Cilinderkop van 424

o.a. Shamal, Ghibli, Karif, QPIV

Re: Cilinderkop van 424

Berichtdoor koen2224v » vr 18 jul 2014, 22:02

haal de klepjes eens weg en de scheuren vliegen je om de oren,zelfs bij de bougie gaten
koen2224v
 
Berichten: 909
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 18:09

Re: Cilinderkop van 424

Berichtdoor Marten » wo 23 jul 2014, 08:08

Hij heeft ook met een meetglas met verkleurende vloeistoffen de uitlaatgassen en bij het expansievat gekeken. De vloeistof verkleurde.
Dit is de Midlock test waar ik al eerder over schreef, samen met compressie meten en een cilinder lekkage test (druk op de cilinders) de basis voor een goede motor diagnose.

http://www.midlock.nl/Adobe_handleiding ... CO-151.pdf

Verkleuring duidt op een lekke koppakking, (inwendig) gescheurde kop of bij een motor met natte cilinderbussen een gescheurde bus/lekke pakking aan de de onderzijde waar de bus in het blok geperst zit.

Bij (oudere) multikleps motoren is de kans aanwezig dat de kop inwendig gescheurd is.
't Zit mee tot 't tegen zit.
Maserati 228
Alfa 159 3.2 V6 Q4
Fiat Seicento Sporting - Abarth
Avatar gebruiker
Marten
Donateur
 
Berichten: 1713
Geregistreerd: do 18 nov 2010, 21:29
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Cilinderkop van 424

Berichtdoor Boomerang » wo 23 jul 2014, 12:05

Ger schreef:Afbeelding[/url]


Wat liggen die uitlaatkleppen ongelukkig diep zeg!
Het wegstromen van de hete mengsels gaat zo wel extra moeilijk.
Waarom is er eigenlijk zo'n ongelukkige hoek gekozen tussen inlaat en uitlaatkleppen?

Zijn zichtbare scheurtjes per defenitie een probleem bij deze motoren?
Bij diverse BMW's is het vaak geen enkel probleem.
Avatar gebruiker
Boomerang
Donateur
 
Berichten: 4898
Geregistreerd: za 18 sep 2010, 07:26
Woonplaats: dichterbij dan je denkt....

Vorige

Keer terug naar Bi Turbo

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten