Zonder Kat door de keuring / Ghibli

o.a. Shamal, Ghibli, Karif, QPIV

Re: Zonder Kat door de keuring / Ghibli

Berichtdoor Giulia » vr 28 jun 2013, 09:21

Dan is er blijkbaar binnen de overheid (hé wat raar) enige onduidelijkheid

"APK vervaldatum overschreden

Als de datum van de APK keuring voor uw voertuig is overschreden, mag er niet meer met het voertuig gereden worden. Behalve als u rechtstreeks naar het keuringstation rijdt. Wettelijk gezien mag uw voertuig na een maand niet meer op de openbare weg staan.

Gaat u toch rijden met het voertuig dan heeft u kans dat u een boete krijgt. Dit kan ook gebeuren als u niet geflitst of wordt aangehouden de politie. De RDW (Rijksdienst van Wegverkeer) houdt voor ieder voertuig de keuringsdatum per kenteken bij. Als de APK vervaldatum twee maanden verlopen is, krijgt u een boete thuisgestuurd. Zelfs als uw voertuig niet op de openbare weg rijdt of staat."
Giulia
Donateur

Berichtdoor Robbe » vr 28 jun 2013, 09:54

Ik snap de achterliggende zienswijze ook wel: als je een auto hebt, en je apk verloopt, heb je een maand coulance om de apk toch weer voor elkaar te krijgen.
Logisch, in die maand zijn de meeste apk gebreken bij de meeste auto's wel weer verholpen.

Ik vind het alleen wel flauw om die coulance niet toe te passen bij een auto die net tenaamgesteld is.
Ik had die boete ook liever gehad voor te hard rijden, dan voor zo iets onbenulligs waarvan ik niet eens wist dat ik in overtreding was. Want ook de garage dacht dat ik 1 tot 2 maanden de tijd had. Echter, op de dag van de goedkeuring lag ook de enveloppe in de bus. En de boete was hoger dan de totale apk kosten...
Alles is er momenteel op gericht om zoveel mogelijk geld binnen te slepen voor het overheidstekort, en dan is dit ook een snelle "winst" voor onze overheid.

Nog even wat positiefs:
Bij de leerverfshop Angelus leerverf in diverse tinten creme/vanille/zand/beige gekocht, en na een uurtje mengen en vergelijken (verf droogt donkerder op) heb ik nu precies de juiste tint cremekleur voor het interieur. De bestuurdersstoel is ondertussen weer helemaal strak, en de nieuwe middensteun (dank Koen) is van zwart nu ook creme geworden.

Nu hopen dat de poststaking niet doorzet, en dan de loctite 275 met de post ontvangen (zeldzaam spul naar het blijkt, nergens op voorraad in een kleine verpakking, wel in Duitsland) om het nieuwe differentieel er onder te zetten (conische bus verlijmen).
Ghibli MY 94 ABS | Alfa GTA 156 | Porsche 930 3.0 | Porsche 944 turbo | Bitter CD
Robbe
Donateur

Berichtdoor Danny » vr 28 jun 2013, 10:27

Goed bezig Robbe, of zo klinkt het in ieder geval. Heb je foto's van je "nieuwe" interieur?
- 3200GTA Assetto Corsa, 2001, nero carbonio
Danny
Donateur

Berichtdoor yrrah » vr 28 jun 2013, 11:30

Mannen, als je de auto ongekeurd uit de schorsing haalt gebeurt het ook dat je meteen via de computer een prent krijgt. Dus mijn lesje, eerst overstraat zonder belasting en apk. Daarna schoring opheffen.
Ik heb bezwaar gemaakt want het gebeurde bij 2 auto's en de bonnen zijn geseponeerd....
ghibli II 2.0 maserati red- verkocht
Mercedes G 350 turbo L
Pinarello FP quattro/ campagnolo
Alfa Romeo 166....Nero- verkocht
yrrah

Berichtdoor Robbe » vr 28 jun 2013, 13:52

Hierbij alvast de oude en de nieuwe armsteun. De rode kleur komt overigens door de camera (telefoon)
De oude is ook wat grauwer, heb ik niet eerst schoongemaakt.
Als schoonmaakmiddel in het interieur de "deglazer" van Angelus gebruikt, ongelofelijk wat een heftig spul.
Alles vliegt eraf. Wel is het flesje met 10 minuten leeg, dat vliegt helaas ook.

Afbeelding
Ghibli MY 94 ABS | Alfa GTA 156 | Porsche 930 3.0 | Porsche 944 turbo | Bitter CD
Robbe
Donateur

Berichtdoor Danny » vr 28 jun 2013, 19:30

Ziet er goed uit zeg! Wat heb je behandeld met die deglazer, de lederen bekleding? Ik gebruik Auto glymm (=zeer mild) voor onderhoud en spul van Colourlock (= wat heftiger) als ik een auto koop die al heel lang niet is schoongemaakt van binnen. Waar binnen het spectrum valt die deglazer van Angelus?
- 3200GTA Assetto Corsa, 2001, nero carbonio
Danny
Donateur

Berichtdoor Andrea » vr 28 jun 2013, 20:00

Gebruik ook auto glym voor het leeronderhoud. Goed spul.
Maserati Quattromiladuecento Cambiocorsa grigio alfieri cuoio
Andrea
Donateur

Berichtdoor Robbe » vr 28 jun 2013, 20:37

De Deglazer is een schoonmaakmiddel voor de te verven oppervlaktes, voordat de leerverf aangebracht wordt.
Een vorige eigenaar had wat zitten proberen met op de bestuurdersstoel beige met grijs, en op de passagiersstoel een te lichte kleur die in de poriën zat. Dus daar moest , naast opgehoopt vuil, zoveel mogelijk van af.
En de middensteun was zwart, daar moest zoveel mogelijk zwart eerst vanaf. En dat spul lost 20 jaar oude verf op...
Dus deglazer is geen onderhouds- of schoonmaakmiddel, maar een preparatiemiddel. Alleen te gebruiken bij restauratie.
Robbe
Donateur

Berichtdoor lqpl » vr 28 jun 2013, 21:50

Hoe breng je je eigen verfmengsel op?
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
lqpl
Donateur

Berichtdoor Robbe » za 29 jun 2013, 08:29

Kan op twee manieren, kan gespoten worden met een airbrush, maar omdat niet alles hoeft, doe ik het met een klein sponsje (circa 2*2 cm).
Met ronddraaiende bewegingen (wax in - wax off) totdat de laag begint aan te drogen, dan stoppen. Dan droogt het egaal op.
Wel altijd in meerdere dunne lagen aanbrengen, nooit overmoedig worden.
Na 24 uur afwerken met de finisher (mat) van hetzelfde merk, en je hebt een heel net resultaat.
Zo zijn oudere "restauraties" heel goed weer te herstellen.
Robbe
Donateur

Vorige

Keer terug naar Bi Turbo