Ghibli ABS MY94 verlagingsset

o.a. Shamal, Ghibli, Karif, QPIV

Ghibli ABS MY94 verlagingsset

Berichtdoor Jac » zo 22 maart 2015, 12:40

Om mijn Ghibli ABS een wat "dikkere" uitstraling te geven, wil ik deze graag voorzien van een verlagingsset.
Wie heeft daar een idee over mbt de set/merk of leverancier en/of ervaring met het verlagen van deze auto.

O ja, de auto is voorzien van GT-velgen wat wellicht nog iets uitmaakt.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Jac
Donateur

Re: Ghibli ABS MY94 verlagingsset

Berichtdoor Giulia » zo 22 maart 2015, 13:03

Zijn naar mijn weten geen standaard sets voor. Waar je voor op moet passen is dat de voorkant nog lager wordt en met de standaard fietspompdempers nog sneller doorslaat. Met andere woorden...zonder andere dempers zou ik het niet doen want je sloopt de onderkant.

Veren kan je bij van de Merwede in Utrecht helemaal op maat laten maken.
Giulia
Donateur

Berichtdoor Wietze » zo 22 maart 2015, 15:23

Lager?? Wil je dan alleen nog naar de auto kijken?? Rijden wordt dan in het wild wel erg moeilijk??? Drempels ed of ga je nooit van de doorgaande wegen af?? huh???????
It is mei sizzen net te dwaen
Wietze
Donateur

Berichtdoor Jac » zo 22 maart 2015, 17:16

Ja, inderdaad lager. Ik vind dat de auto met de GT-velgen gewoon te hoog op zijn poten staat en de wielkasten niet mooi opgevuld zijn.

En wat het rijden betreft? Inderdaad ik rij er nooit mee! Daarentegen volgende week wel weer de jaarlijkse onderhoudsbeurt en deze ronde distributieriem vervangen. Dan staat de auto in ieder geval klaar als ik wel de behoefte krijg om ermee te rijden. Zo doe ik dat ook met mijn Biturbo om de auto zo bij te houden.

Rijden deed ik tot gister met de 3200GT. Maar die is naar een nieuwe eigenaar gegaan crybaby Altijd weer spijt als de auto wordt opgehaald, maar life goes on! Op naar een Gransport....
Jac
Donateur

Berichtdoor PJ » zo 22 maart 2015, 17:55

Jac schreef:Rijden deed ik tot gister met de 3200GT. Maar die is naar een nieuwe eigenaar gegaan crybaby Altijd weer spijt als de auto wordt opgehaald, maar life goes on! Op naar een Gransport....

Mooi, je hebt "wat geduld" moeten hebben, maar het is uiteindelijk dus toch gelukt!
* 2.24v 1993
* Coupe CC 2003
PJ
Donateur

Berichtdoor dueporte » ma 23 maart 2015, 08:10

Lager?? Maar ben je niet bang dat het daardoor een aso bak gaat worden? Is echt zonde jac. En inderdaad drempels lijken me hierdoor echt obstakels om te gaan ontwijken. Zouden ze een tomtom optie van moeten maken..
dueporte

Berichtdoor Giulia » ma 23 maart 2015, 09:05

Wat heeft dat nou weer met aso bak te maken. Rare opmerking.

Het probleem wat je hebt is dat je eerst met je dempers moet beginnen anders heeft het geen enkele zin en raak je alles, zelfs met kuilen in de weg. Dus al met al ben je 1500€ verder met dempers en veren...
Giulia
Donateur

Berichtdoor lqpl » ma 23 maart 2015, 09:40

Juul heeft wel een punt. Twee punten zelfs.

Verlagen (en zelfs taartschep) maakt van een auto niet perse een aso-bak. Neem een auto met luchtvering in 3 standen - is de laagste stand een aso-stand?

Zelfs die ene keer dat jac de verlaagde ghibli mee uitneemt kan het plezier snel bedorven zijn bij de eerste drempel, die in NL nooit ver is. Misschien dat standje 4 helpt - het staat me bij dat mijn 424 ooit een nogal stugge stand 4 had die ik altijd gebruikte bij drempelvrees.
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
lqpl
Donateur

Berichtdoor PeterM » ma 23 maart 2015, 09:58

Juul en |qp| hebben gelijk. Niks aso, het is puur praktisch, je haalt de bodem open en als je een keer pech hebt beschadigt ook het carter. Bescherming van de midden-demper wordt opgerold als een sardine blikje.
Kijk ook wat Wietze doet, hij neemt maatregelen om de auto hoger te maken i.p.v. lager. Dat is niet voor niets.
Wie mooi wil zijn moet pijn lijden, maar dit is gewoon niet handig.
... dò ist der Bahnhof!
PeterM
Donateur

Berichtdoor Boomerang » ma 23 maart 2015, 10:04

lqpl schreef:Juul heeft wel een punt. Twee punten zelfs.

Verlagen (en zelfs taartschep) maakt van een auto niet perse een aso-bak.

"hebben gelijk" huh???????

En met deze "twee punten" hoef je het ook niet per se eens te zijn.
Vrijheid van meningsuiting toch?
Voor de een is een taartschep bv een feestje, voor de ander een verschrikking.

En met verstelbare schokbrekers zou ik een paar centimeter verlagen geen probleem vinden, maar als ik die paar centimeter moest bekopen met een ALTIJD stug tot keihard onderstel.....de groeten. sady
Boomerang
Donateur

Volgende

Keer terug naar Bi Turbo