taxatiewaarde

o.a. Shamal, Ghibli, Karif, QPIV

Re: taxatiewaarde

Berichtdoor Wietze » za 21 feb 2015, 21:15

koen2224v schreef:oftewel veel te hoog

Nog een keer lezen Koen!!
It is mei sizzen net te dwaen
Wietze
Donateur

Berichtdoor koen2224v » za 21 feb 2015, 21:19

er staat IK vind
koen2224v

Berichtdoor Marten » za 21 feb 2015, 22:19

koen2224v schreef:heb ik vaak met klanten,die vinden alles te duur

Dat kan ik me niet voorstellen bij jou, ik kom regelmatig zaken tegen op oa ebay waarbij het net lijkt of het van goud gemaakt is hamersmiley

Ik moet nog steeds weer even bij je komen buurten trouwens blush1
't Zit mee tot 't tegen zit.
Maserati 228
Alfa 159 3.2 V6 Q4
Fiat Seicento Sporting - Abarth
Marten
Donateur

Berichtdoor koen2224v » za 21 feb 2015, 22:52

50% zijn zeikerds over de prijzen,in NL lopen de meeste daarom is kjbparts shop een uitkomst,kein gelul meer over de prijzen
koen2224v

Berichtdoor Marten » zo 22 feb 2015, 10:30

Op het Scandinavische Facebook Maserati forum heb ik je naam al een paar x voorbij zien komen woot
Maserati 228
Alfa 159 3.2 V6 Q4
Marten
Donateur

Berichtdoor Boomerang » zo 22 feb 2015, 10:47

Voor wat betreft taxaties; de laatste jaren heb ik bewust niet steeds dezelfde taxateurs in de arm genomen en vastgesteld dat het pure flauwekul is wat die gasten flikken.
Er was er maar één die zei dat de wagen bij hem op locatie moest worden aangeboden, om zo op de brug ook de onderkant van de wagen te kunnen inspecteren.(de meesten hebben de auto's nog nooit van onderen gezien)
Maar ook deze meneer heeft geen meter in de auto gereden, dus over de technische toestand kon hij feitelijk niets zinnigs zeggen.
Als je daarna dan het rapport leest..... lolololol
Een grote aanfluiting!

En wie na taxatie denkt de mooiste of meest kostbare biturbo van de wereld te hebben omdat het rapport zo positief uitpakte.....neem een flinke borrel en koester die gedachte nog een poosje.
Alleen met "plat rijden tegen een boom" of af laten fakkelen is er een kansje dat je er financieel wat op vooruit gaat.
Bij reguliere verkoop, word je alsnog geconfronteert met de harde realiteit.
Boomerang
Donateur

Berichtdoor Marten » zo 22 feb 2015, 11:41

Dat is volgens mij redelijk in lijn met wat ik er al eerder over zei.
Voor verkoop heeft zo'n rapport niet veel toegevoegde waarde, ik kan m'n 228 wel mooi vinden, maar als niemand hem wil hebben schiet het niet op.

Het is puur voor de verzekering, zodat je bij schade/total los de boel nog kan laten opknappen of een goed vervangend exemplaar kan aanschaffen.
Het helpt ook als je in het buitenland komt te staan met pech of schade, als je geen rapport hebt is het gewoon een ouwe kar en krijg je het advies om de auto te laten invoeren (lees: verschrotten), met rapport haalt de verzekeraar de auto gewoon op omdat de auto dan een "zekere waarde" heeft.
Maserati 228
Alfa 159 3.2 V6 Q4
Marten
Donateur

Berichtdoor Boomerang » zo 22 feb 2015, 11:54

We zij het eens idd.

Het verbaast me alleen dat de heren taxateurs wegkomen met zulke droevige prestaties.
Als je dan een eerlijk oordeel wilt geven, bekijk dan ook minimaal de bodem, rij een stuk met de wagen, neem je vak serieus!
Opmerkelijk ook dat verzekeraars de lat niet wat hoger leggen op dit punt.
Boomerang
Donateur

Berichtdoor Marten » zo 22 feb 2015, 12:44

De ouwe garde van CED deed dit ook inderdaad, auto op de brug en als dat niet mogelijk was eronder liggen met een lamp, een magneetje op verdachte plekken ivm plamuur, stukje rijden etc. en dan een mooi plekje opzoeken voor een paar mooie foto's.

De ouwe garde is met pensioen helaas en de concurrentie is moordend geworden.
Rijden zal misschien ook met een stukje aansprakelijkheid te maken hebben.

Echter, deze gasten hebben ook onwijs veel ervaring en zien vaak meer dan wij denken.
Onze Kappa SW heb ik bijvoorbeeld zo gekocht, ik bekeek de auto (ook even van onderen) en heb alleen even de motor bekeken en laten draaien, maar het was volstrekt duidelijk dat de auto in topconditie verkeerde en dat de (vorige) eigenaar een pietje precies was.

Luxwolda deed precies hetzelfde toen hij de Kappa ging taxeren en sprak vervolgens exact uit wat ik dacht toen ik de auto voor het eerst zag.
Ook wist hij veel over gebouwde aantallen, welke motoren etc. en keek hij precies naar zaken waarvan bekend is dat je er op moet letten, huiswerk gedaan dus.
Maserati 228
Alfa 159 3.2 V6 Q4
Marten
Donateur

Berichtdoor Maser73 » zo 22 feb 2015, 14:26

+1 wat betreft ervaringen Luxwolda. Al mijn autos laten taxeren door hem en wat mij het meeste opviel was de kennis van zaken en het feit dat het vereiste huiswerk is gedaan. Ik denk dat je ook niet meer kan verwachten voor 100-125 Euro incl reistijd en kosten. Het is geen aankoopkeuring oid en bedragen zijn puur voor vervangingswaarde verzekering zoals al aangegeven. Niet meer, niet minder. Ik denk ook dat het veel uitmaakt hoe je de auto zelf 'presenteert'. Als je dag in, dag uit met dit soort taxaties bezig bent dan weet je wel hoe je eea standaard kan vertalen in zo'n verzekeringsrapport door de auto te zien + een babbeltje met de eigenaar.

Voor de rest niet te veel waarde aan hechten vwb waarde auto want die vind je in 5 minuten terug (incl trends) op mobile.de of autoscout. Heb je geen taxatie voor nodig m.i.
Overigens haalt iemand als Luxwolda hier ook zijn referentiekader vandaan.
Maser73
Donateur

Vorige

Keer terug naar Bi Turbo