Pagina 33 van 34

Re: Fact Sheet Maserati QP IV

BerichtGeplaatst: zo 24 jul 2016, 12:39
door cassiopeia
Leuk te zien dat de QPIV nog steeds zo'n enthousiasme oproept, zelfs na twintig jaar.
De reporter zit wel wat onbeholpen achter het stuur, het fameuze klokje is niet van Cartier maar van LaSalle, en ik heb ook twijfels over de werking van de airco. Maar het blijft een geweldige auto!

Re: Fact Sheet Maserati QP IV

BerichtGeplaatst: di 26 jul 2016, 12:44
door Maser73
Net terug ophalen QP4 uit CH en voor het eerst gereden. Wat een fantastische machine zeg. Ik ben best wat gewend maar mijn eerste ervaring met de 3.2 Evo is ronduit indrukwekkend. Echt een wolf in schaapskleren. Het lijkt ook allemaal wat geciviliseerder dan bij de 3200 maar wellicht komt dat ook door de automaat op de QP. Jaren heb ik er niet echt naar omgekeken maar plots begon ik de schoonheid van het ontwerp enorm te waarderen. Die kont en heupen zijn bijna perfect! Begin de liefde voor dit model bij een aantal hier beter te begrijpen.......

Re: Fact Sheet Maserati QP IV

BerichtGeplaatst: wo 27 jul 2016, 06:22
door lqpl
Gaaf! Welke kleurstelling?

Re: Fact Sheet Maserati QP IV

BerichtGeplaatst: wo 27 jul 2016, 08:53
door Maser73
Donkerblauw met. / licht beige bekleding. Staat ´m goed. Impuls aankoop, verhaal klopte met volledige oh historie, lage km st en 2e eigenaar (bj 1940) die ´m 12 jr in bezit had. Eerst wat optische klusjes doen, daarna gaat ie naar Franco. Weet nog niet het plan voor de QP. Ben intussen ook druk in de weer met de 8.32. We zien wel maar de klik met de QPIV is er nu wel degelijk. Erg fraai

Re: Fact Sheet Maserati QP IV

BerichtGeplaatst: wo 27 jul 2016, 09:43
door PeterM
Heel leuk om te horen .. weer een fan! Het blijft een "acquired taste".

Hoeveel km? Heb je hem zelf teruggereden door Duitsland?
Ter overdenking het volgende. Die Zwitsers rijden meestal niet zo hard, dus die motor is weinig gewend. Als jij hier opeens fors op het gas zou gaan (m.n. topsnelheid) loop je - bij een van binnen vervuilde motor- het risico van loslatende koolaanslag en mogelijk detonatie. Dat is een ex- forum lid destijds overkomen met zijn verder puntgave Zwitserse import QP - de auto waar Ronald Barning later een 3200GT blok heeft ingebouwd.
Als je in de gelegenheid bent: check de cilinders en kleppen eens met een endoscoop en kijk of er veel vervuiling is.

Verder: veel plezier!! Doe eens wat foto's .. als je tijd hebt.

Re: Fact Sheet Maserati QP IV

BerichtGeplaatst: wo 27 jul 2016, 10:47
door Maser73
http://i1376.photobucket.com/albums/ah6 ... g~original

Nee op aanhanger. Had wel kunnen rijden met de QP maar liever bekijk ik 'm eerst goed en zoals gezegd gaat ie nog naar Franco voor groot onderhoud. Nu 70K gelopen. Laatste grote service was 2013 waar werkelijk van alles vervangen is en daarna is er nog 6K mee gereden met 2014/15 de jaarlijkse check. Voor mij altijd het grote voordeel van CH en Japan autos, wordt 'nooit' bespaard op onderhoud en rekeningen zitten er vaak nog bij, ook bij deze QP. Heb 'm natuurlijk wel hier gereden maar relatief rustig. Neem je opmerkingen wel mee als input naar Franco. Nog niet veel fotos, volgt nog wel. Ook eerste keer dat ik photobucket probeer dus ff geduld unsure

Re: Fact Sheet Maserati QP IV

BerichtGeplaatst: wo 27 jul 2016, 12:06
door PJ
Zo, dat ziet er gaaf uit!

Re: Fact Sheet Maserati QP IV

BerichtGeplaatst: wo 27 jul 2016, 13:24
door Boomerang
Mooi ding man!
Machtige km stand/historie ook!

En idd, V8 biturbo + automaat is relaaaaxt en toch best rap.

Re: Fact Sheet Maserati QP IV

BerichtGeplaatst: wo 27 jul 2016, 16:13
door cassiopeia
Ziet er prachtig uit!
Krijgt mijn evo er een broertje bij bij Franco. Leuk, want de spoeling werd daar dun voor wat betreft de QP IV's.
Aanrader: vraag aan Franco of hij nog een Kit Sportivo heeft. Dat zijn de zwaardere stabilisatoren van de Ghibli II. Is hier destijds besproken. Scheelt inderdaad een stuk.

Re: Fact Sheet Maserati QP IV

BerichtGeplaatst: wo 27 jul 2016, 20:35
door Maser73
Dank zover. Ben eerst nog met de Swissvax bezig voor interieur en aceton om knopjes weer in orde te krijgen. Werkt overigens perfect. Besloten om ook de voorbumper te laten spuiten. Zitten wat krasjes en oneffenheden die met polijsten niet goed weg te krijgen zijn. Voordat ik van alles zelf ga uitvinden (met nodige risico); hoe kan het beste de voorbumper gedemonteerd worden maw waar moet ik op letten? Realiseer me dat ik nu in een 'fact sheet' bezig ben dus maak anders later wel separate topic aan.