Verwarming

o.a. Shamal, Ghibli, Karif, QPIV

Re: Verwarming

Berichtdoor lqpl » ma 02 dec 2013, 09:17

Italiaanse truc van de Ghibli. Geen hoop op bestendige oplossing.
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5783
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

Re: Verwarming

Berichtdoor Giulia » ma 02 dec 2013, 10:03

Gevalletje SHIT...
Avatar gebruiker
Giulia
Donateur
 
Berichten: 6541
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 16:09
Woonplaats: Tussen de wijnranken

Re: Verwarming

Berichtdoor dueporte » ma 02 dec 2013, 19:01

lqpl schreef:Italiaanse truc van de Ghibli. Geen hoop op bestendige oplossing.

Inderdaad. Vanochtend spuwde hij alleen lucht van ongeveer een graad of 18. (Ik hou erg van warmte, dus dat is nie fijn!). Vanuit ritje Uithoorn even verder getest. Ook als ik de temperaturen op 28 zet blijft hij koudere lucht geven. De automische blower gaat echter wel uit als ik de temperatuur verlaag naar bijv 24 Gr. Bij de terugrit naar huis kwam er weer warme lucht uit... Net een klei ritje en hij gaf weer koude lucht.. Toch iets van een sensor? Waar zit dat ding?
Avatar gebruiker
dueporte
 
Berichten: 1663
Geregistreerd: wo 29 dec 2010, 16:00
Woonplaats: Goirle

Re: Verwarming

Berichtdoor Techno » ma 02 dec 2013, 20:59

1 in je hemel thv de spiegel.(kun je horen zoemen met contact aan) En nog 1 thermostaat ik meen ergens achter je radio, ziet er uit als een stuk dik koperdraad
Techno
Donateur
 
Berichten: 927
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 19:07

Re: Verwarming

Berichtdoor dueporte » di 03 dec 2013, 20:52

Techno schreef:1 in je hemel thv de spiegel.(kun je horen zoemen met contact aan) En nog 1 thermostaat ik meen ergens achter je radio, ziet er uit als een stuk dik koperdraad

Dank je techno! Ik heb echter geen idee wat ik ervan moet denken. De ene keer gaat het goed, de andere keer is het drama. Toch denk ik dat het de thermostaat zal zijn achter de radio.
Avatar gebruiker
dueporte
 
Berichten: 1663
Geregistreerd: wo 29 dec 2010, 16:00
Woonplaats: Goirle

Re: Verwarming

Berichtdoor lqpl » di 03 dec 2013, 22:01

Wat voor radio heb je dan?
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5783
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

Re: Verwarming

Berichtdoor Marten » wo 04 dec 2013, 21:18

Check even de sensor bij de spiegel, gaat vaak rotzooi in zitten waardoor hij niet goed meer meet. Bij m'n 228 was het huisje uit elkaar gevallen waardoor de temperatuur ook nogal afweek van wat de bedoeling is.

Het stuk koperdraad achter de radio is waarschijnlijk de anti rijp sensor, deze voorkomt bevriezing van en aan de verdamper van de airco.
't Zit mee tot 't tegen zit.
Maserati 228
Alfa 159 3.2 V6 Q4
Fiat Seicento Sporting - Abarth
Avatar gebruiker
Marten
Donateur
 
Berichten: 1713
Geregistreerd: do 18 nov 2010, 21:29
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Verwarming

Berichtdoor dueporte » wo 04 dec 2013, 21:57

Marten schreef:Check even de sensor bij de spiegel, gaat vaak rotzooi in zitten waardoor hij niet goed meer meet. Bij m'n 228 was het huisje uit elkaar gevallen waardoor de temperatuur ook nogal afweek van wat de bedoeling is.

Het stuk koperdraad achter de radio is waarschijnlijk de anti rijp sensor, deze voorkomt bevriezing van en aan de verdamper van de airco.

bij de binnenspiegel?
Avatar gebruiker
dueporte
 
Berichten: 1663
Geregistreerd: wo 29 dec 2010, 16:00
Woonplaats: Goirle

Re: Verwarming

Berichtdoor Techno » wo 04 dec 2013, 22:24

Jaha...
Techno
Donateur
 
Berichten: 927
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 19:07

Re: Verwarming

Berichtdoor cassiopeia » vr 20 maart 2015, 11:45

Gisteren is er bij mijn QPIV de kachelkraan alweer vervangen. Dat was drie jaar geleden ook al gebeurd. Maar het onderdeel is inmiddels niet meer leverbaar. Zelfs Franco heeft het niet meer en kan er niet meer aankomen. Met wat zoekwerk is het op internet nog wel te vinden voor prijzen van tegen de 400 euri (slik).
Het onderdeel zit overigens in bijna alle biturbo modellen.

http://www.ebay.de/itm/Maserati-Heizung ... 0646490824

http://www.eurospares.co.uk/searchResul ... =&SMo=&O=0

Maar dankzij de hulp van Techno ontdekt dat het hier gaat om een samengesteld onderdeel: een kunststof behuizing waarbinnen een mechanisch gestuurde afsluiting zit. Het openen en sluiten vindt plaats met een soort heveltje dat verbonden is met een Bosch-motortje voor de aandrijving. Dat motortje gaat hoogst zelden stuk maar de afsluiting in het kunststof klephuis vormt het probleem, mogelijk doordat het klephuis vervormt als gevolg van het minder goed bestand zijn tegen hoge temperaturen. Nu is gebleken dat dit kunststof klephuis in een licht gewijzigde vorm afkomstig is uit VAG-regalen. Het werd toegepast in diverse Volkswagen/Audi modellen uit eind jaren tachtig maar is nog steeds leverbaar. Prijzen lopen uiteen van ongeveer vijftien euro bij vage, internationale aanbieders tot veertig euro bij de VAG-dealer. Daar heb ik het dus maar besteld, twee stuks voor de zekerheid, want dan leek de kans het grootst dat er geen goedkope namaakrommel geleverd werd.

De oplossing werkt perfect na een lichte modificatie waarbij een stuk van de kunststof behuizing wordt afgezaagd.
Proud owner of the following cars:
Maserati: Quattroporte Evoluzione V8 3.2(2000), Alfa Romeo: Spider V6 3.0 ('95)+ Alfetta 1.8 ('84), Lancia: Delta 1.8 LS VVT ('98)+Ypsilon 1.2 LS ('96), Mercedes 190SL ('55)+300SD ('80), Renault Gordini ('65+'67)
cassiopeia
Donateur
 
Berichten: 4284
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 18:38
Woonplaats: Lombroso

VorigeVolgende

Keer terug naar Bi Turbo

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

cron