race als ik thuis ben. Vroeger kwam ik nagenoeg m'n huis niet uit, er mocht een bom naast me ontploffen. De races die ik in die 10 jaar gemist heb, kun je op de vingers van 1 hand tellen.

F1 uit de glorieperiode interesseert me tegenwoordig stukken meer en ook uithoudingsraces.

Ik kan trouwens het uitstekende blad RTL GP aanraden aan ieder die in autosport geïnteresseerd is (een Nederlands blad bovendien). Interessante artikels over F1 van (vooral) vroeger en nu en eveneens andere auto- en motorsportdisciplines.

Dit jaar is het wel weer spannend en de ontknoping van 2008 zal ik ook niet licht vergeten.
Ik hoop dat het dit jaar Webber wordt.
Momus
Donateur

Berichtdoor Michele » do 21 okt 2010, 19:54

Ik heb heel lang vrij fanatiek de F1 gevolgd, periode Senna, opkomst Schumacher etc. maar ik blijf er nu niet meer voor thuis. Vind de GT racerij eerlijk gezegd spannender momenteel. Reden? Het 1 op 1 gevecht (zoals Villeneuve- Arnoux en Senna-Prost) komt in de F1 niet meer zoveel voor, uitzondering Alonso-Massa op de Nürburgring, maar toen die zo lekker aan het stoeien waren kregen ze direct een reprimande van de FIA. In de GT racerij zie je nog wel veel close racing en dat is erg mooi om te zien.

Wel een jaar of wat geleden in Maranello de finale van het seizoen meegemaakt: Massa of Hamilton... Het gehele auditorio Enzo Ferrari ging uit zijn dak toen Massa vóór Hamilton over de streep kwam. Maar helaas bleek Hamilton toch nog een halve autolengte voorsprong te hebben toen het op de punten aankwam. Leverde wel mooie plaatjes op van ontgoochelde italianen trouwens...
Choose life, drive Maserati!
Je kan altijd stijlvol van huis, maar je weet nooit of je elegant aankomt...
http://www.corsamedia.nl
Michele
Donateur

Berichtdoor Giulia » do 21 okt 2010, 20:21

Michele schreef: In de GT racerij zie je nog wel veel close racing en dat is erg mooi om te zien.

Er wordt helaas vaak schromelijk overdreven over het begrip close racing...in de Formule klasses gebeurt dat veel minder door veel meer vuile lucht en het feit dat de wielen open zijn. Je wordt gelanceerd als je deurklink aan deurklink wil gaan racen in formule klasses. Je ziet in het GT en WTCC bijvoorbeeld ook niet zo heel veel heftige inhaal acties. Veel uitremmen en kijken wie het laatst remt...

In alle klasses zijn de verschillen onderling behoorlijk klein...tot de echte achterblijvers....

Waar ik wel naar terugverlang is het DTM met de ongenaakbare 155 V6 TI...ooit in het echt gezien en vooral gehoord )&%#@| )&%#@| )&%#@|
Giulia
Donateur

Berichtdoor maseralfa » do 21 okt 2010, 20:32

Ik volg het al vanaf begin jaren tachtig, toen het alleen live te volgen was via de RTBF. Ik denk dat ik sinds die tijd zeker 80% van de races live (op TV) gezien heb. Mis er meestal hooguit 2 per jaar. En ondanks alle veranderingen blijft het fascineren. Overigens is er naar mijn idee in formule 1 (op een aantal hierboven genoemde uitzonderingen na) nooit erg veel close racing geweest. Ook in de jaren 70 en 80 waren er dominante teams en was het kwaliteitsverschil tussen de teams nog veel groter dan nu. Dat had echter ook zijn charmes: de kleine teams die met italiaanse en braziliaanse rijkeluiszoontjes met beperkt talent het hoofd boven water probeerden te houden.
QPV-SZ-147GT-90
maseralfa
Donateur

Berichtdoor Michele » do 21 okt 2010, 20:33

mwaah, ik zie in de FIA GT 1, 3 en 4 regelmatig jongens met de neus in elkaars kont zitten hoor, mooi acties!AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Michele
Donateur

Berichtdoor Gaius » do 21 okt 2010, 21:05

Giulia schreef:Waar ik wel naar terugverlang is het DTM met de ongenaakbare 155 V6 TI...ooit in het echt gezien en vooral gehoord )&%#@| )&%#@| )&%#@|

+1 en maar schelden op die onsportieve duitse merken, maar misschien was ik niet geheel objectief
Gaius
Donateur

Berichtdoor PeterM » do 21 okt 2010, 21:07

Volg het redelijk intensief, met mijn dochter (Hamilton -fan &&^^* ), maar sta er niet meer voor op. Sommige coureurs zijn mij dierbaar (Barrichello) maar verder overheerst vooral respect. Met Alonso voorop zijn het vooral egoïstische arrogante respectloze hufters die helaas ontzettend goed kunnen sturen. Er gaat zoveel geld om in de F1 dat er geen ruimte meer is voor welk fatsoen dan ook.

Het is het leukst als Ferrari wint. Over de Schumacher tijd is heel veel gezegd, ook geen symphatiek mens, maar wel één van de allergrootste.
Heb wel eens een vertraagde opname gezien van de chicane op Monza, waarbij je pas in de "Zeitlupe" zag dat de auto had willen uitbreken. Hij had hem alweer in de tang voor je met je ogen kon knipperen. Bij normaal race-tempo was het nauwelijks te zien. Wat een geweldige reflexen had die man respect06 .
Het driemanschap Schumacher-Todt -Brawn was het perfecte team. Daar zou je nog eens een bedrijfskundige studie van moeten maken, steek je vast een hoop van op.

Vind de sportscars ook leuk, maar heb heimwee naar de tijd dat de 1000km en 6, 12 en 24 uurs races nog minsten zo goed bezet waren als de F1 (jaren '70 vorige eeuw).
Sinds de strips van Michel Vaillant vind ik de 24 uursrace van Le Mans de allermooiste race. Kan het dus niet uitstaan dat de MC12 daar nooit rijdt vanweg die reglementskwestie @$#^}:
... dò ist der Bahnhof!
PeterM
Donateur

Berichtdoor Michele » do 21 okt 2010, 21:16

PeterM schreef:Het driemanschap Schumacher-Todt -Brawn was het perfecte team. Daar zou je nog eens een bedrijfskundige studie van moeten maken, steek je vast een hoop van op.

+1,diep respect, waarbij opgemerkt moet worden dat Brawn echt een geniaal strateeg is, getuige ook Brawn GP
Michele
Donateur

Berichtdoor Jos Red Racing » do 21 okt 2010, 22:03

Kijk zelf ook vaak naar de formule 1 en was vroeger een Verstappen adept. Lul in pr en een iq van een badslipper, maar een echte absolute volbloedracer. Dat was goed te zien voor de traction control tijd. En bespaar me de grindbakgrappen!

Wie kent de uitzending van Top Gear met Hamilton,....... fantastisch. Makkelijk te vinden op youtube overigens.

Ben dit jaar naar de F1 in Spa geweest omdat ik er al te lang niet was geweest. Het geluid is zo overweldigend dat moet je een keer hebben meegemaakt. Er gebeurde enorm veel en Lewis won.

Ik zit zelf 1x per 1 a 2 weken in een Zanardi 250 kart. Ook fantastisch om te doen. 30 pk op een gewicht van ongeveer 110 kilo (huurkartje is 200 kilo + en 6 pk. Karten is een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel klein beetje F1 in het klein. 0.1 bar luchtdruk in de banden of andere asfalttemperatuur kan al enorme verschillen in grip geven en je bent na 20 ronden echt kapot als je het fanatiek doet. Na zo'n dagje circuit met een stel vrienden ben ik weer helemaal klaar voor de werkweek.

Lijkt mij goed dit topic in de lucht te houden vooral zo rond de GP's. Komend weekend is het weer zover!

Saludos a todos!

Jos
Jos Red Racing
Donateur

Volgende

Keer terug naar MC Café