Pagina 1 van 1

motor afstellen 2.24v

BerichtGeplaatst: di 24 mei 2016, 15:19
door Didi
Ik zoek iemand met kennis van zaken die mijn 2.24v goed kan afstellen in Belgiƫ of Z-Nederland.
Heeft iemand een goed adres?
of moet ik helemaal tot bij Franco rijden zoals mijn lokale (Fiat) garage aanbeveelt.

Re: motor afstellen 2.24v

BerichtGeplaatst: di 24 mei 2016, 17:36
door Michele
Wat moet er afgesteld worden? En heeft iemand anders er al eens aan lopen rommelen?? Want de stelschoef zit op de computer in t interieur namelijk en niet op het gasklephuis... Ennuh.. is t een 224 met katalysator of zonder?

Re: motor afstellen 2.24v

BerichtGeplaatst: di 24 mei 2016, 19:36
door Techno
Precies.... Wie heeft waaraan zitten schroeven waardoor ie nu slecht loopt? Maar in het zuiden zit oa Bagnole. Ook zeer deskundig heb ik vernomen.

Re: motor afstellen 2.24v

BerichtGeplaatst: di 24 mei 2016, 20:43
door Marten
We kunnen beter eerst vragen wat er precies aan de hand is, misschien is er nog helemaal niet aan geschroefd, of is er aan geschroefd om iets op te lossen.
Vaak gaat er geschroefd worden terwijl er iets anders, vaak heel simpel, mis is.

Re: motor afstellen 2.24v

BerichtGeplaatst: wo 25 mei 2016, 13:41
door Didi
De motor heeft volledig onderhoud gehad bij een lokale dealer die veel ervaring met oude Italiaanse wagens heeft (Alfa & Lancia dealer)
Olie, filters, nieuwe distributieriem, nieuwe bougies + bougie kabels vervangen (via KJB) en klepspeling bijgesteld.
- Vooral bij koud starten lijkt het meer een slecht afgestelde 4 cilinder ipv een 6.
- Lage toeren totaal niks vermogen
- soms lijkt ze maar op 5 cilinders te draaien
...

Re: motor afstellen 2.24v

BerichtGeplaatst: wo 25 mei 2016, 13:43
door Didi
2.24v zonder kat.

Re: motor afstellen 2.24v

BerichtGeplaatst: wo 25 mei 2016, 14:41
door lqpl
Helfferich heeft nog tijd over... lolololol

Re: motor afstellen 2.24v

BerichtGeplaatst: wo 25 mei 2016, 15:29
door Giulia
Tipje...De elektrodes van de bougies worden vaak op normale afstand afgesteld terwijl je ze bij deze motoren juist iets krapper moet zetten om een krachtige vonkje te genereren vooral bij last.

Re: motor afstellen 2.24v

BerichtGeplaatst: wo 25 mei 2016, 15:51
door Michele
Draai de stelschroef op de computer in het interieur (achter de bekleding aan de bijrijderskant tegen de middenconsole) heel rustig een kwartslagje los met lopende motor en luister of ie beter gaat lopen. Zo ja, dan is t de injectie die te arm stond, zo nee, dan is t wat anders.

tis nummer 11 op dit plaatje. Je herkent 'm direct als de bekleding los gaat. Stelschroef zit bovenop aan de stoelkant.
Afbeelding

Re: motor afstellen 2.24v

BerichtGeplaatst: wo 25 mei 2016, 21:20
door Marten
Olie, filters, nieuwe distributieriem, nieuwe bougies + bougie kabels vervangen (via KJB) en klepspeling bijgesteld.
Weerstand kabels gemeten en klopt de ontstekingsvolgorde?
Je kan vrij snel zien of er cilinder idd niet meeloopt door 1 voor 1 de stekkertjes vd injectoren even los te trekken, daarna weer terug te doen.
Merk je geen tot weinig verschil, dan loopt deze cilinder niet mee.
Als de auto voor de service goed draaide zou ik het in eerste instantie in het ontstekingsgedeelte zoeken en mogelijk toch ook de motortiming.
Geen slangetjes los genomen de niet meer goed teruggeplaatst zijn?