pruttelen quattroporteIV

o.a. Shamal, Ghibli, Karif, QPIV

Re: pruttelen quattroporteIV

Berichtdoor Michele » ma 02 jul 2012, 10:13

Op de computer van de 2.24v zit een stelschroef om de motor meer of minder te knijpen. Als ik die dichtdraai tot de correcte CO2 waarde voor de APK bij stationair, dan loopt de motor niet echt lekker. Draai ik 'm terug naar de fabriekswaarde, dan gaat de boel mooi rond maar kom ik niet meer door de APK. Kortom: als er zo'n stelschroef zit op de computer....Tenslotte is het een zescilinder QP IV en die zijn motorisch niet heel veel anders dan de 2 deurs modellen.
Choose life, drive Maserati!
Je kan altijd stijlvol van huis, maar je weet nooit of je elegant aankomt...
http://www.corsamedia.nl
Avatar gebruiker
Michele
Donateur
 
Berichten: 3723
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 17:05
Woonplaats: Den Haag

Re: pruttelen quattroporteIV

Berichtdoor jong5141 » do 05 jul 2012, 13:37

Biturbista schreef:Alle massa-aansluitingen onder de motorkap even losmaken, van mogelijke corrosie ontdoen en de boel met kopervet ingesmeerd weer vastmaken. Dit kan nooit kwaad. Volgens mij zitten er hier in de motorruimte meerdere van.

bedankt,kan het probleem wel zyn want hy heeft een tyd stil gestaan en ik zit vlak by zee ,enig idee waar ze zitten?
jong5141
 
Berichten: 7
Geregistreerd: di 12 jun 2012, 18:17

Re: pruttelen quattroporteIV

Berichtdoor jong5141 » do 05 jul 2012, 13:47

cassiopeia schreef:
Michele schreef:C)2 schroef wellicht te ver dichtgedraaid om door een keuring te komen?


Geloof niet, dat daar zoiets bestaat. En als het wel zou bestaan, dan koop je dat af en ga je niet aan schroeven draaien. Heb daar veel autos´s zien rondrijden die nooit door iets zouden komen dat zelfs in de verte maar op een keuring leek.

ja ,klopt wel ongeveer ze konden de laatste keer het hendeltje niet vinden om de motorkap open te krygen,dus ik was zo weer weg met mn stempel voor ombeperkte duur,je hoeft alleen maar te komen als je de wagen over wil schryven.
en niks verkeerd aan corruptie ,heerlyk als je al je problemen op kan lossen met een paar euro wat je moet zien als liefdadigheid want veel salaris krygen ze niet unsure
jong5141
 
Berichten: 7
Geregistreerd: di 12 jun 2012, 18:17

Re: pruttelen quattroporteIV

Berichtdoor cassiopeia » do 05 jul 2012, 15:28

Zie je wel dat het daar zo gaat applause
Hoeveel "baht" moest je schuiven? lachert
Proud owner of the following cars:
Maserati: Quattroporte Evoluzione V8 3.2(2000), Alfa Romeo: Spider V6 3.0 ('95)+ Alfetta 1.8 ('84), Lancia: Delta 1.8 LS VVT ('98)+Ypsilon 1.2 LS ('96), Mercedes 190SL ('55)+300SD ('80), Renault Gordini ('65+'67)
cassiopeia
Donateur
 
Berichten: 4284
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 18:38
Woonplaats: Lombroso

Re: pruttelen quattroporteIV

Berichtdoor lqpl » do 05 jul 2012, 20:20

Mij lijkt meedoen aan die corruptie geen applaus waard. Dat het niet te vermijden is als je er woont is iets anders...
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5783
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

Re: pruttelen quattroporteIV

Berichtdoor cassiopeia » do 05 jul 2012, 20:33

Het applause gold niet het instituut maar de praktische oplossing van een probleem voor iemand die nu eenmaal in Thailand woont. Uiteraard werd hier in eerste instantie met een correcte, Nederlandse coolio naar gekeken. Andere landen, andere gewoonten en andere oplossingen winks
Proud owner of the following cars:
Maserati: Quattroporte Evoluzione V8 3.2(2000), Alfa Romeo: Spider V6 3.0 ('95)+ Alfetta 1.8 ('84), Lancia: Delta 1.8 LS VVT ('98)+Ypsilon 1.2 LS ('96), Mercedes 190SL ('55)+300SD ('80), Renault Gordini ('65+'67)
cassiopeia
Donateur
 
Berichten: 4284
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 18:38
Woonplaats: Lombroso

Re: pruttelen quattroporteIV

Berichtdoor Vince » vr 06 jul 2012, 00:37

Hier is ook corruptie hoor.

Porsche 911 Cabriolet Carrrera 2 1990
Porsche 911S Coupé 1976
Porsche 912 / 3,2 hotrod 1969
BMW M5 E39 2001
Avatar gebruiker
Vince
Donateur
 
Berichten: 9123
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 15:55

Re: pruttelen quattroporteIV

Berichtdoor jong5141 » vr 06 jul 2012, 04:05

zoals je zegt in nederland is ook corruptie,ik doe niet mee aan corrupte op hoger niveau,dat zyn de figuren die zich alleen maar meer willen verryken terwijl ze al zat hebben,maar op het laagste niveau krygt men een te laag salaris om van ront te komen wat men dan zelf maar aan moet vullen maar dat gaat op een leven en laten leven manier,als je arm bent betaal je maar een kleine provisie en heb je geld betaal je meer.
had laatst een probleem met myn brommer by een politie controlle,die agent wist waar ik woonde,dus vraagt dan ;heb je dat huis gekocht of gehuurd,ik zeg gehuurd,heb geen geld om te kopen,o.k geef dan maar 200 baht (5 euro)
die agent verdiend 200 euro per maand maar moet wel 4000 euro betalen om agent te kunnen worden omdat men weet dat de ,,byverdiensten,, goed zyn.die 4000 euro word door de familie by elkaar gelegd of geleend.

sorry,dit hoort niet in de maserati chat thuis!dus nog een maserati vraagje,myn 2.8 is van 95 ik kreeg deze vraag toen ik een timing belt wilde bestellen;

there are two possibly belts. The earlier belt #97356 is used on engines that have a mechanical timing belt tensioner system. It is $162.75. The later is for engines that have a hydroulic t/b tensioner system, part# 97776, and it is $77.11. Let me know if you want to order one. lenny@auto-italia.com

weet iemand (voor de zekerheid) welke ik nodoig heb?

by voorbaat dank en een prettige dag allemaal!
jong5141
 
Berichten: 7
Geregistreerd: di 12 jun 2012, 18:17

Re: pruttelen quattroporteIV

Berichtdoor cassiopeia » vr 06 jul 2012, 11:00

Kijk even in de conversietabel van eurospares.uk

http://www.eurospares.co.uk/Index.asp

Boven eerst merk kiezen, dan model, dan uitvoering en daarna door de onderdelentabel.
Heb je het onderdeel gevonden (nummer staat erbij) dan kan je ook zien of dit ook in andere uitvoeringen wordt toegepast.
Proud owner of the following cars:
Maserati: Quattroporte Evoluzione V8 3.2(2000), Alfa Romeo: Spider V6 3.0 ('95)+ Alfetta 1.8 ('84), Lancia: Delta 1.8 LS VVT ('98)+Ypsilon 1.2 LS ('96), Mercedes 190SL ('55)+300SD ('80), Renault Gordini ('65+'67)
cassiopeia
Donateur
 
Berichten: 4284
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 18:38
Woonplaats: Lombroso

Re: pruttelen quattroporteIV

Berichtdoor Giulia » vr 06 jul 2012, 11:04

Dat zegt nog niks omdat de riemspanner omgebouwd kan zijn van het een naar het ander. Je moet dus echt weten wat er op zit.
Avatar gebruiker
Giulia
Donateur
 
Berichten: 6541
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 16:09
Woonplaats: Tussen de wijnranken

VorigeVolgende

Keer terug naar Bi Turbo

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron