biturboclub.de

o.a. Shamal, Ghibli, Karif, QPIV

biturboclub.de

Berichtdoor lqpl » wo 11 sep 2013, 20:34

Kenden we deze al?

http://biturboclub.de/
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
lqpl
Donateur

Re: biturboclub.de

Berichtdoor Michele » wo 11 sep 2013, 20:40

Ja = afsplitsing van de oorspronkelijke Duitse Massie club toen de wijze heren aldaar vonden dat het plebs met een biturbo beter geen lid kon worden van een zo sjieke vereenigingk. Toen hebben ze zelf maar een cluppie gestart. Schiemenz vindt dit nog steeds eeuwig zonde.
Choose life, drive Maserati!
Je kan altijd stijlvol van huis, maar je weet nooit of je elegant aankomt...
http://www.corsamedia.nl
Michele
Donateur

Berichtdoor lqpl » wo 11 sep 2013, 20:45

Het heeft dus elementen van de afsplitsing van dit forum van de MCH. Leuk om er even doorheen te struinen.
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
lqpl
Donateur

Berichtdoor Jac » wo 11 sep 2013, 20:55

Ook ik vind het moeilijk contact te hebben met de MCH-leden. Natuurlijk zijn er uitzonderingen die mij wel te woord stonden, he Cass winks . Heb toch het gevoel dat je Jonkheer of Baron moet zijn om te kunnen matchen. Helaas...

Werd mij even gevraagd of ik wel clublid was. "of ben jij van de M-Chat?"... Einde contact.
Zullen wel echte Maserati liefhebbers zijn.
Maar ik ben multiple Maserati eigenaar en dan behoor ik beter bij de Chat.. tongue

Hoop dat er toch ooit lagere drempel komt om zo een grotere Maserati-vereniging te creeren.
Jac
Donateur

Berichtdoor cassiopeia » wo 11 sep 2013, 21:41

Toch zijn er hier op de M-chat diverse MCH-leden.
Zelf heb ik de omschreven problemen nooit ervaren. Na aanschaf van mijn Evo vier jaar geleden gewoon lid geworden en binnengestapt bij het eerste evenement. Daar gewoon het gesprek aangegaan met iedereen die op die dag mijn pad kruiste en dat ging uitstekend. Dat is zo gebleven. Al vier jaar lang veel leuke contacten.
Proud owner of the following cars:
Maserati: Quattroporte Evoluzione V8 3.2(2000), Alfa Romeo: Spider V6 3.0 ('95)+ Alfetta 1.8 ('84), Lancia: Delta 1.8 LS VVT ('98)+Ypsilon 1.2 LS ('96), Mercedes 190SL ('55)+300SD ('80), Renault Gordini ('65+'67)
cassiopeia
Donateur

Berichtdoor dueporte » do 12 sep 2013, 08:30

cassiopeia schreef:Toch zijn er hier op de M-chat diverse MCH-leden.
Zelf heb ik de omschreven problemen nooit ervaren. Na aanschaf van mijn Evo vier jaar geleden gewoon lid geworden en binnengestapt bij het eerste evenement. Daar gewoon het gesprek aangegaan met iedereen die op die dag mijn pad kruiste en dat ging uitstekend. Dat is zo gebleven. Al vier jaar lang veel leuke contacten.

Die ervaring heb ik ook. Hangt sterk af denk ik van je eigen houding ten opzichte van de ander, gewoon normaal communiceren en je komt een heel eind. En ach, je hoeft niet met iedereen vriendjes te worden.
dueporte

Berichtdoor Giulia » do 12 sep 2013, 08:54

Wat jullie schetsen is de voorkant. Igino en ondergetekende en bijvoorbeeld Peter M. hebben aan de achterkant wel andere gesprekken en aangeslagen tonen meegemaakt.
Giulia
Donateur

Berichtdoor Techno » do 12 sep 2013, 09:30

Geloof ik graag. Inmiddels waait er een wat frissere wind door het bestuur Dus stel ik voor met een "open blik" de dialoog met elkaar aan te gaan.
Je zult in elke vereniging mensen tegenkomen die elkaar "niet liggen". Kwestie van de juiste mensen uitzoeken en voor elkaar open -willen- staan.
Laatst bijgewerkt door Techno op do 12 sep 2013, 10:35, in totaal 1 keer bewerkt.
Techno
Donateur

Berichtdoor stijn » do 12 sep 2013, 10:19

Wat Giulia schetst is iets wat bij ieder club voor komt. Is niet te vermijden. Ongeacht of het om autos gaat, of frikandellenmerken. De vraag is vaak:"ben jij OSM of niet?" Ons Soort Mensen; m.a.w. ben je wel ondernemer/ ambtenaar/ èchte liefhebber van...../ plebs/ kakbal/ toffe gozer etc etc etc.

Zelfs hier melden sommigen een te groot "onder ons"-gehalte te ervaren, gezien eerdere posts van nadien niet terugkerende nieuwelingen.
Stein Keuken
stijn
Donateur

Berichtdoor Michele » do 12 sep 2013, 11:02

Om ook even een duit in het zakje te doen: ik ben als Biturbo owner ondertussen 10 jaar clublid ( juni 2003 1e Maser gekocht en direct lid geworden). Ik ben vanaf het begin gewoon geaccepteerd als wie ik ben en heb ondertussen een fijne vrienden- en kennissenkring opgebouwd binnen en dankzij de MCH. Ik hoor wel vaker verhalen van mensen die denken / menen te weten / volhouden dat de MCH een elitaire bedoening is, maar dat klopt dus echt niet.

Probleem met de beeldvorming is alleen wel dat er in het verleden een periode geweest is waarin gewoon domweg te dure evenementen werden georganiseerd waar niet iedereen zich bij thuis voelde, maar die periode ligt toch alweer een paar jaar achter ons en de club is, zeker sinds de bestuursveranderingen in de afgelopen 2-3 jaar, veel opener geworden.

Evenementen vinden op alle niveau's plaats en als lid van de evenementencommissie waak ik ervoor dat dat ook zo blijft. Er zijn er 14 per jaar en die bieden voor elk wat wils. Je hebt Viva Italia, IaZ, Loo, de club BBQ, de techcomdagen en de binnenlandse toertocht(en) die echt voor ieder clublid toegankelijk en betaalbaar zijn. Verder zijn er mogelijkheden om mee te doen aan buitenlandse clubevenementen (Buitenlandrit, LM Classic, OGP, Spa Italia etc.), waar de prijs echt niet belachelijk hoog ligt, temeer daar deelname aan die evenementen doorgaans door de MCH georganiseerd worden op basis van de werkelijke kosten.

Er zijn maar enkele evenementen die zeer kostbaar zijn, maar die vallen meestal in de Internationale categorie: Maserati Classic International (verplicht nummer vanuit de fabriek voor elke EU club om de zoveel jaar) en bijvoorbeeld "Maserati @ Monaco", waarvoor je ook lid dient te zijn van de internationale Maseraticlub. Maar aan zulke evenementen HOEF je niet mee te doen. Niemand kijkt je erop aan als er niet bent.

@jac: als je je niet welkom voelde ergens, mag ik dan weten op welk evenement dat geweest is? Mag ook via PB om Igino's Dld -draadje niet te vervuilen. Ik ken maar een paar gevallen uit het verleden die echt fout waren en daar schaam ik me als clublid voor ook al was ik er niet bij betrokken, maar helaas is daar nu niets meer aan te doen. Als ik echter lees dat iemand blijkbaar onlangs zich afgewezen voelde, wil ik graag weten of ik daar wat aan kan veranderen.
Laatst bijgewerkt door Michele op do 12 sep 2013, 11:42, in totaal 1 keer bewerkt.
Choose life, drive Maserati!
Je kan altijd stijlvol van huis, maar je weet nooit of je elegant aankomt...
http://www.corsamedia.nl
Michele
Donateur

Volgende

Keer terug naar Bi Turbo