Aankoop 2.0 of 2.8 Ghibli

o.a. Shamal, Ghibli, Karif, QPIV

Re: Aankoop 2.0 of 2.8 Ghibli

Berichtdoor Michele » do 02 mei 2013, 12:56

Kevin1992 schreef:Komt er echt zoveel onderhoud bij kijken? Ik rij een CLS 6.3 met 580 PK en deze heeft tot dusver alleen klein onderhoud nodig gehad als remmetjes, schijven en filters e.d. (km stand nu al 110.000) of mag ik mezelf dan gewoon een gelukkig man noemen? hamersmiley

Als de auto volgende zaterdag bevalt en er zit inderdaad een goede historie bij mag de monteur eens even kijken en dan zal ik de bevindingen, mocht er interesse zijn, hier delen.

Een moderne Benz is niet vergelijkbaar met een ouwe Maserati. Destijds werden die auto's afgeleverd met de houdbaarheid van een pak yoghurt. Pas de laatste serie Ghibli GT heeft een (ferrari) diff dat echt op zijn taak berekend is. Een Ghibli heeft om de 10.000 km een standaard beurt nodig en om de 30.000 een nieuwe distributieriem. Beurt = o.a. bougies, 10W60 olie en klepspeling controleren. Sla je een beurt over, dan heb je echt heel rap een probleem.
Er kan namelijk veel kapot, het kan heel gemakkelijk kapot en ja, het gaat ook gewoon kapot. Zeker bij stevig op het gas staan en helemaal als je onderdelen gaat aanpassen zonder alle samenhangende onderdelen ook aan te pakken. Dat je geen urenkosten rekent omdat je zelf een garage hebt is natuurlijk onwijs fijn, maar de onderdelen kosten gewoon domweg hetzelfde als wanneer je geen garage hebt. En dan komen de prijzen voor een bak en dif op wat Wietze al noemde. ALS HET AL VERKRIJGBAAR IS!!! Ter info: turbo's kosten, afhankelijk van welke Ghibli je hebt, tussen de 600 en 1000 euro per stuk (eurospares).
En om nogmaals dat listige karakter aan te halen: dat is echt zo. Geen stoere-jongens-praat, maar domweg teveel PK's die te plotseling inkomen voor het toch wat simple onderstel. Geen waarschuwing, maar gewoon in een keer opzijstappen als het volle vermogen er in komt ergens tussen de 2500 en 3000 toeren. Dat wil je echt niet hebben op Oudenrijn...
Choose life, drive Maserati!
Je kan altijd stijlvol van huis, maar je weet nooit of je elegant aankomt...
http://www.corsamedia.nl
Michele
Donateur

Berichtdoor Jimkempe » do 02 mei 2013, 13:26

Kan het niet beter verwoorden dan Peter en Michele! +1 voor beide Thumbsup5

Cls heb je ook gechipt dan gezien deze standaard 514 pk hebben? Onderstel aanpakken en het rijgedrag verbeteren staan inderdaad bij mij ook veel hoger op het lijstje dan NOG meer pk's.
Maserati 4.24
Maserati 222SE
Maserati Ghibli 2.8
Alfa Spider 2.0 TS
Mercedes E420 combi
Jimkempe
Moderator

Berichtdoor Kevin1992 » do 02 mei 2013, 13:27

Bedankt voor alle info heren. Als de auto is aangekocht kijk ik verder naar aanpassingen, als alle doorgewinterde ghibli rijders me dit niet aanraden zal dat zeker voor een goede reden zijn! 2thumbs

CLS is inderdaad gechipt en ander inlaat!
Kevin1992

Berichtdoor PeterM » do 02 mei 2013, 13:29

Nabrander: als ik dit zo teruglees klinken we met z'n allen weer als de dominee met het vingertje. Het lijkt er op dat we niet enthousiast zijn en de aankoop van een Ghibli afraden.
Dat is natuurlijk niet de bedoeling, het is een fantastische liefhebbers auto, die nog sneller aanvoelt dan hij is, met een ouderwetse turbotrap in de rug.

Denk dat ik namens de medechatters spreek als ik zeg dat we met deze ouwe mannenpraat alleen proberen om teleurstellingen (of erger) te voorkomen. Er zijn er steeds minder en we houden ze graag op de weg, niet ernaast om een boom gekruld.
... dò ist der Bahnhof!
PeterM
Donateur

Berichtdoor Jimkempe » do 02 mei 2013, 13:35

Mee eens,

Ik hoor na de proefrit graag of het bevallen is of niet. Het is een fantastische en snelle auto maar dat merk je vanzelf! blush1
Maserati 4.24
Maserati 222SE
Maserati Ghibli 2.8
Alfa Spider 2.0 TS
Mercedes E420 combi
Jimkempe
Moderator

Berichtdoor Michele » do 02 mei 2013, 14:27

+1 Ghibli = mooi.
Maar: Kevin zou niet de eerste zijn die 'm al in de eerste bocht om een boom vouwt. Een paar jaar geleden gingen op die manier binnen een half jaar 3 4.24v's en een Ghibli. Allemaal kersverse eigenaren die 'm te vroeg op de staart trapten op een vochtig wegdek, de oprit van de snelweg en bij een stoplicht.
Laatst bijgewerkt door Michele op do 02 mei 2013, 16:06, in totaal 1 keer bewerkt.
Michele
Donateur

Berichtdoor Wietze » do 02 mei 2013, 14:47

Zoals Peter al aangeeft er is meer te halen uit het aanpassen van het onderstel.

Te denken is aan een voor subframe modificatie en de remmen. Immers de Ghibli heeft al een achterstabi. Echter ook daar is met rubbbers ed het nodige te behalen. Expirimenteren met de toe in en de wielvlucht doet ook wonderen.....
It is mei sizzen net te dwaen
Wietze
Donateur

Berichtdoor Kevin1992 » do 02 mei 2013, 15:25

ik snap de strekking. Net ook even met de eigenaar van de Ghibli gesproken. Auto staat te koop voor 4.500,- begreep dat dit 2-3000 onder de prijs zit. Motor loopt niet goed (volgens eigenaar op 5 cillinders maar dat betwijfel ik). Lijkt me eigenlijk wel wat om deze weer op de weg te krijgen. Of dit prijstechnisch verantwoord is is natuurlijk weer een ander verhaal....

Hij geeft ook aan al 6 jaar niet op vakantie te zijn geweest om het onderhoud te betalen. Nu begrijp ik ook jullie reactie mbt het op de weg houden van deze auto. En toch wil ik hem hebben hamersmiley jullie horen het nog!
Kevin1992

Berichtdoor Giulia » do 02 mei 2013, 16:14

Deel hem even met ons. We kennen behoorlijk wat Ghibli's die te koop staan en de historie daarvan. Je zal de laatste niet zijn die er goedkoop een koopt en een fortuin kwijt is om hem 'even" netjes te maken.
Giulia
Donateur

Berichtdoor Michele » do 02 mei 2013, 16:25

Ah, is 't die in Vierpolders....
APK verlopen in maart 2013 en laatste tenaamstelling maart 2008. Gezien de info bij de RDW istie origineel NL. Dan zeker even alle bekende roestplekken checken.
Vermoed dat ie weggezet is omdat de huidge eigenaar het onderhoud even niet kon opbrengen?

Wel leuk dat er volgens autocout24.nl een airbag, ESP, Traction Control, een standkachel, een sportonderstel en een start/stop systeem op zit.... ook de 19 inch velgen en de stoelverwarming vind ik spannend. Klinkt meer als de uitrusting van de nieuwe Ghibli lachert
Distri is in maart 2008 vervangen volgens Autoscout. Dat betekent DIRECT vervangen als die info correct is! 5 jaar geleden is echt teveel.
Laatst bijgewerkt door Michele op do 02 mei 2013, 16:31, in totaal 1 keer bewerkt.
Michele
Donateur

VorigeVolgende

Keer terug naar Bi Turbo