Vragen van een wannabe

o.a. Shamal, Ghibli, Karif, QPIV

Re: Vragen van een wannabe

Berichtdoor MaxLaadv » za 28 jun 2014, 17:09

Dankjewel. Da's weer info waar ik iets mee kan. Het gaat me wel echt om een 430. Een QPIV, vind ik een schiiterende auto, maar ik hou meer van de hoekige, klassieke Biturbo.

Groetjes,

Max.
MaxLaadv

Berichtdoor dueporte » zo 29 jun 2014, 00:04

MaxLaadv schreef:Dankjewel. Da's weer info waar ik iets mee kan. Het gaat me wel echt om een 430. Een QPIV, vind ik een schiiterende auto, maar ik hou meer van de hoekige, klassieke Biturbo.

Groetjes,

Max.

Top! applause applause applause
dueporte

Berichtdoor Marten » zo 29 jun 2014, 09:33

Er staat er 1 bij Lieuwe van der Chijs in Apeldoorn:

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... asrc=st|sr

ik heb daar zelf een aantal jaren geleden mijn 228 vandaan gehaald en mijn ervaring met Lieuwe is, dat hij vrij open over zijn handel is (het blijft wel een handelaar).
Als je daarvoor gaat de auto wel goed na (laten) kijken en schriftelijk afspraken/zaken die niet in orde zijn met hem bevestigen. In mijn geval is hij die keurig nagekomen, alleen is de auto rijklaar gemaakt door een motorrevisie bedrijf in Apeldoorn en daar ben ik niet zo over te spreken.
Een paar zaken die daar gedaan (zouden) zijn moesten overnieuw, de rekening voor werkzaamheden zou ik naar Lieuwe overmaken, maar nadat ik had aangegeven dat een aantal zaken niet naar behoren waren gedaan door dat bedrijf en dus over moesten gaf hij aan dat ik de auto of terug kon brengen (hij zou het dan in orde laten maken) of die zaken kon ik van de nog te betalen rekening afhalen zodat ik het zelf kon oplossen.

Er staat ook nog een 420, maar die staat er al een tijd. Over deze auto gaf hij toen zelf aan dat er werk aan zat.
't Zit mee tot 't tegen zit.
Maserati 228
Alfa 159 3.2 V6 Q4
Fiat Seicento Sporting - Abarth
Marten
Donateur

Berichtdoor cassiopeia » zo 29 jun 2014, 13:38

Heb eens gekeken, maar het assortiment van Lieuwe is nogal veranderd sinds wij er in 2009 onze Alfa Spider V6 vandaan haalden. Weinig "veloce" en "superleggera". Hij heeft blijkbaar ook geen eigen website meer. Destijds had hij veel auto's in commissie.De collectie is nu -op vier Maserati Biturbo's na- ook niet meer "onderscheidend". Je kan er al voor 650 euri een zeer belegen Volvo kopen. Overleven?
Proud owner of the following cars:
Maserati: Quattroporte Evoluzione V8 3.2(2000), Alfa Romeo: Spider V6 3.0 ('95)+ Alfetta 1.8 ('84), Lancia: Delta 1.8 LS VVT ('98)+Ypsilon 1.2 LS ('96), Mercedes 190SL ('55)+300SD ('80), Renault Gordini ('65+'67)
cassiopeia
Donateur

Berichtdoor stijn » zo 29 jun 2014, 15:12

Ik zie staan 430 2.0 v6, 2790 cc en 424. Dus wat is het nou?
Stein Keuken
stijn
Donateur

Berichtdoor Marten » zo 29 jun 2014, 15:37

De collectie is nu -op vier Maserati Biturbo's na- ook niet meer "onderscheidend". Je kan er al voor 650 euri een zeer belegen Volvo kopen. Overleven?
nee, dat denk ik niet, Lieuwe is actief in de bouw als adviseur en heeft daar een goede boterham. De autohandel is iets wat gierend uit de hand is gelopen.

Ik zie staan 430 2.0 v6, 2790 cc en 424. Dus wat is het nou?
Aan het embleem en wat details te zien een 424V toch, sorry.
't Zit mee tot 't tegen zit.
Maserati 228
Alfa 159 3.2 V6 Q4
Fiat Seicento Sporting - Abarth
Marten
Donateur

Berichtdoor 4.24V » ma 30 jun 2014, 09:39

Nou max laadvermogen,

Wellicht ben jij degene waar ik al lange tijd in gesprek ben over de verkoop van mijn 4.24v en zo niet dan praat ik je graag bij.
Hij is dus, zeer tegen mijn zin in, te koop.
Nu de Ghibli klaar is en ik nog een project heb lopen is het me domweg teveel.
Ik heb deze auto sinds augustus 2007 in mijn bezit en heb hem DAGELIJKS gereden; ik kan zeggen een fantastische auto.
Natuurlijk en dat hebben al de post voor mij al uitgelegd: er kan zo af en toe wat misgaan, kapot gaan of ander malheur.
Neemt niet weg de 424 een heerlijke auto is en blijft.

Het enige wat bij mijn auto echt aandacht behoeft zijn 3 flinke roestplekken, mechanisch en interieur zijn meer dan perfect.
Het lakwerk is nog origineel van 1991.
File met al het onderhoud vanaf 1999 zit erbij evenals alle boekjes etc.

Laat maar weten of dit wellicht interessant voor je kan zijn en je gaat een fijne zomer tegemoet!

gr
Jeroen
What I do requires a certain mindset
4.24V
Donateur

Berichtdoor MaxLaadv » di 01 jul 2014, 13:07

@ Jeroen: Ik heb nog niemand actief benaderd voor het kopen van zo'n auto, dus ik ben zeker niet degene met wie je contact hebt gehad. Desondanks, dank voor de info.

Graag wil ik ook nog even honderd punten uitdelen aan gebruiker PJ die gisteren met zijn 2.24 op de koffie is geweest en mij een rondje liet rijden. Dat beviel wel, moet ik zeggen. Ben inmiddels tot de overtuiging gekomen dat als je een goede Biturbo weet te vinden, het heus niet zo'n rampenkar is als iedereen altijd maar beweert. Eén van de zaken die indruk maakten was het goede kwalitatieve gevoel wat de auto van PJ gaf.
Maar het zal me evengoed zwaar vallen om afscheid te nemen van mijn Alfaatje.

Kortom: het denkwerk gaat verder...

Groetjes,

Max.
MaxLaadv

Vorige

Keer terug naar Bi Turbo