QP IV gekocht en nu?

o.a. Shamal, Ghibli, Karif, QPIV

Re: QP IV gekocht en nu?

Berichtdoor DucRider » ma 20 jul 2015, 18:59

lqpl schreef:Kun je eens een foto publiceren van je dashboard, DucRider?


jazeker. Belichting is niet optimaal, Maar de kleuren van he hout kloppen redelijk. Misschien dat het ietsje valer op foto overkomt.
WP_20150720_18_42_27_Pro.jpg

WP_20150720_18_45_13_Pro.jpg
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Maserati QP IV EVO 3.2 - 2000; Jaguar X-type 2.2d - 2006
Ducati Multistrada 1100s - 2009; Ducati Supersport 900 Nuda - 1992
DucRider
Donateur
 
Berichten: 75
Geregistreerd: vr 12 jun 2015, 12:10

Re: QP IV gekocht en nu?

Berichtdoor DucRider » ma 20 jul 2015, 19:03

cassiopeia schreef:Die mannen hebben destijds kapitalen betaald voor een echte EVO

Maar dat is 'ie waard, hoor! Kijk maar wat ze nu al vragen voor een fraaie evo:

http://www.willhaben.at/iad/gebrauchtwa ... -92074575/


Ja vragen is 1 ding, maar het ervoor krijgen een 2de. Hij ziet er netjes uit, met wel erg weinig kilometers (of je daar nou heel blij van moet worden). Lang stil gestaan misschien?
Maserati QP IV EVO 3.2 - 2000; Jaguar X-type 2.2d - 2006
Ducati Multistrada 1100s - 2009; Ducati Supersport 900 Nuda - 1992
DucRider
Donateur
 
Berichten: 75
Geregistreerd: vr 12 jun 2015, 12:10

Re: QP IV gekocht en nu?

Berichtdoor lqpl » ma 20 jul 2015, 20:30

Panelen eraf halen en afbijten. Dan hout in de olie.
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5783
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

Re: QP IV gekocht en nu?

Berichtdoor Andrea » ma 20 jul 2015, 20:58

Natuurlijk hout in de olie lijkt me zelfs mooier dan het evo-origineel.
Maserati Quattromiladuecento Cambiocorsa grigio alfieri cuoio
Andrea
Donateur
 
Berichten: 424
Geregistreerd: vr 06 apr 2012, 21:12

Re: QP IV gekocht en nu?

Berichtdoor lqpl » ma 20 jul 2015, 22:53

Dat is het. Bij de qpIII gedaan. Erg goed.
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5783
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

Re: QP IV gekocht en nu?

Berichtdoor PJ » di 21 jul 2015, 11:30

DucRider schreef:
cassiopeia schreef:Die mannen hebben destijds kapitalen betaald voor een echte EVO

Maar dat is 'ie waard, hoor! Kijk maar wat ze nu al vragen voor een fraaie evo:

http://www.willhaben.at/iad/gebrauchtwa ... -92074575/


Ja vragen is 1 ding, maar het ervoor krijgen een 2de. Hij ziet er netjes uit, met wel erg weinig kilometers (of je daar nou heel blij van moet worden). Lang stil gestaan misschien?


Dat Perzische tapijtje als vloermat bij de bestuurder zorgt voor de hoge vraagprijs hamersmiley lolololol
* 2.24v 1993
* Coupe CC 2003
PJ
Donateur
 
Berichten: 472
Geregistreerd: do 23 sep 2010, 17:56
Woonplaats: Nes aan de Amstel

Re: QP IV gekocht en nu?

Berichtdoor thanas71 » di 21 jul 2015, 20:01

Er moeten toch bedrijven zijn die dat weer als nieuw kunnen maken door het inderdaad te schuren en opnieuw te lakken of in de olie te zetten.
Het zou mooi zijn als het weer net zo mooi wordt als dat het stuur nu is woot
thanas71
 
Berichten: 6
Geregistreerd: za 10 dec 2011, 20:53

Re: QP IV gekocht en nu?

Berichtdoor PeterM » di 21 jul 2015, 20:26

Cassiopeia schreef:
PeterM schreef: Die mannen hebben destijds kapitalen betaald voor een echte EVO


Maar dat is 'ie waard, hoor! Kijk maar wat ze nu al vragen voor een fraaie evo

http://www.willhaben.at/iad/gebrauchtwa ... -92074575/


lolololol lolololol lolololol
Je zegt het precies goed: "vragen". Dat is iets anders dan "krijgen".
Veertig mille? woot Dream on! hamersmiley
... dò ist der Bahnhof!
Avatar gebruiker
PeterM
Donateur
 
Berichten: 2402
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 20:42

Re: QP IV gekocht en nu?

Berichtdoor cassiopeia » di 21 jul 2015, 20:33

Dat is toch nog wel een hele operatie, alles bij elkaar. Behalve de lijsten dashboard, is het ook de middenconcole, het liggende gedeelte incl. deksel asbak, en ook het staande gedeelte waarin ook weer een veelheid aan schakelaars. Ook achterin zet het hout zich voort bij de uitstroomopeningen luchtverversing (achterkant middenconsole) en alweer een asbak. Verder in de vier portieren rond de schakelaars ruitbediening. In de lijst op het dashboard zit overigens ook een gestyleerd "quattroprte" logo. Dat ben je kwijt als je gaat schuren of met afbijt werken. Doe je het niet allemaal, dan komen er kleur en glansverschillen en dat lijkt me weinig fraai.
Ik zou het eerst nogeens proberen met "plastic shine".Nu niet gaan roepen "zie, het is toch plastic". Nee, de matterende toplaag is mogelijk op kunststofbasis.

PeterM schreef:Veertig mille? woot Dream on! hamersmiley


Dat is uiteraard een prognose die alleen geldt voor evo's tongue
Hier moet nog het laatste rubbish van de straat voor de kentering komt. In Japan (qp4 land bij uitstek) heeft dat proces al ingezet, daar zijn de evo's de afgelopen twee jaar al met meer dan de helft gestegen in waarde.
Proud owner of the following cars:
Maserati: Quattroporte Evoluzione V8 3.2(2000), Alfa Romeo: Spider V6 3.0 ('95)+ Alfetta 1.8 ('84), Lancia: Delta 1.8 LS VVT ('98)+Ypsilon 1.2 LS ('96), Mercedes 190SL ('55)+300SD ('80), Renault Gordini ('65+'67)
cassiopeia
Donateur
 
Berichten: 4284
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 18:38
Woonplaats: Lombroso

Re: QP IV gekocht en nu?

Berichtdoor DucRider » di 21 jul 2015, 20:53

cassiopeia schreef:Dat is toch nog wel een hele operatie, alles bij elkaar. Behalve de lijsten dashboard, is het ook de middenconcole, het liggende gedeelte incl. deksel asbak, en ook het staande gedeelte waarin ook weer een veelheid aan schakelaars. Ook achterin zet het hout zich voort bij de uitstroomopeningen luchtverversing (achterkant middenconsole) en alweer een asbak. Verder in de vier portieren rond de schakelaars ruitbediening. In de lijst op het dashboard zit overigens ook een gestyleerd "quattroprte" logo. Dat ben je kwijt als je gaat schuren of met afbijt werken. Doe je het niet allemaal, dan komen er kleur en glansverschillen en dat lijkt me weinig fraai.
Ik zou het eerst nogeens proberen met "plastic shine".Nu niet gaan roepen "zie, het is toch plastic". Nee, de matterende toplaag is mogelijk op kunststofbasis.


Ja net nog ff een stukkie gereden en ook het besef gekregen dat het een behoorlijke klus gaat worden. Als je het goed wil doen moet je inderdaad alle hout delen gaan aanpakken, en dat zijn er nogal wat. Ik denk dat we dit puntje maar eens wat lager op het "TO DO" lijstje gaan plaatsen.

Maar ja, dan kan ik in de toekomst ook nooit veertig mille vragen als ik de auto ooit wil verkopen. Ik heb tenslotte ook al niet van de mooie Perzische tapijtjes in mijn Evo. hamersmiley
Maserati QP IV EVO 3.2 - 2000; Jaguar X-type 2.2d - 2006
Ducati Multistrada 1100s - 2009; Ducati Supersport 900 Nuda - 1992
DucRider
Donateur
 
Berichten: 75
Geregistreerd: vr 12 jun 2015, 12:10

VorigeVolgende

Keer terug naar Bi Turbo

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten