Leuke filmpjes

Even tot rust komen, iets leuks meegemaakt of gezien of gewoon even lekker ouwenelen
Kom binnen..... er is altijd een plekje vrij

Re: Leuke filmpjes

Berichtdoor Boomerang » di 25 apr 2017, 11:14

Wat is die vent vol van zichzelf zeg!
Tjonge, wat een irritant mannetje.

Dat de Ghibli III en ook de QP VI niet meer het exotische gevoel bieden van hun voorgangers, klopt wel, maar om een auto op déze manier neer te sabelen slaat nergens op.
Iemand kiest soms heel bewust NIET voor de duitse drie, simpelweg omdat men niet in een eenheidsworst wil rijden.
Of omdat al die multimedia en connectivity rotzooi van tegenwoordig niet belangrijk genoeg gevonden wordt.
Dat ons merk er zich op diverse punten wat al te gemakkelijk van af gemaakt heeft, ontken ik in het geval van de Ghibli overigens niet.

Maar het lijkt tegenwoordig wel alsof het formaat of de resolutie van beeldschermen belangrijker is dan rij eigenschappen!
Ook de analoge klokkenwinkel gaat verdwijnen, Mercedes kopt bij de nieuwe S-klasse al in met een enorm LCD scherm waar digitale wijzerinstrumenten zelfs naar eigen smaak kunnen worden geconfigureerd.
Absurd wat mij betreft.
Wie zo'n bak over een jaar of tien koopt, zal te maken krijgen met pixeluitval en allerlei weergave storingen, mark my words.

Een mooie Ghibli III voor 30k?
Mwa, best een overweging waard.
Maar ze zijn hier nog steeds 60K+
Boomerang
Donateur

Berichtdoor Maser73 » di 25 apr 2017, 14:15

Zondermeer vervelende vent maar om eerlijk te zijn, Maserati heeft de laatste tijd wel wat van zijn charme verloren hoor, poeh.

Hij moet het echt hebben van het geluid en de magische naam maar dat laatste kun je niet blijven uitmelken m.i
Maser73
Donateur

Berichtdoor Danny » wo 26 apr 2017, 08:33

Boomerang schreef:Ook de analoge klokkenwinkel gaat verdwijnen, Mercedes kopt bij de nieuwe S-klasse al in met een enorm LCD scherm waar digitale wijzerinstrumenten zelfs naar eigen smaak kunnen worden geconfigureerd.

Onze XC90 heeft ook een digitaal display ipv echte klokken. Het is één en al tft waarnaar je zit te kijken. Overigens biedt dat als voordeel dat de navikaart tussen de klokken weergegeven kan worden, best handig.

Ook past hij de weergave aan naar gelang de rijstijl die wordt gevraagd. Als ik zuinig wil rijden, dan laat hij zien hoeveel power ik onttrek aan de batterij. In de power stand laat hij op die plek juist een toerenteller zien. Best aardig bedacht:

(NB: ik mag wel eens een doekie over het dashboard halen....)

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Danny op wo 26 apr 2017, 08:49, in totaal 1 keer bewerkt.
- 3200GTA Assetto Corsa, 2001, nero carbonio
Danny
Donateur

Berichtdoor Danny » wo 26 apr 2017, 08:45

Ik vind het overigens wel een interessante discussie.

De Ghibli is gepositioneerd als een "gewone" sedan, niet als een sportwagen. Op de auto die mij dagelijks van A naar B brengt wil ik wel degelijk alle goodies en ondersteunende elektronica. Bluetooth connectivity, adaptieve cruise control, etc, etc. Hoe meer, hoe beter. Op een sportwagen (bijv een Gransport) hoeft dat wat mij betreft niet, of beter gezegd: wil ik dat liever niet.

De Ghibli moet dus concurreren met Audi A6 en BMW 5, die al die rommel wel aan boord hebben. Die bovendien een mooier en beter interieur hebben (betere stoelen, betere ergonomie, etc) en die ook nog eens efficienter en goedkoper zijn. Tja, dan moet je wel een hele grote liefhebber zijn om toch voor een nieuwe Ghibli te kiezen.

Nogmaals: bij de keuze voor een sportwagen, hobby auto of 2e / 3e auto voor de weekenden, de mooie ritjes, etc maak ik een andere afweging en spelen de bovengenoemde argumenten derhalve niet of nauwelijks.
- 3200GTA Assetto Corsa, 2001, nero carbonio
Danny
Donateur

Berichtdoor lqpl » wo 26 apr 2017, 08:51

Danny schreef:Onze XC90 heeft ook een digitaal display ipv echte klokken. Het is één en al tft waarnaar je zit te kijken. Overigens biedt dat als voordeel dat de navikaart tussen de klokken weergegeven kan worden, best handig.

Audi heeft dat nu ook, maar mijn 2012 S6 heeft zo'n navigatiekaart tussen echte klokken zitten. Dat is toch wel mooier. Dat tft wordt voor mij pas wat als ze de nepschaduwen om het echt te laten lijken (Windows 3.0 Huh5 ) weglaten. Plat is plat....
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
lqpl
Donateur

Berichtdoor lqpl » wo 26 apr 2017, 08:55

Danny schreef:De Ghibli moet dus concurreren met Audi A6 en BMW 5, die al die rommel wel aan boord hebben. Die bovendien een mooier en beter interieur hebben (betere stoelen, betere ergonomie, etc) en die ook nog eens efficienter en goedkoper zijn. Tja, dan moet je wel een hele grote liefhebber zijn om toch voor een nieuwe Ghibli te kiezen.

Ghibli model 2017 heeft het allemaal wel. Dus Maserati voelt de tucht van de markt en loopt 5 jaar achter.

Danny schreef:Nogmaals: bij de keuze voor een sportwagen, hobby auto of 2e / 3e auto voor de weekenden, de mooie ritjes, etc maak ik een andere afweging en spelen de bovengenoemde argumenten derhalve niet of nauwelijks.

Ja dat is het, het oude Maserati, waar we zo van houden, maar dat zo niet langer kan bestaan.
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
lqpl
Donateur

Berichtdoor Otto C. » wo 26 apr 2017, 11:52

Bij mijn 5 serie kan de kaart geloof ik ook wel op het tellerhuis, maar geen idee hoe dat moet. Maar mis het ook niet met de head up display.

Afbeelding
Otto C.
Donateur

Berichtdoor Boomerang » wo 26 apr 2017, 15:15

Noem mij ouderwets, maar ik hou van mooi vormgegeven analoge wijzerinstrumenten (stukjes fijnmechanica!) en moet niets hebben van al dat tft spul.
(Waar zijn trouwens die leuke en informatieve analoge volt en oliedruk/temp-meters gebleven?)

Navi, een muziekje kunnen streamen, cruisecontrol plus een boordcomputertje en ik ben tevreden.
Als het dan leuk rijdt en stuurt tenminste.
De Giulia doet en heeft dat, maar heeft al veel meer rommel aan boord, dan ik om heb gevraagd. (ook de minidisplay met de belangrijkste navi commando's tussen de analoge instrumenten trouwens)
De rommel waar ik niet om vroeg, geeft mij meer ergernis dan genot en wat ik uit kan zetten, zet ik uit.

Jullie prullaria/tft-freaks, zijn ongemerkt al flink op weg om ook aan de zelfrijdende auto te wennen. lachebekkie
Die zal vol zitten met schermen en allerlei electronische onzin, dus dat wordt helemaal genieten!
Boomerang
Donateur

Berichtdoor Otto C. » wo 26 apr 2017, 16:33

Helemaal met je eens Boomy, maar gezien je werk niet van jou gedacht.

Voor mijn werk bouw ik elektrische installaties in nieuwbouw motorjachten. En daar is het ook steeds meer MFD's ( multifunctional displays) en can-bus. Ik vind het verschrikkelijk, maar de weg terug is er niet meer. Wat dan weer wel mooi is, is dat de leveranciers steeds vaker op afstand de boel in bedrijf kunnen stellen. Of een storing diagnose kunnen maken zodra er wifi is.
Laatst bijgewerkt door Otto C. op do 27 apr 2017, 10:36, in totaal 1 keer bewerkt.
Otto C.
Donateur

Berichtdoor lqpl » wo 26 apr 2017, 16:45

Otto C. schreef:Wat dan weer wel mooi is, is dat de leveranciers steeds vaker op afstand de boel in bedrijf kunnen stellen. Of een storing diagnose kunnen maken zodra er wifi is.

O hier ook al Russen?
lqpl
Donateur

VorigeVolgende

Keer terug naar MC Café