Pang! zei de ruit (Quattroporte IV)

o.a. Shamal, Ghibli, Karif, QPIV

Re: Pang! zei de ruit (Quattroporte IV)

Berichtdoor cassiopeia » do 05 sep 2013, 19:44

Ik heb Franco op de hoogte gesteld van het voornemen. We gaan eerst eens kijken, hoe de ruit er uit komt. Ik denk niet dat de scheur zoals hij nu is een probleem zal zijn. Immers, het is een gelaagde ruit en de scheur zit alleen in de buitenste laag. Omdat de binnenste laag intact is kan dat vast geen probleem vormen met een vacuüm. Ik moet dan van PeterM nog de contactgegevens hebben van dat bedrijf in Alphen a.d. Rijn. Aan de andere kant: zolang Maserati ruiten levert, overwegen we toch niet om die na te laten maken? In de meeste gevallen worden de kosten minus eigen risico door de verzekering gedragen. Ook is er dan een ruit zonder de erop gevulcaniseerde lijsten (die er nooit meer afgaan) dus een dergelijke oplossing lijkt me er een voor noodgevallen.

Overigens kom ik er nu, na enig speuren, achter dat er in Italie al naslag ruiten te koop zijn voor de QP. Voor een aanmerkelijk lagere prijs. Maar het blijkt een blanke en geen groen getinte ruit te zijn zoals het origineel. Ik zie ook niets over de lijstjes. Verder staat de dure originele ruit wel zonder meerprijs bij de dealer en de goedkope in Italie. Die moet dan wel nogeens gaaf hier aankomen.....
Het lijkt me alleen een optie voor degenen die geen ruitdekking hebben bij de verzekering. En ja, die zaak van PeterM lijkt me niet nodig gezien het bestaan van de Italiaanse naslagruiten.

http://www.mitoauto.it/prodotto-143525/ ... ERATI.aspx

http://www.ebay.it/itm/WINDSHIELD-PARAB ... 43af307b40
Proud owner of the following cars:
Maserati: Quattroporte Evoluzione V8 3.2(2000), Alfa Romeo: Spider V6 3.0 ('95)+ Alfetta 1.8 ('84), Lancia: Delta 1.8 LS VVT ('98)+Ypsilon 1.2 LS ('96), Mercedes 190SL ('55)+300SD ('80), Renault Gordini ('65+'67)
cassiopeia
Donateur

Berichtdoor cassiopeia » di 01 okt 2013, 16:31

De nieuwe voorruit zit erin. Prachtig gemonteerd door Franco. Kostenplaatje: ruim € 3100. Uiteindelijk was mijn eigen risico € 250 maar mijn verzekeraar moet nu weer een paar jaar premie innen om uit de kosten te komen.
De oude ruit is er heel behoorlijk uitgekomen. Uiteraard is de barst aanzienlijk langer geworden, maar de ruit zelf is intact gebleven, inclusief de lijstjes. Ik ga hem eind deze week ophalen met de Spider als ik dan tenminste open kan rijden. De ruit paste nl. niet in de andere auto's zonder risico's.
Franco vroeg zich af of het zin heeft om die oude ruit te bewaren. Immers, in Italië is voor ruim € 800 een repro-ruit te koop. Alleen zónder lijstjes en van blank glas. Dat schijnt nu net het probleem te zijn: een getinte ruit in een klein aantal namaken.
Proud owner of the following cars:
Maserati: Quattroporte Evoluzione V8 3.2(2000), Alfa Romeo: Spider V6 3.0 ('95)+ Alfetta 1.8 ('84), Lancia: Delta 1.8 LS VVT ('98)+Ypsilon 1.2 LS ('96), Mercedes 190SL ('55)+300SD ('80), Renault Gordini ('65+'67)
cassiopeia
Donateur

Berichtdoor Giulia » di 01 okt 2013, 16:52

Hoe monteer je een ruit "prachtig"? Heeft hij er een Barok lijst omheen gezet of zo?
Giulia
Donateur

Berichtdoor ConraddeBruin » di 01 okt 2013, 22:10

Ruitenboeren hebben er nog wel eens een handje van om een biturbo te voorzien van een scheef raam, kromme lijsten etc.
Zeker bij de bitubo's met de lijsten en rubbers is het moeilijk om een fatsoenlijk adres te vinden. Het kost erg veel tijd en moeite om dit klusje op een knappe manier te klaren.
ConraddeBruin

Berichtdoor Michele » di 01 okt 2013, 22:22

+1. Mijn ruit is ooit ook vervangen maar dat was beslist niet prachtig gedaan. Heb zelf met kit eea moeten opvullen om te voorkomen dat diverse loze ruimtes vollopen.
Choose life, drive Maserati!
Je kan altijd stijlvol van huis, maar je weet nooit of je elegant aankomt...
http://www.corsamedia.nl
Michele
Donateur

Vorige

Keer terug naar Bi Turbo