Pagina 2 van 4

Re: Te weinig benzinedruk - Biturbo spyder

BerichtGeplaatst: ma 11 okt 2010, 08:46
door lqpl
Volgens Kout, waar ik op de terugweg van koen2224v even het voorfilter heb gekocht, is het witte spul gewoon cocai.. eh het residu dat neerslaat uit moderne brandstoffen als de auto lange tijd stil staat. Hij vermoedt dat er geen sprake is van een erg roestige tank met een hoop smurrie op de bodem. Die witte smurrie spoelt het filter in. Ik laat die tank dus maar even voor wat het is (waarbij ik erken dat dit niet van wishful thinking gespeend is...). Eerst een drukmeter regelen en dan meten: na de pomp en na de drukregelaar...
Ik voel me weer helemaal Dr. Biturbo.
(In Italië ben je dottore omdat je een dottore bent, of je het is een eretitel, of je bent een schertsfiguur - ik verdien alle drie de titels nietwaar?)

Re: Te weinig benzinedruk - Biturbo spyder

BerichtGeplaatst: ma 11 okt 2010, 13:04
door Vince
Eén van de drie titels verdien je sowieso wat mij betreft. ^)(*&

Goed speurwerk trouwens! En ik duim voor je dat het niet de tank is idd...

Re: Te weinig benzinedruk - Biturbo spyder

BerichtGeplaatst: di 12 okt 2010, 10:13
door lqpl
Benzinedrukmeter geleend van de plaatselijke garage:

Afbeelding

Deze is gemaakt van een waterdrukmeter die we kennen van de centrale verwarming. Nadeel: meet tot 4 bar, terwijl de pomp 8-9 bar moet leveren.

Eerst gemeten op de benzineleiding die vanaf het benzinefilter loopt en links de motorruimte binnenkomt. Daar had ik 2,4 bar en dat leek verdacht veel op de druk die de benzinedrukregelaar afgeeft aan de injectoren (2,5 bar). Verkeerde benzineleiding te pakken? Dat kan natuurlijk best gelet op de spaghetti van leidingen die de Italiaanse ingenieurs vast volledig terecht hebben bedacht. Zelfs Techno kon via de telefoon geen zekerheid geven. Dus toch maar onder de auto gekropen en vlak na de benzinepomp gemeten: 2,4 bar. Verrek, of die meter is stuk of de benzinepomp. Dat de meting zo dicht bij de gespecificeerde waarde voor de drukregelaar ligt is natuurlijk weer puur toeval en bedoeld om de waarnemer op het verkeerde spoor te zetten. Gelukkig net van koen2224v, de geweldenaar uit het noorden van NH respect06 , een pompje betrokken. Die gemonteerd en.... de motor loopt! "(^&$@

Re: Te weinig benzinedruk - Biturbo spyder

BerichtGeplaatst: di 12 okt 2010, 12:59
door koen2224v
mooi om te horen igino!!

Re: Te weinig benzinedruk - Biturbo spyder

BerichtGeplaatst: di 12 okt 2010, 14:15
door PeterM
En alles zelf gedaan applaus06 respect06 .... zo'n hobby geeft voldoening of niet?

Re: Te weinig benzinedruk - Biturbo spyder

BerichtGeplaatst: di 12 okt 2010, 14:26
door lqpl
Ik amuseer me enorm. )(*&
In een ander topic zal ik de reserve-onderdelenlijst voor in de garage en op reis bespreken.

Re: Te weinig benzinedruk - Biturbo spyder

BerichtGeplaatst: za 16 okt 2010, 16:54
door Boomerang
lqpl schreef:Ik amuseer me enorm. )(*&
In een ander topic zal ik de reserve-onderdelenlijst voor in de garage en op reis bespreken.

Dat gekruip onder zo'n auto is natuurlijk ook niks. Wel leuk dat je opnieuw met het principe meten is weten, de diagnose hebt kunnen stellen.

Re: Te weinig benzinedruk - Biturbo spyder

BerichtGeplaatst: ma 18 okt 2010, 13:24
door PeterM
Wordt vervolgd ... @!@

Re: Te weinig benzinedruk - Biturbo spyder

BerichtGeplaatst: ma 18 okt 2010, 14:44
door lqpl
":{&
De auto komt vandaag aan bij Franco en die gaat van alles aanpakken. In ieder geval een nieuwe benzinepomp, zodat dit topic kan worden afgesloten.

Re: Te weinig benzinedruk - Biturbo spyder

BerichtGeplaatst: ma 18 okt 2010, 18:22
door koen2224v
geloof mij maar,aan de pomp legt het niet,beetje apart dat je 2 pompen aan gort draait binnen 2 weken!wordt strax een nieuwe pomp opgezet van 175 euro,en die is na een week stuk