Aankoop 2.0 of 2.8 Ghibli

o.a. Shamal, Ghibli, Karif, QPIV

Re: Aankoop 2.0 of 2.8 Ghibli

Berichtdoor PJ » vr 03 mei 2013, 11:10

Ene Jac op dit forum heeft volgens mij een (paar) Ghibli(s) te koop.
En nee, ik heb (nog) geen aandelen in zijn toko. lolololol
* 2.24v 1993
* Coupe CC 2003
PJ
Donateur

Berichtdoor Kevin1992 » vr 03 mei 2013, 11:28

Even gauw een opsomming.. Direct:

Motor aanpakken; probleem met misfire/slecht lopen oplossen (misschien ook een steun aangezien motor ver omhoog komt?) Riem(en), Filters, Bougies, vloeistoffen, (bak)olie
Roestplekje op deur en achterzijde wegwerken voordat het verder gaat
Dragende delen (stabi's, subf, dempers etc.) checken op werking en wear & tear
Katalysator (plaatje?) lassen daar deze schade had echter (nog) niet lek.
Banden achter

Tevens viel het me op dat niet alleen kat. en lambda's maar de draagarmen zelfs nog lager liggen, lijkt me dat deze dus aardig wat klappen te verduren krijgen met drempels dus misschien rubbers vervangen?

Later: GENOEG

Reden voor mij om hem te laten staan. Ik hoef geen perfecte nieuwe auto maar denk dat de eigenaar van deze mooie ghibli ook weet waarom hij hem voor 4500 heeft staan. Liever eentje waar een boekje bij zit zodat ik in ieder geval weet wanneer er wat gedaan is gedurende de levensloop van de auto - dat maakt nieuw onderhoud en het opsporen van problemen altijd veel makkelijker.
Kevin1992

Berichtdoor Michele » vr 03 mei 2013, 12:01

Kevin1992 schreef:Katalysator (plaatje?) lassen daar deze schade had echter (nog) niet lek.
(...)
Tevens viel het me op dat niet alleen kat. en lambda's maar de draagarmen zelfs nog lager liggen, lijkt me dat deze dus aardig wat klappen te verduren krijgen met drempels dus misschien rubbers vervangen?

De kat stroopt doorgaans open als een sardineblikje. Is dus normaal 'regulier' onderhoud rolleyes . Geldt eigenlijk voor alle Biturbo modellen met een kat. En ja, de boel krijgt een hoop te verduren in een gemiddelde NL woonwijk / stad / binnenweg want om de een of andere reden zijn we hier dol op Maserati-onvriendelijke drempels. madster

Kevin1992 schreef:Ik hoef geen perfecte nieuwe auto maar denk dat de eigenaar van deze mooie ghibli ook weet waarom hij hem voor 4500 heeft staan. Liever eentje waar een boekje bij zit zodat ik in ieder geval weet wanneer er wat gedaan is gedurende de levensloop van de auto - dat maakt nieuw onderhoud en het opsporen van problemen altijd veel makkelijker.

Boekjes zeggen helemaal niets, de facturen wel. Boekjes afstempelen is geen kunst, maar een factuur vertelt wat er precies gebeurd is en vooral : waar het gebeurd is. Liever een stapel facturen van een periode van 5 jaar dan een afgestempeld boekje zonder specificaties.
Laatst bijgewerkt door Michele op wo 22 mei 2013, 09:49, in totaal 1 keer bewerkt.
Choose life, drive Maserati!
Je kan altijd stijlvol van huis, maar je weet nooit of je elegant aankomt...
http://www.corsamedia.nl
Michele
Donateur

Berichtdoor PeterM » vr 03 mei 2013, 12:14

Klinkt allemaal erg verstandig; Koop de beste die je kunt vinden voor je budget, niet de goedkoopste - en houd nog wat geld over voor onderhoud winks

Verder eens met PJ: ga een skijken bij Jac, hij is een liefhebber.
En anders deze: Fraaie zwarte

De vraagprijs ligt iets rolleyes boven het budget dat je noemt. En het is een twee liter, wel met handbak.
Aan de andere kant: hij staat al een tijdje te koop, misschien kan er wat af...
Laatst bijgewerkt door PeterM op vr 03 mei 2013, 13:06, in totaal 1 keer bewerkt.
... dò ist der Bahnhof!
PeterM
Donateur

Berichtdoor stijn » vr 03 mei 2013, 12:54

En de ex van Tridente, is die al verkocht, dat zal een prima exemplaar wezen.
Stein Keuken
stijn
Donateur

Berichtdoor Wietze » vr 03 mei 2013, 13:01

Dacht het niet, maar dat is ook een 2 liter.........
It is mei sizzen net te dwaen
Wietze
Donateur

Berichtdoor stijn » vr 03 mei 2013, 14:47

Weliswaar een 2 liter, maar wel een uitstekende...
Stein Keuken
stijn
Donateur

Berichtdoor Masdriaan » za 04 mei 2013, 20:25

Beste Kevin,

Ik heb te koop een prachtige Ghibli GT 2 2.8 automaat van 7 november 1997. zie het topic Maserati's aangeboden. Voor meer informatie stuur mee een pm.

Ik ben benieuwd naar je reactie.

vriendelijke groet,
Adriaan
Laatst bijgewerkt door Jimkempe op zo 05 mei 2013, 06:29, in totaal 1 keer bewerkt.
Masdriaan

Berichtdoor koen2224v » za 04 mei 2013, 21:36

nette prijs adriaantje,zal wel snel van eigenaar verwisselen,km stand is ook aantrekkelijk
koen2224v

Berichtdoor Richard » za 11 mei 2013, 00:10

stijn schreef:En de ex van Tridente, is die al verkocht, dat zal een prima exemplaar wezen.

De Ghibli van Tridente is inderdaad nog niet verkocht en ja het is een prima exemplaar, Miriam vroeg toevallig deze week om hem weer te koop te zetten, maar als je nu naar de vraagprijzen kijkt is het wel heel bedroevend gesteld.

Maar Kevin, als je een heel mooi exemplaar wilt, die met liefde is onderhouden is de Ghibli van wijlen Tridente een heel goede keus.

Als je interresse hebt hoor ik dat graag.

Groetjes,

Richard
Maserati Ghibli 2.8 ABS AUT 1995
Richard
Donateur

VorigeVolgende

Keer terug naar Bi Turbo