Matching Numbers?

o.a. Shamal, Ghibli, Karif, QPIV

Matching Numbers?

Berichtdoor Yesley » do 26 maart 2015, 19:11

Beste Maserati liefhebbers,

Sinds kort ben ik ook geïnjecteerd met het virus van Maserati met de aanschaf van m'n eerste Biturbo 2.5 coupé uit '83. Geweldige auto, en ben dan ook zeer benieuwd in hoeverre deze nog in originele staat verkeerd. Mijn vraag is dan ook of iemand weet of er ergens motorcode/ carrosserie nummers en verdere codes in de auto staan, en zo ja vooral waar?
Ik zie de reactie's graag verschijnen.
Yesley

Re: Matching Numbers?

Berichtdoor Maser73 » do 26 maart 2015, 19:29

Chassisnummer in motorruim is ingeklopt midden-links onder voorruit. Engine# zit uit mijn hoofd ook links waar versnellingsbak tegen blok aankomt. Matching numbers is zeldzaam want er zijn heel veel eerste serie biturbo blokken opgeblazen in het verleden. Om eea na te trekken over je Biturbo stuur ff een mail met de codes uit je auto naar Maserati Classics (te vinden via Maserati website/ heritage). Binnen een paar dagen krijg je een bevestiging of het matching is of niet. Zo niet, wees niet getreurt aangezien het vlg mij niet zoveel effect heeft op de waarde maar leuk is het natuurlijk wel.

Algemene codes obv model vind je op Enrico's Maserati page maar deze zijn niet auto specifiek

Post ff een paar fotos van je biturbo, leuk om weer eens een echte biturbo post te zien!
Maser73
Donateur

Berichtdoor charles » do 26 maart 2015, 19:50

welkom, mooi , weer een biturbo erbij 2thumbs
charles

Berichtdoor Yesley » do 26 maart 2015, 21:32

Bedankt voor de info, Enrico's Maserati page was ik ook al tegen gekomen. Idd kon ik hier de algemene codes controleren. Ga van het weekend op onderzoek uit, en proberen de codes te zoeken in de auto en contact op nemen met Maserati om deze te laten controleren. Mochten jullie verder nog exactere plekken weten m.b.t. codes en dergelijke zie ik het graag verschijnen.
Als het weer wat beter wordt zal ik wat foto's posten!
Yesley

Berichtdoor Yesley » zo 29 maart 2015, 20:23

Inmiddels heb ik al de chassis nummers gevonden, deze zaten inderdaad op de plek welke je aangaf. Na wat speurwerk ben ik ook de versnellingsbak codes tegengekomen. Nu alleen nog zoeken wat de codes op de motor zelf staan en dan is het afwachten!
Yesley

Berichtdoor Techno » zo 29 maart 2015, 21:21

Op de rand van je blok achter de rechter cilinderkop (rechts vanuit de auto gezien....) met een spiegeltje gaat het beter. Nummer begint met #AM....
Techno
Donateur

Berichtdoor Maser73 » zo 29 maart 2015, 21:28

Google het gewoon eens. Stuk makkelijker.
Typ: where to find engine number maserati biturbo en je krijgt er fotos bij waar alles te vinden is. Stuk sneller dan forum meestal winks
Maser73
Donateur

Keer terug naar Bi Turbo