Leuke filmpjes

Even tot rust komen, iets leuks meegemaakt of gezien of gewoon even lekker ouwenelen
Kom binnen..... er is altijd een plekje vrij

Re: Leuke filmpjes

Berichtdoor Otto C. » do 20 apr 2017, 20:01

Otto C.
Donateur

Berichtdoor lqpl » do 20 apr 2017, 21:09

Spot on!
Quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; Biturbo spyder 1993; Ghibli Open Cup 1995; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
lqpl
Donateur

Berichtdoor PeterM » vr 21 apr 2017, 20:04

Serieus?

De Ghibli III is een onopvallend aanbod in het E-segment, had ook een Kia of een Mazda kunnen zijn. Geen Maserati-DNA maar puur vanwege de badge toch aantrekkelijk voor statusgevoelige Chinezen, Russen en Amerikanen.

Maar wat een stomvervelend, humorloos filmpje en wat een domme zak van een presentator ... na twee minuten uitgezet.
Ga je een Maserati scoren op de gadgets die er (niet) in zitten? Dan heb je er dus net zoveel van gesnapt als al die mensen die zo'n auto kopen.
... dò ist der Bahnhof!
PeterM
Donateur

Berichtdoor Momus » za 22 apr 2017, 08:43

PeterM schreef:Serieus?

De Ghibli III is een onopvallend aanbod in het E-segment, had ook een Kia of een Mazda kunnen zijn. Geen Maserati-DNA maar puur vanwege de badge toch aantrekkelijk voor statusgevoelige Chinezen, Russen en Amerikanen.

Maar wat een stomvervelend, humorloos filmpje en wat een domme zak van een presentator ... na twee minuten uitgezet.
Ga je een Maserati scoren op de gadgets die er (niet) in zitten? Dan heb je er dus net zoveel van gesnapt als al die mensen die zo'n auto kopen.

uiteindelijk, op het einde erkent hij dat de auto een goede wegligging heeft (maar nog altijd minder goed dan die van de BMW waar 'ie constant naar verwijst) en een mooi geluid maakt

maar ik deel jouw indruk, die man wilde gewoon dit model/merk afkraken
zoekt soms spijkers op erg laag water (zoals wanneer hij het over de hendel van de richtingaanwijzer heeft)
Momus
Donateur

Berichtdoor Otto C. » za 22 apr 2017, 11:52

Ik moest wel lachen toen hij zoiets zei als: "ik wil hem niet helemaal afkraken". Voor de rest heeft ie niet zoveel humor. Wel heeft hij een punt met dat navigatie systeem en raambediening etc. Maar zet die BMW, waar de Maserati mee vergeleken werd, nu eens naast een Tesla.
Otto C.
Donateur

Berichtdoor Jac » za 22 apr 2017, 17:30

Ik kon na 1.34 minuten niet meer..... Wat een kneus die vent, die moet lekker Lego met Barbies gaan vergelijken.
Jac
Donateur

Berichtdoor Danny » za 22 apr 2017, 18:46

Toch snap ik hem wel. Ook ik verwacht meer van een auto met een dergelijk prijskaartje en met een drietand op de neus. Meerprijs t.o.v. concurrentie is prima, betalen we graag, maar dan willen we ook méér. De Ghibli komt helaas op alle fronten tekort. Zowel qua uiterlijk, performance, extraatjes, interieur, op geen enkel gebied rechtvaardigt deze auto de meerprijs t.o.v. een willekeurige duitser.

De conclusie van het filmpje is m.i. spot on (zoals lqpl ook al zegt): als nieuwe auto veel te duur maar als gebruikt exemplaar (en voor een redelijke prijs) is het een auto die voor velen van ons (vroeg of laat) best eens interessant zou kunnen worden.
- 3200GTA Assetto Corsa, 2001, nero carbonio
Danny
Donateur

Berichtdoor Otto C. » za 22 apr 2017, 19:34

Otto C.
Donateur

Berichtdoor duetto » za 22 apr 2017, 22:10

Ik heb dit jaar inmiddels twee keer ruim een week in een Ghibli rondgereden (vervangend vervoer van Louwman), dus ik beschouw mezelf een beetje als een ervaringsdeskundige. Met het commentaar van deze man ben ik het ten dele eens (hoewel ik hem tamelijk onuitstaanbaar vind).

Die spleet tussen de voordeur en de B-stijl viel me pas gistermorgen op (vlak voordat de auto weer opgehaald werd), maar vanaf dat moment bleef ik er telkens naar kijken. De gadgets die de presentator bij de Ghibli miste ken ik eigenlijk alleen van de huurauto’s tijdens de wintersport (inderdaad meestal BMW 5 of soortgelijk), maar zou ik persoonlijk niet missen. Een stuurwiel dat zich verzet wanneer je van baan wilt wisselen doet voor mij net zoveel afbreuk aan de beleving als die spleet bij de Ghibli.

De Ghibli rijdt en stuurt goed, en ziet er goed uit (voor een vierdeurs). Hij genereert ongeveer net zoveel enthousiaste reacties als mijn eigen Granturismo (ondanks dat ik beide keren een diesel meekreeg). Overal mensen die zich omdraaien en opgestoken duimen. En zeker voor Nederland is hij voldoende vlot.

Ik ben waarschijnlijk bevooroordeeld, maar ik vind de Ghibli een serieus alternatief voor de Duitse drie en voor de XF (hoewel de HUD van de Jaguar een mooie gimmick is). Het prijsverschil is voor dit soort auto niet schokkend, en je rijdt dan wel iets bijzonders. Want laten we wel wezen: auto’s zijn emotie (zuiver rationeel beschouwd is alles boven een Dacia pure geldverspilling) en op dat vlak verhouden Audi, BMW en Mercedes zich tot Maserati als Almere tot Amsterdam.
duetto
Donateur

Berichtdoor PeterM » ma 24 apr 2017, 12:50

Danny schreef:Toch snap ik hem wel. Ook ik verwacht meer van een auto met een dergelijk prijskaartje en met een drietand op de neus. Meerprijs t.o.v. concurrentie is prima, betalen we graag, maar dan willen we ook méér. De Ghibli komt helaas op alle fronten tekort. Zowel qua uiterlijk, performance, extraatjes, interieur, op geen enkel gebied rechtvaardigt deze auto de meerprijs t.o.v. een willekeurige duitser.
De conclusie van het filmpje is m.i. spot on (zoals lqpl ook al zegt): als nieuwe auto veel te duur maar als gebruikt exemplaar (en voor een redelijke prijs) is het een auto die voor velen van ons (vroeg of laat) best eens interessant zou kunnen worden.

Dit is een terechte constatering ... en een voortzetting van het verleden. Masers van de laatste 35 jaar zijn "nieuw" altijd veel te duur geweest voor de geboden automobiele kwaliteit.

Je werd gevraagd een premie te betalen voor de exotische uitstraling en het non-conformisme, de belofte van veel ongetemde pk's, een mooi smoeltje en de Italiaanse geest of ziel - en daarna volgde onverbiddelijk de afstraffing: een hoop technische malheur en een auto die sneller afschrijft dan z'n schaduw, om met Lucky Luke te spreken.

Dank zij al die mensen die erin zijn getrapt kunnen wij nu in zo'n auto rijden voor een schappelijk bedrag - want effe eerlijk: wie heeft er hier ooit één nieuw uit de showroom gekocht?

Maar goed, dit weet iedereen.. behalve dan blijkbaar die lummel uit dat filmpje, die denkt het ook nog te moeten uitleggen..

Otto C. schreef:Feel good filmpje dan maar?

Thanx ... Happy5 winks
... dò ist der Bahnhof!
PeterM
Donateur

VorigeVolgende

Keer terug naar MC Café