Zonder Kat door de keuring / Ghibli

o.a. Shamal, Ghibli, Karif, QPIV

Re: Zonder Kat door de keuring / Ghibli

Berichtdoor Robbe » do 27 jun 2013, 15:35

En hop. De eerste boete ook al binnen. Tenaamgesteld terwijl de auto niet apk gekeurd is: 137 euro.
Wat ben ik toch een crimineel.
Ghibli MY 94 ABS | Alfa GTA 156 | Porsche 930 3.0 | Porsche 944 turbo | Bitter CD
Robbe
Donateur

Berichtdoor Michele » do 27 jun 2013, 15:58

Sjongejongejonge... wat is dit toch een K*t land als het op regelgeving aankomt.
Je mag een auto zonder APK dus blijkbaar niet (ver)kopen ????
Choose life, drive Maserati!
Je kan altijd stijlvol van huis, maar je weet nooit of je elegant aankomt...
http://www.corsamedia.nl
Michele
Donateur

Berichtdoor Giulia » do 27 jun 2013, 16:08

Niet zo zeikerig doen. Je mag een auto wel zonder APK kopen en dan direct over de weg naar het APK station rijden voor een keuring. Als je te lang wacht dan krijg je een boete. Kunnen we wel gaan mekken over de regels maar dat is nou eenmaal zo en die worden echt niet anders. Zoek anders je heil in het "betere" buitenland.
Giulia
Donateur

Berichtdoor Michele » do 27 jun 2013, 16:22

En wat als je een project koopt? Oftewel een auto met verlopen APK die nog het nodige onderhoud te gaan heeft? Of een auto uit een collectie? D'r staat in Zeeland een prachtige Biturbo te koop uit een collectie die echter al sinds 2002 geen APK meer heeft. Autoambulance, afhalen, in je garage en dan? Eerst tenaamstellen en dan direct schorsen? Of andersom? Als tenaamstelling zonder APK automatisch resulteert in een bon, vind ik dat toch echt k*tregelgeving, daar heeft 't buitenland verder niets mee te maken.
Choose life, drive Maserati!
Je kan altijd stijlvol van huis, maar je weet nooit of je elegant aankomt...
http://www.corsamedia.nl
Michele
Donateur

Berichtdoor Giulia » do 27 jun 2013, 16:35

Je mag 2 maanden APK loos zijn ZONDER te rijden (op je erf, straat of in de schuur mag de auto dus 2 maanden stilstaan) daarna schorsen als het een project is.

Zonder APK en wel willen rijden is met brief van afspraak in je dashboardkastje naar APK adres rijden en keuren.
Giulia
Donateur

Berichtdoor cassiopeia » do 27 jun 2013, 16:40

Ik vermoed toch echt dat hier iets anders aan de hand is. Schrijf je nl. een geschorste auto over, dan vervalt de lopende schorsing automatisch. Een schorsing is nl. persoonlijk: het bewijs van schorsing is op naam gesteld! De nieuw tenaamgestelde dient onmiddellijk weer te schorsen, dit maal op zijn eigen naam!
Mijn MB 300SD is twee maal overgeschreven tijdens zijn schorsingsperiode van veertien jaar waarbij de APK al vele jaren was verlopen. Daarbij is gehandeld als hier weergegeven en er is nooit een bon gekomen. Idd. zou anders een niet-APK waardige "project-car" nooit kunnen worden overgeschreven en dat is echt erg onaannemelijk. Hiervoor kan geen juridische basis bestaan.
Proud owner of the following cars:
Maserati: Quattroporte Evoluzione V8 3.2(2000), Alfa Romeo: Spider V6 3.0 ('95)+ Alfetta 1.8 ('84), Lancia: Delta 1.8 LS VVT ('98)+Ypsilon 1.2 LS ('96), Mercedes 190SL ('55)+300SD ('80), Renault Gordini ('65+'67)
cassiopeia
Donateur

Berichtdoor lqpl » do 27 jun 2013, 18:38

Allemaal simpel dus.
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
lqpl
Donateur

Berichtdoor Robbe » do 27 jun 2013, 21:06

Heel simpel inderdaad. Schrijf je een auto over op je naam die geen apk keuring heeft, moet je hem blijkbaar verplicht laten schorsen ter plekke bij overschrijven.
Dit heb ik niet gedaan, omdat de auto meteen apk gekeurd zou gaan worden, wat uiteindelijk 2 weken heeft geduurd.(is bij mijn weten minder dan 2 maanden)
De bon heeft als datum de datum van overschrijven, met als opmerking iets in de trant van "systeemconstatering".
Oftewel, geen heterdaadje of een cameraopname of anderszins.

Die 2 maanden zou ik als ik jullie was niet meer als zeker aannemen. Was welgeteld een halve dag.

En wie dit toejuicht, tja, laat ik daar maar geen woorden aan vuil maken.
Ghibli MY 94 ABS | Alfa GTA 156 | Porsche 930 3.0 | Porsche 944 turbo | Bitter CD
Robbe
Donateur

Berichtdoor Giulia » vr 28 jun 2013, 07:00

Er is niemand die dit toejuicht. Feit is dat je een verlopen apk mag hebben maar dan 2 maanden het voertuig niet mag berijden ( info rdw site) met een reeds geschorst voertuig zit het blijkbaar anders in elkaar. Ik refereer alleen aan het feit dat wanneer er bij (wie dan ook) een boete op de mat valt voor te hard rijden of een andere overtreding daar echt wel een gegronde reden voor is.

2 weken geleden 2 prenten voor te hard rijden met de GTA...heb ik toch echt zelf gedaan en neem dus mijn verlies ( om vervolgens gewoon weer te hard te rijden)
Giulia
Donateur

Berichtdoor Techno » vr 28 jun 2013, 08:49

Sorry, het zit toch echt anders. APK verlopen? Dan loop je METEEN kans op een prent. Maakt niets uit of je er wel-of-niet mee rijdt. Ze hebben een bestandsvergelijking, en iedere (niet-geschorste) auto zonder APK of geldige verzekering komt in aanmerking voor een prent.
Dat je -soms- mazzel hebt en een tijdje zonder prent ongekeurd kunt rondrijden: beschouw het als een uitzondering op het voorgaande.
PS: hier spreekt een ervaringsdeskundige...... sady
Techno
Donateur

VorigeVolgende

Keer terug naar Bi Turbo