Benzinesoort en stalling

o.a. Shamal, Ghibli, Karif, QPIV

Benzinesoort en stalling

Berichtdoor Techno » zo 25 mei 2014, 18:28

Mijn auto's staan soms een paar maanden stil (ik weet het, is niet goed) nu lijden beide (Ghibli en GTV6) aan een serieus "ochtendhumeur". Na enige tijd rijden en een plons verse V-power gaat het al beter, maar het blijft niet geweldig. Persoonlijk begin ik de V-power te verdenken. Iemand soortgelijke ervaringen?
Techno
Donateur
 
Berichten: 927
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 19:07

Re: Benzinesoort en stalling

Berichtdoor Marten » zo 25 mei 2014, 19:23

Is je benzine niet aan het verrubberen? Of condens in de tank?
Mij is altijd geleerd een auto nokkie vol te tanken als hij weg gezet wordt voor langere tijd, ook om doorroesten van de tank tegen te gaan.
Anders even een blikkie Tunap erin.
't Zit mee tot 't tegen zit.
Maserati 228
Alfa 159 3.2 V6 Q4
Fiat Seicento Sporting - Abarth
Avatar gebruiker
Marten
Donateur
 
Berichten: 1713
Geregistreerd: do 18 nov 2010, 21:29
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Benzinesoort en stalling

Berichtdoor Techno » zo 25 mei 2014, 20:23

Ghibli was vooral koud nukkig. Warm rijdt ie soms perfect, soms inhouden. Bij de GTV6 heeft een flesje Forte nog niet veel geholpen. Binnenkort de tank van de Ghibli eens van binnen bekijken.
Techno
Donateur
 
Berichten: 927
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 19:07

Re: Benzinesoort en stalling

Berichtdoor Marten » zo 25 mei 2014, 20:40

TUNAP micrologic® PREMIUM 163
Actieve Systeemstof LPG/CNG (Benzine)
Speciaal ontwikkelde actieve systeemstofvoor debenzine brandstof van gasaangedreven voertuigen (LPG/CNG). Vermindert slijtage van de kleppen (inslaan van de kleppen) en verzekert een hoge langdurige brandstofstabiliteit.. Voorkomt veroudering/oxidatie van de benzine brandstof en verhindert afzettingen in het brandstofsysteem door het Keep Clean effect.

Toepassing: Bij de ombouw naar LPG installatie. Bij elk onderhoud van het systeem. Bij reparaties aan het systeem. Ook geschikt voor voertuigen op aardgas (CNG).

Inhoud: 375 ml
Artikelnummer: MP 1630037 5AB

Als je een blikje nodig hebt of wilt proberen geef even een belletje. Normale afname is 24 eenheden.
't Zit mee tot 't tegen zit.
Maserati 228
Alfa 159 3.2 V6 Q4
Fiat Seicento Sporting - Abarth
Avatar gebruiker
Marten
Donateur
 
Berichten: 1713
Geregistreerd: do 18 nov 2010, 21:29
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Benzinesoort en stalling

Berichtdoor Techno » di 10 jun 2014, 22:06

Ik heb even een goed gesprek gehad met "Bella" waarin zij aangaf niet tevreden te zijn over de te lange stilstand en het gebrek aan vers sap in haar welgevormde buikje. Ik heb erkend dat daar wel een kern van waarheid in zit, daarvoor mijn excuses aangeboden en haar daarna haar zin maar gegeven. (slapjanus.....) Ik moet zeggen: ze heeft haar leven gebeterd! Ochtendhumeur is weg, en ze schiet weer langs het "gewone volk" alsof ze niet bestaan. We zijn beide helemaal blij!
2thumbs
Laatst bijgewerkt door Techno op do 12 jun 2014, 07:42, in totaal 1 keer bewerkt.
Techno
Donateur
 
Berichten: 927
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 19:07

Re: Benzinesoort en stalling

Berichtdoor Wietze » wo 11 jun 2014, 11:32

Kijk, dit zijn teksten!! coolio
It is mei sizzen net te dwaen
Avatar gebruiker
Wietze
Donateur
 
Berichten: 596
Geregistreerd: vr 18 maart 2011, 11:05
Woonplaats: Badhoevedorp

Re: Benzinesoort en stalling

Berichtdoor dueporte » wo 11 jun 2014, 20:51

Heel goed, jammer dat je dat niet voor afgelopen zondag had ontdekt !
Avatar gebruiker
dueporte
 
Berichten: 1663
Geregistreerd: wo 29 dec 2010, 16:00
Woonplaats: Goirle

Re: Benzinesoort en stalling

Berichtdoor Techno » wo 11 jun 2014, 22:17

Je bedoelt ivm Assen? Ik had geen plan om te gaan.
Techno
Donateur
 
Berichten: 927
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 19:07

Re: Benzinesoort en stalling

Berichtdoor dueporte » do 12 jun 2014, 07:45

Je hebt wat gemist! Veel supercars.
Avatar gebruiker
dueporte
 
Berichten: 1663
Geregistreerd: wo 29 dec 2010, 16:00
Woonplaats: Goirle

Re: Benzinesoort en stalling

Berichtdoor Richard » vr 13 jun 2014, 15:10

Klopt inderdaad dat je wat heb gemist. Had je gelijk die supercars het nakijken kunnen geven Driving5 . Iets wat ons in ieder geval niet lukte. Wat mij nog bijstaat is Jeroen die met een brede grijns 2thumbs op zijn gezicht ons voorbij ging.

Ik heb een klein excuus, naast het feit dat ik de schokdempers in de comfort stand had laten hamersmiley staan, haperde de Ghibli bij het acceleren steeds rond de 185 km/uur. Net of de benzine toevoer even stopte. De motor hield in en begon te stotteren. Even gas los en dan weer gas erbij dan leek het over.
Trad pas op na ca 3 ronden, tank was net niet op reserve.
Wat zou de oorzaak kunnen zijn?
Tekort aan benzine door schommelen niveau in de tank?
Vapourlock in de benzineleiding door de hitte?
Defecte lambdasonde ?
Opmerking sinds de Ghibli uit de stalling is gaat het Check engineering lampje na een paar minuten branden bij koude motor. Als de motor op bedrijfstemperatuur is en je zet hem af en weer aan blijft het lampje uit.

Weet iemand wat hier de oorzaak van kan zijn?
Maserati Ghibli 2.8 ABS AUT 1995
Richard
Donateur
 
Berichten: 152
Geregistreerd: zo 06 nov 2011, 22:57

Volgende

Keer terug naar Bi Turbo

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast