Stuurhuis reviseren 4.24V

o.a. Shamal, Ghibli, Karif, QPIV

Stuurhuis reviseren 4.24V

Berichtdoor 4.24V » di 11 okt 2011, 19:02

beste leden,

Hierbij een leuk weetje.
Een tijd lang had de 424 last van zwaar sturen, ook was de besturing nogal vaag in de middenstand. Het stuurwiel kwam ook niet meer in de middenstand terug na het insturen van een bocht.
Onderzoek leerde dat het de armen zijn die in het chassis gelagerd zijn voor problemen zorgen. Gek eigenlijk dat deze zwaar gingen (1 kant) want de auto wordt dagelijks gebruikt.
Tevens was nu ook het moment om het stuurhuis te reviseren aangezien deze wat olie lekte.
Ziehier het resultaat; het ZIET er tenminste behoorlijk uit en later deze week weten we ook of het goed gedaan is. Zo ziet het er wel uit en ervaring heeft men zeker want ook stuurhuizen van rallyauto;s worden door hen gereviseerd.
Morgen heb ik het revisierapportje, dat post ik nog wel.

https://picasaweb.google.com/1160312613 ... directlink
gr
J.

ps jkan geen foto;s posten: BIJLAGE QUOTA IS BEREIKT??
Laatst bijgewerkt door 4.24V op wo 12 okt 2011, 19:26, in totaal 3 keer bewerkt.
What I do requires a certain mindset
4.24V
Donateur
 
Berichten: 261
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 15:43
Woonplaats: Nijmegen

Re: Stuurhuis reviseren 4.24V

Berichtdoor lqpl » di 11 okt 2011, 21:36

Gebruik dan geen bijlage maar een link naar fotobucket oid...
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5783
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

Re: Stuurhuis reviseren 4.24V

Berichtdoor 4.24V » vr 21 okt 2011, 10:38

Update na revisie,

Het stuurhuis is perfekt gereviseerd, de auto doet z'n werk zonder kreunen of piepen en stuurt zeer direct.
Overigens was wel de vraag of het slecht sturen door het stuurhuis komt. Het scharnierpunt van het rechterwiel zat behoorlijk vast, wat toch vreemd is voor een auto die dagelijks gebruikt werd.

De revisie was nodig omdat er water in de olie zat en het huis lekte behoorlijk.
Het huis is afgeleverd met testrapport en 2 jaar garantie.

Hydroline Powersteering BV
Zeewolde.


gr
Jeroen
What I do requires a certain mindset
4.24V
Donateur
 
Berichten: 261
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 15:43
Woonplaats: Nijmegen

Re: Stuurhuis reviseren 4.24V

Berichtdoor lqpl » vr 21 okt 2011, 13:29

4.24V schreef:Het scharnierpunt van het rechterwiel zat behoorlijk vast,

Is dat de fusee? Mijn spyder stuurt ook een beetje waar, daar moet ik nog eens naar kijken.
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5783
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

Re: Stuurhuis reviseren 4.24V

Berichtdoor Vince » vr 21 okt 2011, 13:38

Kan ook naaldlagers zijn. Had ik met de Ghibli.

Porsche 911 Cabriolet Carrrera 2 1990
Porsche 911S Coupé 1976
Porsche 912 / 3,2 hotrod 1969
BMW M5 E39 2001
Avatar gebruiker
Vince
Donateur
 
Berichten: 9123
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 15:55

Re: Stuurhuis reviseren 4.24V

Berichtdoor 4.24V » vr 21 okt 2011, 15:45

Als je in mijn eerste post kijkt en de link volgt zie je in de tweede foto heel goed welke arm het is.
In de partsmanual:

item; 326656125 de LH lever assy of de 326656126 de RH lever assy. Daar zitten busjes in (326656348) en een lager (326656310) 2x en dat zat muurvast.

Zeker de moeite waard om te kontroleren.

gr
J
What I do requires a certain mindset
4.24V
Donateur
 
Berichten: 261
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 15:43
Woonplaats: Nijmegen

Re: Stuurhuis reviseren 4.24V

Berichtdoor Sam » ma 16 jan 2012, 10:10

@4.24V

Mag ik vragen wat de kosten voor de revisie waren ? of heb je eigen stuurhuis moeten inleveren voor een gereviseerd exemplaar ?

Ik heb nl. een plas olie op de garagevloer liggen momenteel, en het reservoir is leeg...ik hoor wel even.

gr.Sam
Maserati Ghibli 2.0 1993
Mercedes 300TE Sportline 1991
Lancia Phedra 3.0 V6 Emblema 2003
Avatar gebruiker
Sam
 
Berichten: 35
Geregistreerd: do 23 sep 2010, 12:56
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Stuurhuis reviseren 4.24V

Berichtdoor PeterM » ma 16 jan 2012, 10:38

Reken op ca €500.
Als je handig bent ... probeer eens bij koen2224v. Hij heeft nog wel eens wat, onlangs ook een stuurhuis voor jouw type auto.
Kosten: ik schat ca 40-50%% van een revisie.
... dò ist der Bahnhof!
Avatar gebruiker
PeterM
Donateur
 
Berichten: 2401
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 20:42

Re: Stuurhuis reviseren 4.24V

Berichtdoor Sam » do 26 jan 2012, 12:01

Nee ik wil het liefst laten reviseren, dan weet ik dat ik voor de komende jaren weer geen omkijken naar heb. Met een gebruikt onderdeel loop ik het risico dat deze weer stuk gaat, en zit ik op twee keer de arbeidsloon voor de- / montage (kan dit nl. niet zelf en moet dit uitbesteden), wel bedankt voor het meedenken.
Maserati Ghibli 2.0 1993
Mercedes 300TE Sportline 1991
Lancia Phedra 3.0 V6 Emblema 2003
Avatar gebruiker
Sam
 
Berichten: 35
Geregistreerd: do 23 sep 2010, 12:56
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Stuurhuis reviseren 4.24V

Berichtdoor Vince » do 26 jan 2012, 12:14

Reviseren is the way to go idd.

Porsche 911 Cabriolet Carrrera 2 1990
Porsche 911S Coupé 1976
Porsche 912 / 3,2 hotrod 1969
BMW M5 E39 2001
Avatar gebruiker
Vince
Donateur
 
Berichten: 9123
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 15:55

Volgende

Keer terug naar Bi Turbo

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron