Pagina 4 van 4

Re: Te weinig benzinedruk - Biturbo spyder

BerichtGeplaatst: ma 18 okt 2010, 19:51
door Boomerang
Vince schreef:
lqpl schreef: Wat doet dat voorfilter dan?


Niet genoeg.


Wat nu als troep in de tank idd het voorfilter heeft doen verstoppen?
De pomp kan dan onvoldoende "halen" en dus geen druk opbouwen.

Ben het verhaal van een russische ETM koper nog niet vergeten waar een officiele MASERATI dealer een pompprobleem zou hebben opgelost door mbv een LADA pomp en wat aanpassingen de auto weer rijdend te krijgen.
Toen na nieuwe problemen een plaatselijke Alfa dealer de boel ging onderzoeken, kwam de foute pomp en een interne "benzine"slang aan het licht die totaal uit elkaar was gevallen en de hele boel had verstopt.
Hij zou overigens een stevige brief hebben gestuurd naar Italie met een relaas van zijn ervaringen bij de bewuste "dealer".

Russia....

Re: Te weinig benzinedruk - Biturbo spyder

BerichtGeplaatst: ma 18 okt 2010, 20:23
door lqpl
WW heeft zondag het voorfilter losgehaald en gezien dat er nog vrij benzine door kon stromen. Dus de pomp heeft niet extra hard moeten 'halen'.

Re: Te weinig benzinedruk - Biturbo spyder

BerichtGeplaatst: di 19 okt 2010, 10:19
door lqpl
Hij loopt weer. Franco heeft de pomp vervangen maar dat hielp niet (koen, je hebt gelijk). Het bleek aan de luchtdrukmeter te liggen, waarvan de bedrading niet in orde was. Deze bedrading heeft Hessing ooit eens ontdaan van stekkers en voorzien van kit bij de connecties. Dat zat niet goed meer. Nu is alles weer origineel. Dus de symptomen leken op te weinig benzine maar daar had het niets mee te maken. Een niet functionerende luchtdrukmeter kan geplof bij hoge toeren tot gevolg hebben. Hulde aan Franco, die het in een fluit heeft opgelost. Pomp laat ik overigens zitten en die van koen houd ik in reserve.

Re: Te weinig benzinedruk - Biturbo spyder

BerichtGeplaatst: di 19 okt 2010, 11:01
door cassiopeia
Ik was al bang, dat je Malawi-muts ergens was ingeraakt en een verstopping had veroorzaakt..
Goed, dat we Franco nog hebben, die is echt perfect!
Waarom zie ik je avatar ineens niet meer?

Re: Te weinig benzinedruk - Biturbo spyder

BerichtGeplaatst: di 19 okt 2010, 11:13
door lqpl
cassiopeia schreef:Waarom zie ik je avatar ineens niet meer?

Vuiltje in je oog - hij is er nog.

Die Otavalo-muts brengt geluk want zonder was de spyder natuurlijk in brand gevlogen. Het is maar hoe je het referentie-scenario definieert.

Re: Te weinig benzinedruk - Biturbo spyder

BerichtGeplaatst: di 19 okt 2010, 11:23
door Boomerang
lqpl schreef:Hij loopt weer. Franco heeft de pomp vervangen maar dat hielp niet (koen, je hebt gelijk). Het bleek aan de luchtdrukmeter te liggen, waarvan de bedrading niet in orde was. Deze bedrading heeft Hessing ooit eens ontdaan van stekkers en voorzien van kit bij de connecties. Dat zat niet goed meer. Nu is alles weer origineel. Dus de symptomen leken op te weinig benzine maar daar had het niets mee te maken. Een niet functionerende luchtdrukmeter kan geplof bij hoge toeren tot gevolg hebben. Hulde aan Franco, die het in een fluit heeft opgelost. Pomp laat ik overigens zitten en die van koen houd ik in reserve.

Luchtdrukmeter=Mapsensor?
Dat ding boven op het inlaatspruitstuk waar een vacuum slangetje aan zat?
Er zal er nog wel een zitten ergens, een voor en een na de gasklep.

Blijft gek dat er niet meer restdruk stond op de benzine leiding.
Kan natuurlijk ook best zijn, dat de pomp steeds werd uitgeschakeld door de motorsturing zodra de druksensor "niets" zag en de motorsturing dus denkt dat er niet ingespoten hoeft te worden..
kwil altijd graag oorzaak en gevolg reconstrueren, maar dat lukt nu nét niet.

Dat Koen het onlogisch vond dat twéé pompen niet ok zouden zijn, vind ik ook wel logisch......