QP IV gekocht en nu?

o.a. Shamal, Ghibli, Karif, QPIV

Re: QP IV gekocht en nu?

Berichtdoor lqpl » zo 19 jul 2015, 13:05

PeterM moet even afreageren op de EVO. Meest relevant is wat cassio zegt. De coating van het hout kan melkig worden en dat is lelijk. Vervangen met otto- of sei-hout maakt er een Frankenstein van. Niet doen! Beter vervangen met origineel.
Vergelijk het hout met dat van de 8.32. Zelfde idee en antwoord op glimlak dat destijds als te kitsch werd gezien. Het geeft de auto een chique uitstraling - als het niet melkig is.
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5783
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

Re: QP IV gekocht en nu?

Berichtdoor Otto C. » zo 19 jul 2015, 15:20

Demonteren, schuren, lakken?
Avatar gebruiker
Otto C.
Donateur
 
Berichten: 976
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 17:16

Re: QP IV gekocht en nu?

Berichtdoor koen2224v » zo 19 jul 2015, 17:06

cassiopeia schreef:
DucRider schreef:En, wat ik nog vergeten was, maar wel irritant vind: de middelste ventilatie roosters, een paar knoppen op de middenconsole en 2 draaiknoppen van de Becker navigatie zijn erg plakkerig,
Ik krijg ze ook niet heel makkelijk schoon. Is dit iets bekends?


Laatst gelezen dat "babydoekjes" heel effectief schijnen te zijn.

Verder vraag ik me af hoe of het komt dat het hout van sommige evo's melkig wordt terwijl het bij andere evo's als nieuw blijft. Zou het te maken hebben met de invloed van ultraviolet licht (zon dus), of vocht?
Mijn hout is nog als nieuw maar mijn auto heeft altijd of in ieder geval al heel lang in een droge, donkere garage gestaan. Nooit buiten.



Komt door het vele roken van jou,de nicotine beschermt de top laag van het hout.
koen2224v
 
Berichten: 909
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 18:09

Re: QP IV gekocht en nu?

Berichtdoor PeterM » zo 19 jul 2015, 19:51

lqpl schreef:PeterM moet even afreageren op de EVO. Meest relevant is wat cassio zegt. De coating van het hout kan melkig worden en dat is lelijk. Vervangen met otto- of sei-hout maakt er een Frankenstein van. Niet doen! Beter vervangen met origineel.
Vergelijk het hout met dat van de 8.32. Zelfde idee en antwoord op glimlak dat destijds als te kitsch werd gezien. Het geeft de auto een chique uitstraling - als het niet melkig is.

Doe er nog even een plaatje bij van de originele Maserati "Frankenstein" kitsch, voordat Ferrari begon met alle bezuinigingen, pardon verbeteringen.
Misschien niet zo chique als mat plastic met bleke vlekken, maar toch heeft het wel iets.
Afbeelding
... dò ist der Bahnhof!
Avatar gebruiker
PeterM
Donateur
 
Berichten: 2402
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 20:42

Re: QP IV gekocht en nu?

Berichtdoor DucRider » zo 19 jul 2015, 20:08

PeterM schreef:Doe er nog even een plaatje bij van de originele Maserati "Frankenstein" kitsch, voordat Ferrari begon met alle bezuinigingen, pardon verbeteringen.
Misschien niet zo chique als mat plastic met bleke vlekken, maar toch heeft het wel iets.
Afbeelding


Nou dat ziet er best goed uit Peter. Alleen het klokje vind ik echter wel wat kitseric.h Ik wil er inderdaad geen allegaartje van bij elkaar gezochte onderdelen van maken. (en ook geen ruzie ontketenen tussen Otto en Evo eigenaren). Het staat niet als eerste op de lijst, maar zal me er in de toekomst wel wat meer in gaan verdiepen. Zijn er afgezien de otto en evo versies, ook nog verschillende kleuren/houtsoorten geleverd?
Maserati QP IV EVO 3.2 - 2000; Jaguar X-type 2.2d - 2006
Ducati Multistrada 1100s - 2009; Ducati Supersport 900 Nuda - 1992
DucRider
Donateur
 
Berichten: 75
Geregistreerd: vr 12 jun 2015, 12:10

Re: QP IV gekocht en nu?

Berichtdoor koen2224v » zo 19 jul 2015, 20:16

Dit soort hout op de foto is van een bonsai boom.
koen2224v
 
Berichten: 909
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 18:09

Re: QP IV gekocht en nu?

Berichtdoor PeterM » zo 19 jul 2015, 20:26

Dat met die ruzie valt wel mee, maar op dit punt gunnen wij elkaar geen millimeter winks

Het zit diep, dat zie je aan |qp| die zijn EVO al tig jaar geleden heeft weggedaan.

Die mannen hebben destijds kapitalen betaald voor een echte EVO met vierhonderd verbeteringen. DEZE is echt VEEL BETER..... Het blijft altijd een beetje lullig als je uit de Italiaanse marketing hemel weer op aarde landt en je nog niet eens veertig verschillen kan aanwijzen Sad5 .
Ken je dat sprookje van de nieuwe kleren van de keizer? rolleyes

Ik heb geen verstand van plastic Happy5
To all EVO drivers: the floor is yours Hypocriet5
... dò ist der Bahnhof!
Avatar gebruiker
PeterM
Donateur
 
Berichten: 2402
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 20:42

Re: QP IV gekocht en nu?

Berichtdoor lqpl » zo 19 jul 2015, 22:53

PeterM ik waardeer het altijd dat je je naar vermogen op feiten baseert. Dat matte spul in de evo is echter van hout. Dus daar ben je niet correct.

De lak van het hout van de otto en sei kan na verloop van tijd aan de randen loskomen. Dat is pas echt ranzig.

Ik blijf bij mijn advies om geen ottohout in een evo te klussen.

Kun je eens een foto publiceren van je dashboard, DucRider?
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5783
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

Re: QP IV gekocht en nu?

Berichtdoor DucRider » zo 19 jul 2015, 23:37

Otto hout gaat niet passen denk ik. Volgens mij zijn de knoppen van de Climat control niet hetzelfde.
Zal binnekort wat meer foto's van de auto posten.
Maserati QP IV EVO 3.2 - 2000; Jaguar X-type 2.2d - 2006
Ducati Multistrada 1100s - 2009; Ducati Supersport 900 Nuda - 1992
DucRider
Donateur
 
Berichten: 75
Geregistreerd: vr 12 jun 2015, 12:10

Re: QP IV gekocht en nu?

Berichtdoor cassiopeia » ma 20 jul 2015, 02:29

Hier overigens een foto waar al het evo-hout goed op staat. De betreffende auto is overigens een Cornes-editie, dus weer wel met dat "kitscherige" LaSalle-klokje ( tongue ) :

viewtopic.php?f=27&t=145&hilit=cornes+serie+speciale&start=210#p11127

Plaatsing schakelaars e.d. is inderdaad totaal verschillend tussen non-evo en evo.

koen2224v schreef:Komt door het vele roken van jou,de nicotine beschermt de top laag van het hout.


Ik rook allang niet meer applause en is er in mijn evo nagenoeg nooit gerookt.

PeterM schreef:Die mannen hebben destijds kapitalen betaald voor een echte EVO


Maar dat is 'ie waard, hoor! Kijk maar wat ze nu al vragen voor een fraaie evo:

http://www.willhaben.at/iad/gebrauchtwa ... -92074575/
Proud owner of the following cars:
Maserati: Quattroporte Evoluzione V8 3.2(2000), Alfa Romeo: Spider V6 3.0 ('95)+ Alfetta 1.8 ('84), Lancia: Delta 1.8 LS VVT ('98)+Ypsilon 1.2 LS ('96), Mercedes 190SL ('55)+300SD ('80), Renault Gordini ('65+'67)
cassiopeia
Donateur
 
Berichten: 4284
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 18:38
Woonplaats: Lombroso

VorigeVolgende

Keer terug naar Bi Turbo

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten