Een bekend (QP IV) probleem?

o.a. Shamal, Ghibli, Karif, QPIV

Een bekend (QP IV) probleem?

Berichtdoor PJ » za 15 dec 2012, 20:59

Tijdens de vorstperiode mijn QP IV met de afstandsbediening van het alarm ontgrendeld.
Echter het linker voorportier wilde niet meer in het slot vallen. De slotvanger (heet dat zo?) in het portier vergrendeld niet meer goed. Met de hand is de vergrendeling in de "2 standen te drukken" en de instapverlichting gaat dan gewoon uit.
Maar ....., zowel met de AB van het alarm, als met de sleutel kan ik de vergrendeling/het alarm niet inschakelen. De 1e vergrendeling werkt wel (de deur zit in het slot), maar de instapverlichting blijft branden en het alarm is niet in te schakelen.
Ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel.
Iemand een idee?
* 2.24v 1993
* Coupe CC 2003
PJ
Donateur
 
Berichten: 472
Geregistreerd: do 23 sep 2010, 17:56
Woonplaats: Nes aan de Amstel

Re: Een bekend (QP IV) probleem?

Berichtdoor PeterM » zo 16 dec 2012, 22:46

De sloten zijn een bekend bagger onderdeel uit de FIat onderdelen bak. In mijn auto zijn allebei de voorportier sloten al een keer vervangen, omdat de microswitch stuk was waarmee de binnen verlichting aan en uit schakelt . Staat op Enrico's site ook een heel verhaal over.

Ik heb niet direct een antwoord, dit heb ik niet meegemaakt.

De post "Electrisch schema QPI IV" gaat over een EVO waarvan de slot bediening ook niet meer werkt. Techno heeft in een reactie geschreven dat in een Alfa 166 het linker voorportier de ander sloten aanstuurt, maar dat hij niet weet of dat in een QP ook zo werkt.
Kun je zeggen of de andere sloten nog wel open en dichtgaan met de AB? Als dat niet zo is, zou het probleem in het linker voorportier-slot kunnen liggen (spoel stuk) of de draadverbindingen daar naartoe.
Je weet dat het relais van de deurbediening op de zekeringkast in het dashboardkastje zit? Was bij de EVO niet het probleem, dat relais was al vervangen. Het kost € 39, dat kun je nog een keer gokken.

Als de andere sloten wel gewoon open en dicht gaan zit
(a) het linkervoorportier slot niet in het circuit - zoals bij de 166
(b) is het relais niet stuk.
... dò ist der Bahnhof!
Avatar gebruiker
PeterM
Donateur
 
Berichten: 2402
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 20:42

Re: Een bekend (QP IV) probleem?

Berichtdoor PeterM » di 18 dec 2012, 09:34

Zie net in de post "QPIV Elektrisch schema" dat het probleem is opgelost. Had ik niet gezien toen ik bovenstaande reactie schreef. Misschien effe contact leggen met rpmbiturbo?
... dò ist der Bahnhof!
Avatar gebruiker
PeterM
Donateur
 
Berichten: 2402
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 20:42

Re: Een bekend (QP IV) probleem?

Berichtdoor PJ » di 22 jan 2013, 12:57

Het was gewoon één van de stangetjes in de deur wat ergens vastliep. Tssk5
* 2.24v 1993
* Coupe CC 2003
PJ
Donateur
 
Berichten: 472
Geregistreerd: do 23 sep 2010, 17:56
Woonplaats: Nes aan de Amstel

Re: Een bekend (QP IV) probleem?

Berichtdoor PeterM » wo 23 jan 2013, 09:30

Oh, gewoon... gevalletje Fyra kwaliteit hamersmiley
... dò ist der Bahnhof!
Avatar gebruiker
PeterM
Donateur
 
Berichten: 2402
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 20:42

Re: Een bekend (QP IV) probleem?

Berichtdoor Techno » wo 23 jan 2013, 10:18

Eigenlijk was er electrisch en mechanisch niets aan de hand, alles was zo opgelost..... Happy5
Techno
Donateur
 
Berichten: 927
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 19:07

Re: Een bekend (QP IV) probleem?

Berichtdoor lqpl » wo 23 jan 2013, 11:07

Die Nederlanders en Belgen hebben elkaar lekker aangestoken. Berichtgeving zit vol vooroordelen. De Italianen gaan het oplossen. Geen meldpunt Italianen nodig.
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5783
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

Re: Een bekend (QP IV) probleem?

Berichtdoor Danny » wo 23 jan 2013, 11:42

Precies! En trouwens het zijn helemaal geen Italianen want ze komen gewoon uit Breda.
- 3200GTA Assetto Corsa, 2001, nero carbonio
Avatar gebruiker
Danny
Donateur
 
Berichten: 2584
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 20:53
Woonplaats: Laren nh

Re: Een bekend (QP IV) probleem?

Berichtdoor lqpl » wo 23 jan 2013, 11:43

Catalanen dus?
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5783
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova


Keer terug naar Bi Turbo

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron