remmen modificatie 222 SR 2.8 24V

o.a. Shamal, Ghibli, Karif, QPIV

Re: remmen modificatie 222 SR 2.8 24V

Berichtdoor koen2224v » vr 14 okt 2011, 19:11

Wietze laten nou alle subframes hetzelfde zijn beetje zonde geld als je iets laat vervangen wat niet nodig is,makkelijk geld verdienen heet dat
koen2224v
 
Berichten: 909
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 18:09

Re: remmen modificatie 222 SR 2.8 24V

Berichtdoor ConraddeBruin » vr 14 okt 2011, 20:14

Beste Wietze,

Ik heb zelf helemaal niks aan mijn auto veranderd....
Franco had nog een setje liggen(zoals gewoonlijk als ik ergens mee kom...)van een shamal.
"Paste sonde sorge" vertelde Franco. NIET dus!
Schijven en klauwen , maar ook de hubs moet je beetpakken.
Voor de rest past alles.
Pas alleen goed op dat het totaal anders remt!! bij nat weer en goed trappen op de rem wordt de achterkant voor het mooie te licht!! Ik kan daar goed mee leven en ben ook heel erg blij met de aanpassing. Ik heb eerst de remmen gedaan, toen de stabi achter en als laatste mijzelf getrakteerd op grotere turbo's ( dit alleen omdat de kleine turbo's zo snel meedraaien en op stoom zijn waardoor je bij een klein beetje extra gas gelijk vol vermogen hebt en dat hoef ik niet altijd ^)(*& )

Succes!
ConraddeBruin
 
Berichten: 181
Geregistreerd: zo 11 sep 2011, 16:06

Re: remmen modificatie 222 SR 2.8 24V

Berichtdoor Michele » za 15 okt 2011, 11:32

ConraddeBruin schreef:(...) gelijk vol vermogen hebt en dat hoef ik niet altijd ^)(*& )

@#$% @#$%
Choose life, drive Maserati!
Je kan altijd stijlvol van huis, maar je weet nooit of je elegant aankomt...
http://www.corsamedia.nl
Avatar gebruiker
Michele
Donateur
 
Berichten: 3723
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 17:05
Woonplaats: Den Haag

Re: remmen modificatie 222 SR 2.8 24V

Berichtdoor Vince » za 15 okt 2011, 15:17

Bij het inparkeren is het bijvoorbeeld prima om maar 80% van het vermogen aan te spreken. ^)(*&

Porsche 911 Cabriolet Carrrera 2 1990
Porsche 911S Coupé 1976
Porsche 912 / 3,2 hotrod 1969
BMW M5 E39 2001
Avatar gebruiker
Vince
Donateur
 
Berichten: 9123
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 15:55

Re: remmen modificatie 222 SR 2.8 24V

Berichtdoor ConraddeBruin » za 15 okt 2011, 15:20

bij het inparkeren gebruiken we de handrem....
ConraddeBruin
 
Berichten: 181
Geregistreerd: zo 11 sep 2011, 16:06

Re: remmen modificatie 222 SR 2.8 24V

Berichtdoor Wietze » vr 23 maart 2012, 14:29

koen2224v schreef:Wietze laten nou alle subframes hetzelfde zijn beetje zonde geld als je iets laat vervangen wat niet nodig is,makkelijk geld verdienen heet dat


Weet ik!! alleen had het frame dat er onder zat een opdonder gehad. Daarom vervangen..........

Auto gaat komende week de Shamal remmen ed krijgen ik zal voor plaatjes zorgen Yessss5
It is mei sizzen net te dwaen
Avatar gebruiker
Wietze
Donateur
 
Berichten: 596
Geregistreerd: vr 18 maart 2011, 11:05
Woonplaats: Badhoevedorp

Re: remmen modificatie 222 SR 2.8 24V

Berichtdoor Wietze » za 21 apr 2012, 18:03

vandaag nog even bij Jorit langsgeweest. de plaatjes duren nog even. zodra binnen volgen ze.

Het verschil met de remmen en de voor en achter sub frame modificaties zijn absoluut de moeite waard. Er was wel wat laswerk nodig om de achter stabi aan te brengen. Immers bij een 222 zijn de beugels waaraan bij de ghibli de stang wordt vastgemaakt niet aanwezig. Zelf steunen op de bodem aanbrengen is geen goed idee want de bodem is niet sterk genoeg. Daartoe is het spul op het subframe gelast. In dat geval moet de remleiding ee n klein eindje worden opgeschoven. De voor subframe roestvrijstalen vervanging van de rubbers werkt ook prima!! De Shamal remmen zijn in diameter wat groter, dat is niet het grootste verschil. Bij montage bleek dat ook de fussee's moesten worden vervangen. immers de remklauwen zijn 8mm verder naar buiten geplaatst. Gelukkig waren die ook voor handen. Met het onderstel ben ik nu wel klaar. Zo had de auto vanaf nieuw moeten zijn!! Whoepie5
Laatst bijgewerkt door Wietze op za 16 jun 2012, 13:07, in totaal 2 keer bewerkt.
It is mei sizzen net te dwaen
Avatar gebruiker
Wietze
Donateur
 
Berichten: 596
Geregistreerd: vr 18 maart 2011, 11:05
Woonplaats: Badhoevedorp

Re: remmen modificatie 222 SR 2.8 24V

Berichtdoor lqpl » za 21 apr 2012, 22:29

Iedereen die een biturbo echt wil verbeteren moet de weg van Wietze volgen, te beginnen met subframe en achterstabi. Chapeau Wietze! En al die flauwekul met kats weghalen voor meer pk's is eenvlag op een modderschuit.
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5783
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

Re: remmen modificatie 222 SR 2.8 24V

Berichtdoor Wietze » vr 27 apr 2012, 13:01

http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=h ... XFsBOi6QgQ

Zelf uitzoeken ging me te ver. Voor allen die ook met remmen vragen op de bi turbo lijn zitten is dit wellicht een goede bron van informatie. Ik kon er in ieder geval prima mee uit de voeten.

Het wiel zelf uitvinden is mooi maar het is ook prima als het niet nodig is toch??
It is mei sizzen net te dwaen
Avatar gebruiker
Wietze
Donateur
 
Berichten: 596
Geregistreerd: vr 18 maart 2011, 11:05
Woonplaats: Badhoevedorp

Vorige

Keer terug naar Bi Turbo

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast