Schokbrekers 420 (S)i

o.a. Shamal, Ghibli, Karif, QPIV

Schokbrekers 420 (S)i

Berichtdoor jgkort » do 19 jul 2012, 11:39

Beste Allemaal,

Net terug van een korte vakantie in Engeland, en dan een post op het forum. Dat kan maar één ding betekenen: er is iets met de Maser... En jawel: het ding is door de achter-schokbrekers gezakt. In eerste instantie was het de linker, het achterwiel verdween tot de velgrand aan toe in de wielkast. Na ongeveer twee uurtjes kwam de auto weer tot ongeveer de originele hoogte terug. Toch maar de AA gebeld (ik bedoel de Engelse collega's van de ANWB, niet die andere AA). Die vertelde me dat vervanging zsm. het beste was, maar dat er eventueel wel mee terug naar Nederland te rijden viel. Bij aankomst in Nederland bleek dat de rechterkant het ook wat zwaar te verduren heeft gekregen: zelfde verhaal als in eerste instantie aan de linkerkant.
Mijn vraag aan jullie is: vervangen van de schokbrekers? Of reviseren? Ik heb nog een set liggen die een aantal jaar geleden van een tweedeurs Si af gehaald is. Ze schijnen (maar dat heb ik nooit nagemeten) een stukje korter te zijn dan die onder mijn 420i. Zouden die bruikbaar zijn?
Naar ik begreep zijn er geen vervangende schokbrekers nieuw verkrijgbaar, als in off-the-shelf Bilsteins of Koni's. Is dit inderdaad zo? Qua revisie: ik kwam op internet een bedrijf in Nieuw Vennep tegen, al eerder op dit forum vermeld, dat revisies doet. Is dit een optie? En zo ja, heeft iemand er ervaring mee? En waar denk ik dan aan qua kosten?

Ik ben benieuwd naar jullie ideeën over mijn euvel!

Groet,

Gijs
420 (S)i nov. '86
Busabonnement
Avatar gebruiker
jgkort
 
Berichten: 96
Geregistreerd: di 27 sep 2011, 18:35

Re: Schokbrekers 420 (S)i

Berichtdoor lqpl » do 19 jul 2012, 16:21

jgkort schreef:Dat kan maar één ding betekenen:

Een leuk reisverslag met foto's...

Jammer dat het anders is.

Heb je verstelbare dempers? Zo ja wil je weer verstelbare dempers (niet-verstelbare zijn beter)?
Voor 2de hands: koen2224v een pm sturen.
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5783
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

Re: Schokbrekers 420 (S)i

Berichtdoor jgkort » do 19 jul 2012, 17:15

Het recept voor een reisverslagje is als volgt: even googlen op foto's van Nottingham Castle, Sherwood Forrest Major Oak en Ye Olde Trip to Jerusalem (betere foto's dan je met een Nokia-tje kan maken :) ). Voor beelden van Wollaton Hall kun je het best naar de bios voor de laatste Batman-film (locatie is gebruikt als mansion van Bruce Wayne)

Ik heb de niet-instelbare dempers (volgens mij Bilsteins), ik zal idd. Koen eens pm-en. Maar, zoals gezegd: ik zelf heb nog de dempers van een 2-deurs Si liggen, alle 4. Kunnen die er ook onder?
420 (S)i nov. '86
Busabonnement
Avatar gebruiker
jgkort
 
Berichten: 96
Geregistreerd: di 27 sep 2011, 18:35

Re: Schokbrekers 420 (S)i

Berichtdoor Michele » do 19 jul 2012, 18:16

Ben bang van niet. Vanaf de A stijl zijn de 2 deurs en de 4 deurs verschillend.
Choose life, drive Maserati!
Je kan altijd stijlvol van huis, maar je weet nooit of je elegant aankomt...
http://www.corsamedia.nl
Avatar gebruiker
Michele
Donateur
 
Berichten: 3723
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 17:05
Woonplaats: Den Haag

Re: Schokbrekers 420 (S)i

Berichtdoor Vince » do 19 jul 2012, 18:29

Wat een flut-reisverslag zeg. Sad5

Porsche 911 Cabriolet Carrrera 2 1990
Porsche 911S Coupé 1976
Porsche 912 / 3,2 hotrod 1969
BMW M5 E39 2001
Avatar gebruiker
Vince
Donateur
 
Berichten: 9123
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 15:55

Re: Schokbrekers 420 (S)i

Berichtdoor lqpl » do 19 jul 2012, 18:38

Tja. We hadden natuurlijk gerekend op foto's met de Maser, niet van kastelen... hamersmiley
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5783
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

Re: Schokbrekers 420 (S)i

Berichtdoor Vince » do 19 jul 2012, 18:44

Vince schreef:Wat een flut-reisverslag zeg. Sad5

Porsche 911 Cabriolet Carrrera 2 1990
Porsche 911S Coupé 1976
Porsche 912 / 3,2 hotrod 1969
BMW M5 E39 2001
Avatar gebruiker
Vince
Donateur
 
Berichten: 9123
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 15:55

Re: Schokbrekers 420 (S)i

Berichtdoor jgkort » do 19 jul 2012, 19:20

En ik maar denken dat iedereen hier wel weet hoe een ouwe BiTurbo er uit ziet... (Voor wie dat nog niet weet: je kan altijd even googlen natuurlijk :) )
Maar goed, ik heb dus geen foto's gemaakt aldaar. Als ik morgen de geest heb zal ik wel even een fijn stukje proza in elkaar draaien voor de liefhebbers.
420 (S)i nov. '86
Busabonnement
Avatar gebruiker
jgkort
 
Berichten: 96
Geregistreerd: di 27 sep 2011, 18:35

Re: Schokbrekers 420 (S)i

Berichtdoor Vince » do 19 jul 2012, 19:34

jgkort schreef: (Voor wie dat nog niet weet: je kan altijd even googlen natuurlijk :) )


Hahaha!

Porsche 911 Cabriolet Carrrera 2 1990
Porsche 911S Coupé 1976
Porsche 912 / 3,2 hotrod 1969
BMW M5 E39 2001
Avatar gebruiker
Vince
Donateur
 
Berichten: 9123
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 15:55

Re: Schokbrekers 420 (S)i

Berichtdoor koen2224v » vr 20 jul 2012, 09:22

@gijs

niet met je schokbrekers naar nieuw-vennip!!!zegt genoeg denk


gewoon ergens een goed setje op de kop tikken
koen2224v
 
Berichten: 909
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 18:09

Volgende

Keer terug naar Bi Turbo

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron