Aankoop 2.0 of 2.8 Ghibli

o.a. Shamal, Ghibli, Karif, QPIV

Re: Aankoop 2.0 of 2.8 Ghibli

Berichtdoor mhov3 » do 02 mei 2013, 16:29

Ik zeg doen. Ik heb ooit een ghibli2 gehad, man wat een kanon. Vele onderdelen kun je van een 2.24 gebruiken, van ebay trekken. Lever problemen kun je hebben met koplampen, verdeler en rotor. Vervang de grijs/groene stationair klep, of maak ' m ff schoon. Let ook op de co afstel schroef.
Je krijgt echt een glimlach al je je vermogen unleashed en ' m nog onder controle houd ook. Ik heb altijd het idee gehad dat de ghibli2 meer vermogen had dan de 3200. Als je idd wat aan het onderstel/sturing doet krijg je 'm echt strak gestuurd. Niks asr of hoe al die systemen mogen heten (latere model had wel abs), je moet wel kunnen autorijden.

O ja, ik weet niet of het verstandig is om de turbo bypass (bleeds) eraf te slopen. Deze fungeren als beveiliging, bij overbelasting.
Ex 2.24v,ex ghibli2 series 1,ex 3200gta
Interested in new project: de tomaso longchamp
mhov3
 
Berichten: 10
Geregistreerd: wo 03 nov 2010, 21:38

Re: Aankoop 2.0 of 2.8 Ghibli

Berichtdoor Ghibli284 » do 02 mei 2013, 18:03

Ik heb die in Vierpolders bekeken.

De achterruit is van 1994 en de ruit aan rijderskant van 199x in elk geval niet van 1995. Verder is het achterraam aan rijderskant grijs terwijl de rest zwart is. De auto is herspoten. Roest o.a. aan de motorkap vooraan op de bekende plaats.

Motor

http://www.youtube.com/watch?v=Kjc8yKEyAwU

http://www.youtube.com/watch?v=xPAV7153PSI


hoofdtelefoon of versterken via boxen als de pc boxen niet sterk zijn. Op een bepaald moment schoot het motorblok bovenaan zeker 2 cm naar links (niet gefilmd)
Ghibli 2.8 prod 1992 reg 1994
Ghibli 2.8 prod 1992 reg 1993 (restauratieproject)
Biturbo Spyder 2.0 1990
Ghibli284
Donateur
 
Berichten: 580
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 19:47

Re: Aankoop 2.0 of 2.8 Ghibli

Berichtdoor Marten » do 02 mei 2013, 20:29

Michele schreef:Een moderne Benz is niet vergelijkbaar met een ouwe Maserati......En om nogmaals dat listige karakter aan te halen: dat is echt zo. Geen stoere-jongens-praat, maar domweg teveel PK's die te plotseling inkomen voor het toch wat simple onderstel. Geen waarschuwing, maar gewoon in een keer opzijstappen als het volle vermogen er in komt ergens tussen de 2500 en 3000 toeren. Dat wil je echt niet hebben op Oudenrijn...


Doet me denken aan een voormalige werkplaatschef die "even" zou gaan proefrijden in een 911 Turbo. Ik werkte destijds bij een grote Fiat, Alfa en Lancia dealer en had ook de exoten in onderhoud, zoals de 550 Maranello van de vader van de directeur/eigenaar.
De 911 was van 1 van de beste vrienden van diezelfde eigenaar en had onderhoud gehad, schuifdak geheel vervangen, achterspoiler weer werkend gemaakt etc.

Maar goed, het regende een beetje en het was donker (want overwerk) en hij zou wel effe hamersmiley
Diverse waarschuwingen, maar niet luisteren....10 minuten later einde P, lantaarnpaal om en 5 geparkeerd staande auto's van collega's kort gereden applause
't Zit mee tot 't tegen zit.
Maserati 228
Alfa 159 3.2 V6 Q4
Fiat Seicento Sporting - Abarth
Avatar gebruiker
Marten
Donateur
 
Berichten: 1713
Geregistreerd: do 18 nov 2010, 21:29
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Aankoop 2.0 of 2.8 Ghibli

Berichtdoor dueporte » do 02 mei 2013, 22:17

Beste Kevin, de ghibli gt is mijn dagelijkse auto, heerlijk om te rijden, maar niet t vergelijken met de auto die jij dagelijks rijdt, vermoed ik. Als de motor nog koud is, trek ik tot 2200 toeren niet sneller op dan een Nissan micra. Als ie warm is gaatq dat beter, maar de 2 liter heeft minder vermogen tot 2200 toeren. Ik zou na 3 jaar ghibli rijden altijd voor de 2.8 liter gaan. Het onrustige rijgedrag van de 2 liter vind ik juist heerlijk. Lekker nerveus. Als je rustig wilt rijden kun je beter een qp 5 gaan rijden of iets hedendaags. Juist het op je hoede zijn vind ik juiste zo interessant aan de ghibli. Kapot gaat alles. Het volgt elkaar op. Er is altijd wel iets wat stuk is en gaat. Maar ach wat wil je met een auto van 17 jaar oud. Ik zou idd wel voor een goed onderhouden ghibli gaan, tenzij je er op voorbereid bent dat je de eerste komende tijd alleen in de avond uren aan het sleutelen bent en geen meter kunt rijden. En daarnaast met een gevulde portemonnee kunt gaan shoppen naar onderdelen. Dus wat zoek je in de auto. Je moet iets met het merk hebben, anders ben ik bang dat je teleurgesteld zult raken in de auto.
De reden dat ik een 2 liter heb verkozen is dat ik volgens de info deze zuiniger zo zijn. lachebekkie lachebekkie lachebekkie lachebekkie lachebekkie . Heerlijk naïef toen...... Driving5 Driving5
Avatar gebruiker
dueporte
 
Berichten: 1663
Geregistreerd: wo 29 dec 2010, 16:00
Woonplaats: Goirle

Re: Aankoop 2.0 of 2.8 Ghibli

Berichtdoor Ghibli284 » do 02 mei 2013, 22:48

Bij mij is er op ca. 34.000km - 5 jaar stukgegaan en vervangen bij de Ghibli
- stuurhuis (lekkage)
- koppelingscylinder (lekkage)
- remleiding (lekkage in leiding kort bij remvloeistofreservoir)
- portierslot en nog een paar andere kleine prullen
- gaatje in uitlaatpot, nog niet vervangen maar reserve al wel voorhanden, normale slijtage.

Dat is heel goed meegevallen allemaal.

Verder het reguliere onderhoud (o.a. 2 x distri + 1 x nokkenaskettingen) en normale slijtage zoals banden vervangen ik schat 1300EUR/jaar gemiddeld

Roest inclusief de dorpels (= verborgen roest) + volledig herspoten. Spreekt vanzelf dat dit wat duiten kost.

De 2.8 bevalt mij bijzonder goed voor de Ghibli, genoeg koppel onderin om hem rustig warm te rijden zonder de turbo's aan te spreken. Ik heb zelf een eerste serie, dus zonder ABS, ABS is natuurlijk een plus. Op droog in zijn 3 een keer voelde ik hem beginnen uitbreken in een zeer flauwe bocht bij accellereren, om maar aan te geven hoe tricky de Ghibli's kunnen zijn, ik zou gaan persoonlijk altijd gaan voor een handbak zodat je zelf de schakelmomenten kan kiezen, zeker bij nat weer. Auto heeft mij nog nooit laten staan behalve een keer een platte accu na een tijd stilstaan, maar dat is dan weer normaal.

De reden dat ik een 2.8 met handbak heb, puur toeval, het was de enige Ghibli die op dat moment in Belgie werd aangeboden lachert
Ghibli 2.8 prod 1992 reg 1994
Ghibli 2.8 prod 1992 reg 1993 (restauratieproject)
Biturbo Spyder 2.0 1990
Ghibli284
Donateur
 
Berichten: 580
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 19:47

Re: Aankoop 2.0 of 2.8 Ghibli

Berichtdoor Wietze » vr 03 mei 2013, 09:45

Voor het verbruik??

Ben benieuwd wat je haalt. Ik zit met de 2,8 24v ergens tussen de 1 op 5 en 1 op 6,5
Alleen op lange stukken zonder het gaspedaal aan te raken gaat het richting 1 op 7 of iets beter.

Overigens is de eerste serie Ghibli op delen van de ophanging en de 6 bak na technisch nagenoeg gelijk aan mijn project lachebekkie


viewtopic.php?f=27&t=1587
It is mei sizzen net te dwaen
Avatar gebruiker
Wietze
Donateur
 
Berichten: 596
Geregistreerd: vr 18 maart 2011, 11:05
Woonplaats: Badhoevedorp

Re: Aankoop 2.0 of 2.8 Ghibli

Berichtdoor Ghibli284 » vr 03 mei 2013, 09:59

Eerste serie Ghibli 2.8 heeft een 5-bak. Misschien was het mogelijk die geleverd te krijgen met 6-bak, weet ik niet.
Ghibli 2.8 prod 1992 reg 1994
Ghibli 2.8 prod 1992 reg 1993 (restauratieproject)
Biturbo Spyder 2.0 1990
Ghibli284
Donateur
 
Berichten: 580
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 19:47

Re: Aankoop 2.0 of 2.8 Ghibli

Berichtdoor Wietze » vr 03 mei 2013, 10:03

Wist ik niet, weer wat geleerd lachert wordt het verschil nog kleiner
It is mei sizzen net te dwaen
Avatar gebruiker
Wietze
Donateur
 
Berichten: 596
Geregistreerd: vr 18 maart 2011, 11:05
Woonplaats: Badhoevedorp

Re: Aankoop 2.0 of 2.8 Ghibli

Berichtdoor Kevin1992 » vr 03 mei 2013, 10:42

Gisteren het toch niet kunnen laten gauw de auto te bekijken. Werk aan een auto is niet erg + 4500 is een spotprijs voor de auto + om hem rijdend te krijgen is er misschien slechts 1500/2000 eu nodig.Tevens geen origineel onderhoudsboekje aanwezig wel ontzettend veel facturen voor hoge bedragen dus dat zag er verder goed uit waarin ook de bovengenoemde kleppen e.d. al waren vervangen dus blijkbaar toch goed in het onderhoud geweest? Maar om deze weer in een staat te krijgen zoals ik hem zou willen kom ik op een hoger bedrag uit dan ik er aan uit wil geven dus deze schoonheid is voor iemand anders weggelegd. Bovendien als ik geen historie heb over meer dan 30.000 km zou ik toch alles moeten vervangen wat weer een groot kostenplaatje met zich meebrengt...

Overigens wel hetzelfde gevoel als toen bij mijn oom zodra ik hem zag staan - wat een dikke bak 2thumbs .. En zoals jullie ook allemaal omschrijven echt een gevoels auto. Dat is ook precies wat me eraan aantrekt.

Nog even verder op zoek voor een exemplaar rond de 8 - 9000 in de hoop dat deze wat minder punten hebben.
Kevin1992
 
Berichten: 7
Geregistreerd: wo 01 mei 2013, 10:41

Re: Aankoop 2.0 of 2.8 Ghibli

Berichtdoor Techno » vr 03 mei 2013, 11:09

Ik heb de auto uiteraard niet gezien. Als carrosserie en interieur mooi zijn zou ik toch eens een lijstje maken met zaken die meteen en zaken die later kunnen worden aangepakt. Misschien lijkt het nu dat je duurder uit zult zijn, maar ook duurdere exemplaren blijken vaak nogal wat "addertjes onder het gras" te hebben. (en ik ken ze....zelfs auto's van gerenommeerde specialisten met stomme fouten)
Bovendien: van wat je zelf doet weet je HOE het is gedaan, en dat biedt een stuk meer zekerheid. Dus....slaap er toch nog eens over.
Techno
Donateur
 
Berichten: 927
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 19:07

VorigeVolgende

Keer terug naar Bi Turbo

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron