Pagina 6 van 7

Re: Fact Sheet Maserati Ghibli II

BerichtGeplaatst: za 28 mei 2011, 10:24
door Vince
Een stel stabi's, betere dempers en veren, een directer stuurhuis, betere remmerij, en een betere zitpositie. Daar zou ik mijn geld in steken als ik een Ghibli had.

Vergeet niet dat 153 pk/l al behoorlijk veel is. Na tunen pakken ze dik 200 per liter... Hoe lang dat heel blijft, ik heb mijn twijfels. Lekker laten staan dit gebakje zeg ik.

Re: Fact Sheet Maserati Ghibli II

BerichtGeplaatst: za 28 mei 2011, 11:13
door rpmbiturbo
Jammer dat van de eigenaar zelf de motivatie /conclusie ontbreekt
Na al deze modificaties?

* 12/2001 // 78.800: großer Kundendienst ohne ZR. Montage der 17'' Speedline Cupfelgen.
* 01/2001 // 80.500: Einbau Modena Power Pac 2 (360 PS) samt Modena Schalldämperanlage und spezieller Steuerzeiten.
* 02/2002 // 82.700: Einbau der verstärkten Kupplung & Druckplatte des 3200 GT. Ölwechsel. "(^&$@ uitwisselbaar
* 06/2002 // 88.500: Einbau geänderte Schalldämpferanlage samt Kat-Ersatzrohre.
* 07/2002 // 89.000: Einbau neues HA-Differential. Kürzere Übersetzung. Ölwechsel. Doel kortere overbrenging?
* 10/2002 // 92.800: Einbau 10-Kolben Bremsanlage. OK welk type?
* 12/2002 // 94.000: Einbau neue Winschutzscheibe. Ölwechsel.
* 12/2002 - 02/2003 // 94.500: Großer KD mit Zahnriemen und Steuerketten. Motorüberholung mit neuen Kolben und Laufbuchsen. Neue Zylinderköpfe. Montage kugelgelagerter Spezial-Turbolader und Abstimmung auf Modena Power Pac 2 M mit 405 PS. Spezielle Steuerzeiten und überarbeitete Zylinderköpfe und Federn. Höchstdrehzal über 8.000 U/min.
04/2003 - 08/2003 // 98.400: Pause wg. def. HA. Umbau auf "große" Hinterachse samt Fahrschemel. Neues Differential mit langer Übersetzung, 6. Gang als Schongang ausgelegt. Ölwechsel. meer details
09/2003 // 99.100: Verkauf an meinen Freund. Ausbau der 10-Kolben Bremsanlage.???????????? warum


En Gewichtsbesparing mis ik ook nog

Re: Fact Sheet Maserati Ghibli II

BerichtGeplaatst: wo 22 jun 2011, 10:30
door Giulia

Re: Fact Sheet Maserati Ghibli II

BerichtGeplaatst: wo 22 jun 2011, 11:24
door Vince
Eindelijk zeg.......... adhd

Re: Fact Sheet Maserati Ghibli II

BerichtGeplaatst: ma 15 aug 2011, 10:20
door madmax
Great topic.

Is it possible to know the differences between Ghibli and Ghibli GT ?

Re: Fact Sheet Maserati Ghibli II

BerichtGeplaatst: ma 15 aug 2011, 12:36
door Tridente
Vince schreef:En zo zie je dat de Ghibli van 0-100 "maar" 0,6 seconden wint met 100 pk extra.
Top gaat 15km omhoog.

Ik vraag me ook af hoe de aandrijflijn de extra pk's vindt... De indruk dat de boel van af het begin wat onderbemeten is kan me niet ontgaan.

Vanaf GT zit er een Ferrari 456 Diff onder (te herkennen aan de grotere koelvinnen), die kan de extra power wel aan. Je hoeft natuurlijk ook niet continu te gassen met zo'n ding, maar het is leuk dat het af en toe kan.

@ MadMax: look under the car: The differential is the most visible difference (whereas the non GT's have the radiator like fine fins, the GT has the F456 Differential with only a few big thick cooling fins). Many non-GT's have been fitted with GT parts in the meantime, especially to be able to mount the bigger 17"rims.

There are more differences: dashboard of non-GT has the word 'GHIBLI', where the non GT have 'Maserati'.

I'm not sure but I think the GT is missing the left fake-fuel cap in the C-style.

Re: Fact Sheet Maserati Ghibli II

BerichtGeplaatst: ma 15 aug 2011, 13:05
door madmax
Danke.

Re: Fact Sheet Maserati Ghibli II

BerichtGeplaatst: ma 15 aug 2011, 22:38
door Vince
Tridente schreef:I'm not sure but I think the GT is missing the left fake-fuel cap in the C-style.


Yup. Dead giveaway that one.

Re: Fact Sheet Maserati Ghibli II

BerichtGeplaatst: zo 16 okt 2011, 10:09
door rpmbiturbo

Re: Fact Sheet Maserati Ghibli II

BerichtGeplaatst: zo 16 okt 2011, 12:47
door lqpl
Twee dezelfde filmpjes...