BiTurbo 420 (S)i

o.a. Shamal, Ghibli, Karif, QPIV

Re: BiTurbo 420 (S)i

Berichtdoor lqpl » wo 17 okt 2012, 11:03

Ik geloof dat we het wel over hetzelfde hebben. Alleen 'lengteas van de neus', daarvoor moet je bij de Grieken zijn.
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5783
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

Re: BiTurbo 420 (S)i

Berichtdoor jgkort » di 23 okt 2012, 18:36

Leuk om even een technische discussie op gang te brengen! Ik wacht Wietze's bevindingen af en bekijk dan wel wat ik wat de voorstabi betreft aan mijn auto aanpas. Eerst maar even genieten van een paar werkende schokbrekers, dan de achterstabi er op, rest komt wat dat betreft later wel.

Afgelopen weekend weer wat aan het klussen geweest: bougies tikkie krapper afgesteld omdat de auto soms wat stotterneigingen vertoonde. Ze staan nu op 0.55 mm. Stotteren bij lage toeren lijkt nu een stuk minder te zijn, hoe het bij (hele) hoge toeren zit ga ik van het weekend eens bekijken Driving5 .

Daarnaast de pakking aan de voorkant van het gasklephuis vervangen. Ik dacht soms een wat blazend geluid te horen in die buurt, en heb de boel even opengemaakt: bij de montage van het gasklephuis was ik blijkbaar niet zo voorzichtig geweest als had gemoeten, en het ding zat een tikkie gedraaid. Dus: gasklephuis uit de auto gehaald, evenals het "Y-stuk" (er is vast een naam voor dat ding...). Ik heb gemerkt dat je het beste eerst de pakking op het gasklephuis kan leggen, om dan het Y-stuk er over heen te leggen. Wat ik eerst gedaan had, was de pakking in het Y-stuk leggen, maar dat gaf bovenstaand resultaat... Vervolgens de boutjes van het Y-stuk met de hand vast gedraaid, maar ook niet vaster dan dat.

Ook heeft de achterbank een poetsbeurt gehad met AutoGlym Leather Care Balm, best fijn spul, en het ruikt lekker lachebekkie .

Volgend punt op de agenda: het vervangen van de kruiskoppeling van de stuurkolom, daar zit best wat speling in. Gelukkig had ik er nog een liggen, waar, voor zover met de hand te voelen is, geen speling in zit.

Tot zover weer, ik houd jullie op de hoogte!
420 (S)i nov. '86
Busabonnement
Avatar gebruiker
jgkort
 
Berichten: 96
Geregistreerd: di 27 sep 2011, 18:35

Re: BiTurbo 420 (S)i

Berichtdoor lqpl » di 23 okt 2012, 19:29

Ik zie dat je een busabo hebt. Komt goed van pas. Ooit gedacht aan een tweede maser voor het geval dat?
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5783
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

Re: BiTurbo 420 (S)i

Berichtdoor jgkort » di 23 okt 2012, 21:03

Ik gebruik de Maser alleen voor de lol en voor lange ritten, voor de rest het OV. Vooral omdat ik nog het een en ander aan de Maser te doen heb, houd ik daar m'n spaarcentjes voor vrij. Een tweede auto, laat staan een Maser, heb ik niet direct nodig.

Overigens is de Maser over het algemeen een stuk betrouwbaarder dan de chauffeurs van Connexxion... Vanmorgen te laat op m'n werk omdat de chauffeur nog op het toilet zat (en zich ook niet schaamde dat om te roepen in bus vol pissige forensen)... Echt, sommige mensen...
420 (S)i nov. '86
Busabonnement
Avatar gebruiker
jgkort
 
Berichten: 96
Geregistreerd: di 27 sep 2011, 18:35

Re: BiTurbo 420 (S)i

Berichtdoor jgkort » ma 07 jan 2013, 13:50

Hallo Allemaal,

Tijdje niet zoveel aan de auto gedaan, dus afgelopen zaterdag werd het weer eens tijd. Echter: ik heb geloof ik iets doms gedaan... Voor m'n klus was het nodig even de accu uit de auto te halen, en bij het terug zetten ervan was ik even vergeten dat het contact nog in stand 1 stond... Inderdaad, lekker handig... Nu start de auto niet meer. Bij het starten loopt de motor wel rond, de brandstofpomp doet het, er zit benzine in, maar er komt geen vonk meer van de bobines. Het startrelais doet het volgens mij nog wel. Heeft iemand een idee waar dit euvel'm kan zitten?

Ik hoop dat iemand een oplossing weet!
420 (S)i nov. '86
Busabonnement
Avatar gebruiker
jgkort
 
Berichten: 96
Geregistreerd: di 27 sep 2011, 18:35

Re: BiTurbo 420 (S)i

Berichtdoor koen2224v » ma 07 jan 2013, 14:17

Gijs ik heb de oplossing!!!!

gewoon naar anna paulowna brengen,krijg je een vrijwaring,een kop koffie en probleem opgelost
koen2224v
 
Berichten: 909
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 18:09

Re: BiTurbo 420 (S)i

Berichtdoor jgkort » ma 07 jan 2013, 14:26

Ah, je gaat voor de totaaloplossing! Met de vrijwaring wacht ik nog even (tenzij ik iets heel ernstigs gesloopt heb...), voor een bakkie kom ik binnenkort wel even langs!
420 (S)i nov. '86
Busabonnement
Avatar gebruiker
jgkort
 
Berichten: 96
Geregistreerd: di 27 sep 2011, 18:35

Re: BiTurbo 420 (S)i

Berichtdoor Vince » ma 07 jan 2013, 20:27

Uiteindelijk eindigen ze allemaal bij Koen. Resistance is futile...

Porsche 911 Cabriolet Carrrera 2 1990
Porsche 911S Coupé 1976
Porsche 912 / 3,2 hotrod 1969
BMW M5 E39 2001
Avatar gebruiker
Vince
Donateur
 
Berichten: 9123
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 15:55

Re: BiTurbo 420 (S)i

Berichtdoor Jimkempe » ma 07 jan 2013, 21:19

Nooit! Noooooit! Happy5
Maserati 4.24
Maserati 222SE
Maserati Ghibli 2.8
Alfa Spider 2.0 TS
Mercedes E420 combi
Avatar gebruiker
Jimkempe
Moderator
 
Berichten: 871
Geregistreerd: ma 04 jul 2011, 11:27

Re: BiTurbo 420 (S)i

Berichtdoor koen2224v » ma 07 jan 2013, 21:24

ook die 3 van jouw komen jim!!!
koen2224v
 
Berichten: 909
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 18:09

VorigeVolgende

Keer terug naar Bi Turbo

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast