thermostaat EVO v8

o.a. Shamal, Ghibli, Karif, QPIV

thermostaat EVO v8

Berichtdoor blackb » ma 11 jun 2012, 10:31

Is er iemand die een EVO V8 heeft en weet wat opening en sluit temperatuur van thermostaat is artnr:
585045600
Alvast bedankt voor de info in deze
blackb
 
Berichten: 93
Geregistreerd: za 19 nov 2011, 23:10

Re: thermostaat EVO v8

Berichtdoor blackb » ma 11 jun 2012, 20:30

blackb schreef:Is er iemand die een EVO V8 heeft en weet wat opening en sluit temperatuur van thermostaat is artnr:
585045600
Alvast bedankt voor de info in deze


Niemand enig idee over bedrijfstemperatuur EVO sady
blackb
 
Berichten: 93
Geregistreerd: za 19 nov 2011, 23:10

Re: thermostaat EVO v8

Berichtdoor lqpl » ma 11 jun 2012, 21:17

De thermostaat gaat open bij 70 gr en de ventilatoren gaan aan bij 85-90 gr.
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5783
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

Re: thermostaat EVO v8

Berichtdoor blackb » ma 11 jun 2012, 21:28

Bedankt voor de info
Klopt t dat thermostaat 3200 open gaat bij 85 gr.
Kun je zo thermostaat 3200 vervangen door thermostaat EVO V8,eventueel beter voor de zomermaanden?
blackb
 
Berichten: 93
Geregistreerd: za 19 nov 2011, 23:10

Re: thermostaat EVO v8

Berichtdoor lqpl » ma 11 jun 2012, 22:07

Ik heb hier eerder iemand horen zeggen dat de bedrijfstemp 70 gr is. Zelfde als de qpIV V8. Gebruik de zoekfunctie. Heeft Danny iets met zijn themostaat gedaan?
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5783
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

Re: thermostaat EVO v8

Berichtdoor Michele » ma 11 jun 2012, 22:58

Nee Conrad. Die had zijn 70 graden thermostaat vervangen door een 80 graden versie voor de wintersport en blies vervolgens bijna zijn motor op toen ie gas gaf. Niet aanzitten bij een Maser.
Choose life, drive Maserati!
Je kan altijd stijlvol van huis, maar je weet nooit of je elegant aankomt...
http://www.corsamedia.nl
Avatar gebruiker
Michele
Donateur
 
Berichten: 3723
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 17:05
Woonplaats: Den Haag

Re: thermostaat EVO v8

Berichtdoor blackb » di 12 jun 2012, 01:17

informazioni interessanti
Er zijn dus meerdere versies te verkrijgen,waar kun je aan zien dat het een 70 of 80 graden versie is,en wat zijn de verschillende onderdeel nummers.
Als de motor op temperatuur komt,hoe is dan na te gaan of thermostaat bij 70 of bij 80 graden opengaat.
Zeker nu de zomer er aankomt wil ik er zeker van zijn dat er een 70 gr versie in mijn 3200 zit.

Vandaag nog een kleine modificatie op nummerplaat aangebracht voor een betere koeling.
Mij viel op dat de nummerplaat de luchtdoorstroming beperkt richting onderkant radiator,deze heb ik op kleine rubberen doppen gezet +/- 7mm,zodat er onder en bovenlangs de nummerplaat nog iets van luchtstroming mogelijk is.
Misschien ook een idee voor andere Maserati types met verplichte nummerplaat,die iets extra koeling kunnen gebruiken.
blackb
 
Berichten: 93
Geregistreerd: za 19 nov 2011, 23:10

Re: thermostaat EVO v8

Berichtdoor Marten » di 12 jun 2012, 07:50

blackb schreef:Als de motor op temperatuur komt,hoe is dan na te gaan of thermostaat bij 70 of bij 80 graden opengaat.
Zeker nu de zomer er aankomt wil ik er zeker van zijn dat er een 70 gr versie in mijn 3200 zit.


Pannetje water opzetten, thermostaat erin, aan de kook brengen.
Als de thermostaat opent (je moet er dus wel bij blijven) thermometer erin houden en je hebt de openingstemperatuur. De meeste oudere dealers of specialisten hebben wel zo'n kookplaatje of in ieder geval zo'n thermometer.
imagesCARQ1ZOB.jpg

Je kan deze thermometer natuurlijk ook in je expansievat zetten, op het moment dat beide radiateurslangen warm worden opent je thermostaat, dan weet je 't ook.

Fabrikant is Midlock, te koop bij de betere automaterialenzaak.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
't Zit mee tot 't tegen zit.
Maserati 228
Alfa 159 3.2 V6 Q4
Fiat Seicento Sporting - Abarth
Avatar gebruiker
Marten
Donateur
 
Berichten: 1713
Geregistreerd: do 18 nov 2010, 21:29
Woonplaats: Zoetermeer

Re: thermostaat EVO v8

Berichtdoor lqpl » di 12 jun 2012, 08:31

Goedkope versie: kookthermometer. Dan kun je hem ook gebruiken bij het braden van je kippetje.
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5783
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

Re: thermostaat EVO v8

Berichtdoor Danny » di 12 jun 2012, 09:34

lqpl schreef:Ik heb hier eerder iemand horen zeggen dat de bedrijfstemp 70 gr is. Zelfde als de qpIV V8. Gebruik de zoekfunctie. Heeft Danny iets met zijn themostaat gedaan?


Ik heb hem vervangen door een nieuwe. Gewoon een standaard 3200 thermostaat (besteld bij Franco), maar ik heb geen idee bij welke temp hij opengaat maar 85gr zou best eens kunnen kloppen. De naald van de temp meter staat in ieder geval altijd strak naar boven gericht (= 85 a 90 graden), of ik door het dorp rijd, op de snelweg of in de file sta bij 28gr celsius: koelvloeistof is altijd op dezelfde constante temperatuur van ca 90gr

Volgens mij zit blackb op het verkeerde spoor. Een motor heeft een ideale bedrijfstemperatuur. Bij een te lage temperatuur (70gr) treedt m.i. meer slijtage op dan bij de juiste temperatuur (90gr)
- 3200GTA Assetto Corsa, 2001, nero carbonio
Avatar gebruiker
Danny
Donateur
 
Berichten: 2584
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 20:53
Woonplaats: Laren nh

Volgende

Keer terug naar Bi Turbo

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten