Waterpomp 2.24v vervangen

o.a. Shamal, Ghibli, Karif, QPIV

Re: Waterpomp 2.24v vervangen

Berichtdoor stijn » ma 14 feb 2011, 09:01

[/quote] Michele:
Ik weet het niet zeker, maar sinds de Mchat rit heb ik er geen lange stukken meer mee gereden en ik hoorde onlangs bij stationair een raar hoog bijgeluid uit die richting. Vandaar mijn suggestie dat het lager van de pomp misschien aan het overlijden is. Lekkage heb ik niet volgens mij, maar ik heb de kap van de distributie er ook nog niet af gehad.[/quote]
Elders heb ik net gelezen dat 4.24 Jeroen ook ooit eengierend geluid hoorde, en dat het bij hem de zekeringskast was, of de stuurbekrachtiging.

Dit weekend ben ik met mijn ega naar Limburg gegaan (Winselerhof in Landgraaf, een echte aanrader) met de 2.24v. Nou zingt het achteronderstel van de auto al even, en bij een scherpe bocht naar links kreunt het rechtsonder bij de ophanging alsof een of ander rubber versleten is. Maar ook ik hoor steeds meer een hoog gierend geluid vanonder de motorkap, dat niet alleen bij stationair draaien hoorbaar is, maar wel verdwijnt na het intrappen van de koppeling. Mijn stiefvader dacht gisteravond dat de auto op 3 cilinders liep. Ik hoop uiteraard op iets anders, maar vrijdag laat ik er naar kijken, dan kan ik op tijd spullen bestellen, want in maart komt ook de APK langs.
Stein Keuken
Avatar gebruiker
stijn
Donateur
 
Berichten: 2051
Geregistreerd: vr 12 nov 2010, 15:04
Woonplaats: Nuenen

Re: Waterpomp 2.24v vervangen

Berichtdoor lqpl » ma 14 feb 2011, 10:28

Denk jezelf ook dat de motor op minder dan 6 pitten loopt? Drie lijkt me wel erg weinig (maar wordt vaak gezegd door mensen die er maar 4 gewend zijn...)
Dat gieren kan de druklager zijn die je ontlast als je ontkoppelt. Lijkt me geen APK-item.
Kraken bij scherpe bocht naar links: dat kan je stuurbekrachtiging zijn. Ook geen APK-item.
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5783
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

Re: Waterpomp 2.24v vervangen

Berichtdoor stijn » ma 14 feb 2011, 13:04

lqpl schreef:Denk jezelf ook dat de motor op minder dan 6 pitten loopt? Drie lijkt me wel erg weinig (maar wordt vaak gezegd door mensen die er maar 4 gewend zijn...)
Dat gieren kan de druklager zijn die je ontlast als je ontkoppelt. Lijkt me geen APK-item.
Kraken bij scherpe bocht naar links: dat kan je stuurbekrachtiging zijn. Ook geen APK-item.


Oeps, inderdaad...ik zat om eerlijk te zijn met mijn gedachten bij mijn eerste auto ( Ford Escort) die op 3 cilinders bleek te lopen, waardoor ik destijds binnen 3 weken fl 3.500,- verloor bij de inruil voor een Ford Fiësta. Het leed zat blijkbaar nog diep en onverwerkt (*

Dank voor je tips, we zullen het vrijdag zien, en hopelijk valt het mee.
Stein Keuken
Avatar gebruiker
stijn
Donateur
 
Berichten: 2051
Geregistreerd: vr 12 nov 2010, 15:04
Woonplaats: Nuenen

Re: Waterpomp 2.24v vervangen

Berichtdoor Maarten Zwart » ma 14 feb 2011, 20:08

Waarom zou het kraken bij linksaf aan de stuurbekrachtiging kunnen liggen?

Lijkt me eerder speling op de wielophanging oid.... toch?
Avatar gebruiker
Maarten Zwart
 
Berichten: 464
Geregistreerd: ma 15 nov 2010, 20:22

Re: Waterpomp 2.24v vervangen

Berichtdoor stijn » ma 14 feb 2011, 20:12

Met onze Volvo hadden we ook ooit zoiets, het klonk weliswaar een beetje anders, maar toen was er een rubber bij de ophanging (waar ik de naam natuurlijk al lang weer gedelet heb) met speling.
Stein Keuken
Avatar gebruiker
stijn
Donateur
 
Berichten: 2051
Geregistreerd: vr 12 nov 2010, 15:04
Woonplaats: Nuenen

Re: Waterpomp 2.24v vervangen

Berichtdoor Mermaid » za 06 okt 2012, 20:26

vanavond weer een nieuw gierend geluid erbij, ik heb de motorkap voor het afzetten van de motor, ff geopend en even geluisterd naar het geluid. bij gas geven klonk er dus dat gierende geluid uit de buurt van het kapje van de distri-riem. en ja, ws de waterpomp dus. morgen ff het kapje weghalen maar. maar ehm, spanrol las ik ook hier ergens, is dat dan wat je meteen moet vervangen dan?
is die lager niet geperst? ik heb geen pers trouwens.
En wie is die Jorrit?

(mag ik heel even gaan huilen, sinds ik er mee mag rijden gaat er van alles stuk...)
als je alles goed doet, leer je weinig
Mermaid
 
Berichten: 42
Geregistreerd: wo 03 okt 2012, 19:43

Re: Waterpomp 2.24v vervangen

Berichtdoor Wietze » za 06 okt 2012, 20:54

Dat is de uitbater van auto Forza te Noordwijkerhout
It is mei sizzen net te dwaen
Avatar gebruiker
Wietze
Donateur
 
Berichten: 596
Geregistreerd: vr 18 maart 2011, 11:05
Woonplaats: Badhoevedorp

Re: Waterpomp 2.24v vervangen

Berichtdoor Techno » zo 07 okt 2012, 09:26

De spanrollen zitten niet geperst . Bij de lichtste twijfel meteen vervangen. En uiteraard ook de distributieriem. Niet meer mee rijden Totdat probleem is verholpen.controleer ook of het asje van de aandrukrol geen speling heeft,anders de lagerbusjes daarvan meteen ook vervangen.
Techno
Donateur
 
Berichten: 927
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 19:07

Re: Waterpomp 2.24v vervangen

Berichtdoor jasper » zo 07 okt 2012, 17:46

als je snaar breekt dan heb je een hoop extra werk! beter even checken
jasper
 
Berichten: 276
Geregistreerd: za 14 jan 2012, 12:05

Re: Waterpomp 2.24v vervangen

Berichtdoor Mermaid » zo 07 okt 2012, 17:51

Jasper, welke snaar bedoel je?
als je alles goed doet, leer je weinig
Mermaid
 
Berichten: 42
Geregistreerd: wo 03 okt 2012, 19:43

VorigeVolgende

Keer terug naar Bi Turbo

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten