chat hulp gezocht!

o.a. Shamal, Ghibli, Karif, QPIV

Re: chat hulp gezocht!

Berichtdoor Techno » ma 19 jan 2015, 19:29

De auto is niet slecht genoeg om weg te doen en dan een andere te kopen. Ik ken je budget ook niet, maar ik raad je aan om het in een keer goed te doen. Ons merk auto is het waard! applause
Techno
Donateur

Berichtdoor Giulia » ma 19 jan 2015, 19:50

Heeft niks met het merk te maken maar met je passie...Ik ken mensen die 40 mille in een Giulia hebben gepompt en daar heel blij mee zijn. Ik ken er ook zat die gelukkig voor het Point of no Return tot bezinning zijn gekomen.
Giulia
Donateur

Berichtdoor lqpl » ma 19 jan 2015, 19:58

Giulia schreef:voor het Point of no Return tot bezinning komen.

huh??????? Hoe werkt dat???
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
lqpl
Donateur

Berichtdoor Giulia » ma 19 jan 2015, 20:31

Heel makkelijk...door je verstand te gebruiken.
Giulia
Donateur

Berichtdoor lqpl » ma 19 jan 2015, 21:13

Giulia schreef:Heel makkelijk...door je verstand te gebruiken.

Dat laatste begrijp ik. Dat eerste is het hele punt... lachebekkie
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
lqpl
Donateur

Berichtdoor dueporte » ma 19 jan 2015, 21:18

Daar zit ook het duivelse dilemma. Verstand zegt me; stop met investeren. Inderdaad her dagelijks gebruik gaat zijn sporen nalaten. Dingetjes gaan kapot en slijten. Motorisch loopt is op zich goed. Start altijd. Geen engine checks. Vorig jaar gezeur met de electrische bediening van de ramen gehad. De airco is gemaakt. Maar elke keer is er wat. Dus inderdaad je gaat je afvragen is dit het moment. Voor mijzelf had ik altijd het idee te stoppen wanneer ie gaat roesten.. Maar nu is het zover en toch weer die twijfel. Ik zie soms ghibli's die in prachtige toestand voorbij komen. Tja dan sta ik met een zwembad aan mijn voeten, geen warme lucht, een thermostaat die kapot is, oliedrukmeter die of half of over het maximum uitslaat. Een stoel waarbij de handel is afgebroken door een lomp iemand waardoor die niet meer naar voren kan. De versnellingsbak is niet helemaal top. Rustig schakelen gaat top, maar circuit rijden is niet meer aan de orde, maar daad heb ik vrede mee.
En nog wat kleinigheden in de vorm van lampjes die het de ene keer wel en de andere keer niet doen.

Maaaaaaaaar; net ook weer terug gereden van een netwerk borrel naar huis. En wat ben ik toch gek op die auto. Door het toedoen van techno afgelopen weekend waarbij hij in flitstempo mijn binnenbekleding heeft losgetrokken... winks komt het geluid nu nog meer naar binnen. Heerlijk. Ik klinkt misschien raar, maar ik geniet echt zeer bewust dagelijks van mijn auto! Ik ben ook echt dol op het model. Mooie lijnen, gedistingeerd, niet schreeuwerig en tot echt auto rijden in staat....

Mijn gevoel zegt dat ik hem graag rijdende wil houden. Concours staat is voor mij nooit aan de orde geweest. Auto rijden staat voorop. Het model is denk ik daar nog te jong voor om het als een uniek examplaar te beschouwen.ik heb altijd gedacht, als deze op is, dan koop ik wel een andere. Maar als ik denk aan alle reparaties die bij deze zijn uitgevoerd, dan zie ik op tegen weer opnieuw beginnen met het hele verhaal.....
En ja lqpl; zelfs dat heb ik overwogen, maar dan is echt het einde zoek ben ik bang.
Laatst bijgewerkt door dueporte op ma 19 jan 2015, 22:42, in totaal 1 keer bewerkt.
dueporte

Berichtdoor koen2224v » ma 19 jan 2015, 22:20

slopen
koen2224v

Berichtdoor charles » ma 19 jan 2015, 22:23

zonde....
charles

Berichtdoor Michele » ma 19 jan 2015, 22:34

dueporte schreef:...oliedrukmeter die of half of over het maximum uitslaat....

Da's niks bijzonders. Meter is een indicatie dat er druk is en geen absolute schaal. Heb jaren zonder werkende meter gereden omdat de sensor stuk was. Nu doet ie het weer: gas erop = boven in het hoekje buiten de schaal, stationair is halverwege...
dueporte schreef:Een stoel waarbij de handel is afgebroken door een lomp iemand waardoor die niet meer naar voren kan.

d'r uit schroeven en nieuwe beugel aan vast laten lassen bij een mannetje
dueporte schreef:De versnellingsbak is niet helemaal top. Rustig schakelen gaat top, maar circuit rijden is niet meer aan de orde

Die bakken zijn ook niet ontworpen op razendsnel schakelen en zeker niet gemaakt voor circuitgebruik. Maar als je bak hakerig gaat / niet lekker door zijn versnellingen wil, kan je ook eens naar je drukgroep kijken, wellicht ontkoppelt de boel niet lekker. Ook ooit gehad met een VW Polo en een Alfa 156.
Choose life, drive Maserati!
Je kan altijd stijlvol van huis, maar je weet nooit of je elegant aankomt...
http://www.corsamedia.nl
Michele
Donateur

Berichtdoor SpyderGT » ma 19 jan 2015, 22:55

Oplossing zou vrees ik zijn om hem als auto voor erbij te houden. Ik heb toch altijd gemerkt aan de auto, dat hij gewoon niet echt geschikt is om dagelijks mee te rijden en het hele jaar door. Ik vrees dat zolang je dagelijks met een ghibli je blijft rijden het feest elke twee jaar volledig opnieuw zal beginnen (sowieso qua roest). Aan Vince zijn ex Ghibli zag je toch ook dat het dagelijks rijden zijn sporen achter liet. Hoe perfect je ghibli aan het begin ook is.
SpyderGT
Admin

VorigeVolgende

Keer terug naar Bi Turbo