Felber Shamal

o.a. Shamal, Ghibli, Karif, QPIV

Re: Felber Shamal

Berichtdoor Jac » ma 18 jun 2012, 21:57

Geen Felber, maar wel Gelber Shamal..... blush1

Wat zijn de originele fabriekskleuren geweest? Alleen zwart en rood toch...
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Jac
Donateur

Berichtdoor Jac » ma 18 jun 2012, 21:58

.... zie net dat dit dus de Felber Shamal is.
Jac
Donateur

Berichtdoor Logout » ma 18 jun 2012, 23:49

Jac schreef:Geen Felber, maar wel Gelber Shamal..... blush1

Wat zijn de originele fabriekskleuren geweest? Alleen zwart en rood toch...

Voor zover mij bekend waren dat de kleuren waarin de Shamal officieel besteld kon worden, maar er is mij een heel late (1995?) Shamal bekend in een grijstint die leek op Grigio Vulcano (de kleur van Vince z'n ex-Ghibli). Deze auto stond een jaar of 10 geleden bij Autofficina Europa in Piacenza te koop. Verder heb ik weet van een witte Shamal die in Zwitserland rondrijdt. Van foto's ken ik meerdere Shamal's in zilvergrijs en diverse blauwtinten plus een bordeauxrood exemplaar in Engeland, waarvan er een paar naar mijn weten origineel zijn en de anderen later in hun leven overgespoten zijn. Ik kan mij zo voorstellen dat als je bereid was een aanzienlijk bedrag extra te betalen dat je jouw Shamal in welke kleur dan ook af-fabriek kon bestellen.

Nou we het toch weer over de Felber Shamal hebben:

Een aantal jaar geleden werd er in het noorden van Duitsland een oranje Felber Shamal met motorschade te koop aangeboden. Dit exemplaar had ook een grijsachtig struisvogellederen interieur. De vraag is dus of er meer dan een Felber Shamal is gemaakt of dat dit exemplaar en de auto die nu in Zwitserland te koop staat een en dezelfde auto zijn.
Logout

Vorige

Keer terug naar Bi Turbo