Fact Sheet Maserati QP IV

o.a. Shamal, Ghibli, Karif, QPIV

Re: Fact Sheet Maserati QP IV

Berichtdoor cassiopeia » vr 08 okt 2010, 00:42

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Proud owner of the following cars:
Maserati: Quattroporte Evoluzione V8 3.2(2000), Alfa Romeo: Spider V6 3.0 ('95)+ Alfetta 1.8 ('84), Lancia: Delta 1.8 LS VVT ('98)+Ypsilon 1.2 LS ('96), Mercedes 190SL ('55)+300SD ('80), Renault Gordini ('65+'67)
cassiopeia
Donateur
 
Berichten: 4284
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 18:38
Woonplaats: Lombroso

Re: Fact Sheet Maserati QP IV

Berichtdoor Vince » vr 08 okt 2010, 08:19

Frivole auto zeg. @#$% %$#@

Porsche 911 Cabriolet Carrrera 2 1990
Porsche 911S Coupé 1976
Porsche 912 / 3,2 hotrod 1969
BMW M5 E39 2001
Avatar gebruiker
Vince
Donateur
 
Berichten: 9123
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 15:55

Re: Fact Sheet Maserati QP IV

Berichtdoor DaFranksta » vr 08 okt 2010, 08:28

Vince schreef:Frivole auto zeg. @#$% %$#@

frivool? confused
uniek! (&%#
qp5 autom
gs-mcv met boemies #131/180
Ex qp4evo
Avatar gebruiker
DaFranksta
Donateur
 
Berichten: 131
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 17:40

Re: Fact Sheet Maserati QP IV

Berichtdoor lqpl » vr 08 okt 2010, 09:08

Afbeelding
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5783
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

Re: Fact Sheet Maserati QP IV

Berichtdoor Boomerang » vr 08 okt 2010, 13:01

Waar is die auto eigenlijk beland?
bij een echte liefhebber mag ik hopen?
Avatar gebruiker
Boomerang
Donateur
 
Berichten: 4898
Geregistreerd: za 18 sep 2010, 07:26
Woonplaats: dichterbij dan je denkt....

Re: Fact Sheet Maserati QP IV

Berichtdoor lqpl » vr 08 okt 2010, 16:05

Bij een nette jonge consultant in Amsterdam, door deze aanschaf lid van de club geworden. Hij heeft inmiddels meegedaan aan de rijvaardigheidstraining.
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5783
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

Re: Fact Sheet Maserati QP IV

Berichtdoor lqpl » za 09 okt 2010, 22:44

Ciao Quattroporte

De Maserati Quattroporte is niet meer. Dat is voor menig autoliefhebber een harde klap. Het verscheiden van deze gracieuze Italiaanse toplimousine betekent het verdwijnen van een unieke klasse in autoland.

door Quirijn Visscher
De Quattroporte Evoluzione is niet zomaar een droomauto. Het model valt zowaar nauwelijks op in het dagelijks verkeer. Slechts de kenner bemerkt direct de aanwezigheid van deze hoekige Maserati.
De Quattroporte herbergt meer understatement in zich dan welke Britse luxe auto dan ook. Deze Maserati-limousine is voor degene die er oog voor heeft een rijdend kunstvoorwerp. De leek ziet hem niet eens staan.
De Quattroporte is de auto voor de liefhebber van pure luxe in een extreem bescheiden doch krachtig vormgegeven ontworpen carrosserie. Voor de gentleman in maatpak. Niet voor het extraverte type. Die moet maar gaan winkelen bij Ferrari. Niet voor de exhibitionist, die mag gaan shoppen bij Lamborghini. De Maserati Quattroporte is het raffinement pur sang.
Maserati is een van de merken die de Italiaanse auto-industrie op een troon zet. Samen met Alfa Romeo, Fiat, Lancia, Ferrari, De Tomaso en Lamborghini heeft Maserati het fenomeen 'Italiaanse auto' voorgoed een warm plekje gegeven in de harten van miljoenen autoliefhebbers. De bouwkwaliteit en duurzaamheid van deze wagens mag dan nog vaak niet op Japans-perfect niveau liggen, een bedwelmende dosis charisma, design en hoogstaande techniek maken dat onmiddellijk goed.
De historie van Maserati voert terug tot het jaar 1914. Op 14 december richtte Alfieri Maserati in zijn woonplaats Bologna de Officine Alfieri Maserati op voor de productie van auto-onderdelen. De drietand van Neptunus werd het merkteken. In 1926 presenteerde Alfieri zijn eerste auto. Elf jaar later kocht de familie Orsi de fabriek op. Twee jaar later verhuisde de fabriek naar Modena.
Maserati's sportwagens boekten vele zeges in autoraces. Het elegante design van de auto's werd het handelsmerk van de fabriek. Eind jaren zestig kocht Citroën de fabriek op. Die deal leidde tot de ontwikkeling van de spectaculaire Citroen SM, in feite een halve Maserati. Later kwam de fabriek in handen van Chrysler en De Tomaso om uiteindelijk onder de hoede van Fiat-dochter Ferrari te worden genomen.
In de jaren tachtig richtte Maserati zich op massaproductie met de Biturbo-series. Maar naast sportauto's bouwde het merk ook decennialang Quattroporte limousines. Met het verdwijnen van de laatste editie, de Evoluzione, blijft de sportcoupé 3200 GT over als vaandeldrager van het merk.
Bron: GPD
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5783
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

Re: Fact Sheet Maserati QP IV

Berichtdoor Otto C. » zo 10 okt 2010, 09:37

Daar is geen woord aan gelogen. Alleen kan dat maatpak me gestolen worden.
Avatar gebruiker
Otto C.
Donateur
 
Berichten: 976
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 17:16

Re: Fact Sheet Maserati QP IV

Berichtdoor PeterM » zo 10 okt 2010, 21:44

Otto C. schreef:Daar is geen woord aan gelogen. Alleen kan dat maatpak me gestolen worden.

Moest even doorlezen voordat de context duidelijk werd. 2001, dus.

Heb een rubriek toegevoegd in de factsheet met verschillen tussen de EVO en Sei/Otto versies. Die vraag blijft terugkomen. Mijn indruk is dat een aantal wijzigingen vooral komen door een andere leverancierskeuze (body panelen, dynamo, airco pomp, stuurberkachtigingspomp).

Ik heb ze nog niet bij Eurospares geverifieerd. Met name die cilinderkop: ik heb het vaker gehoord maar nog nooit iemand gesproken die kan vertellen wat er dan gewijzigd is. Zeker is dat het blok wel onder handen is genomen voor de 3200GT.

Reacties die via PM of forum binnenkomen worden verwerkt in de oorspronkelijke factsheet op p1.
... dò ist der Bahnhof!
Avatar gebruiker
PeterM
Donateur
 
Berichten: 2402
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 20:42

Re: Fact Sheet Maserati QP IV

Berichtdoor PeterM » wo 20 okt 2010, 10:24

Factsheet is bijgwerkt, met de doc-link van Zoran en de laatste nuancering over de V8 motor.
... dò ist der Bahnhof!
Avatar gebruiker
PeterM
Donateur
 
Berichten: 2402
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 20:42

VorigeVolgende

Keer terug naar Bi Turbo

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast