Tanto calore, poco metallo: de 3.2V8 in de Shamal en de QPIV

o.a. Shamal, Ghibli, Karif, QPIV

Re: Tanto calore, poco metallo: de 3.2V8 in de Shamal en de

Berichtdoor PeterM » wo 22 sep 2010, 14:08

Thanks Vince, your 're my man! Wel jammer van die dame overigens, heb ik altijd al willen hebben, zo'n leuke met een bril. Die had je mogen bewaren @!#$
... dò ist der Bahnhof!
Avatar gebruiker
PeterM
Donateur
 
Berichten: 2401
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 20:42

Re: Tanto calore, poco metallo: de 3.2V8 in de Shamal en de

Berichtdoor lqpl » wo 22 sep 2010, 14:12

Gaan we weer?
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5783
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

Re: Tanto calore, poco metallo: de 3.2V8 in de Shamal en de

Berichtdoor Vince » wo 22 sep 2010, 14:32

Nou doet ie het zélf notabene..... !@#

Zullen we terug naar de koek die Peter in zijn achtpits fornuis bakt?

Porsche 911 Cabriolet Carrrera 2 1990
Porsche 911S Coupé 1976
Porsche 912 / 3,2 hotrod 1969
BMW M5 E39 2001
Avatar gebruiker
Vince
Donateur
 
Berichten: 9123
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 15:55

Re: Tanto calore, poco metallo: de 3.2V8 in de Shamal en de

Berichtdoor PeterM » wo 22 sep 2010, 16:35

lqpl schreef:
PeterM schreef:En nu wil ik graag van iemand weten hoe ik die verrekte cilinders van binnen schoon krijg. Heb ik op dat andere forum nooit een zinnig antwoord op gehad. Wie biedt??

Deze instructie is te vinden op het 944-forum:
(...)
1) ga naar Duitsland en zoek een stuk snelweg. Richting Hockenheim of zo, en doe dat bij voorkeur met een bijna lege tank
2) vul tank in "D" met iets Aral achtigs met octaangetal van zo dicht mogelijk bij 100 en vul een busje injector cleaner bij. (wel eerst even dosering lezen en busje omkeren in vulhals van tank, blijven we onder dosering volgens voorschrift, dan dan niet zeuren en gewoon 2e busje ook omkeren!!!)
3) Ga rijden, zet motor op 4500 - 5000 RPM en laat hem zo veel en zo lang mogelijk daar. Wil je sneller, schakel je op, moet je langzamer, schakel je terug. Motor houden in gebied met maxinun verbrandingsbelasting.
Grofweg na 2 uur duwen op de autobahn omkeren en bij eerstvolgende tankbeurt met hoog octaan weer even injector cleaner bijvoegen en dan naar huis.

EDT:
Op keerpunt een stevige koffiepauze inlassen en na koffie maar voor herstart even olie peilen en overige vloeistofnivo's even controleren.......
(...)

Deze was bedoeld om een slechtlopende motor weer in orde te krijgen maar kan ook werken om je aanbaksels los te maken. De injectorcleaner heeft mogelijk een schoonmaakeffect in de cilinders...


Hey, qp is dit een goede reden om de Deutsche Autobahn nog eens op en neer te rijden? adhd Twee busjes Forté mee en toeren maken. Het is hetzelfde advies dat Franco geeft, zo nu en dan eens flink in de toeren jagen, boven de 4000 zegt hij. Wel in de gaten houden dat het allemaal niet te heet wordt, dan krijgen we detonatie i.p.v. schoonbranden.
... dò ist der Bahnhof!
Avatar gebruiker
PeterM
Donateur
 
Berichten: 2401
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 20:42

Re: Tanto calore, poco metallo: de 3.2V8 in de Shamal en de

Berichtdoor lqpl » wo 22 sep 2010, 17:09

Deal, ik ga mee. Zullen we off-line een datum prikken?

Intussen koop ik een endo via boom en dan kunnen we erna kijken of het mooi is geworden daarbinnen.
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5783
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

Re: Tanto calore, poco metallo: de 3.2V8 in de Shamal en de

Berichtdoor Vince » vr 24 sep 2010, 17:52

Zijn er trouwens gevallen bekend van Shamal's met deze problematiek?

Porsche 911 Cabriolet Carrrera 2 1990
Porsche 911S Coupé 1976
Porsche 912 / 3,2 hotrod 1969
BMW M5 E39 2001
Avatar gebruiker
Vince
Donateur
 
Berichten: 9123
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 15:55

Re: Tanto calore, poco metallo: de 3.2V8 in de Shamal en de

Berichtdoor PeterM » vr 24 sep 2010, 20:34

@Vince: "zijn er gevallen bekend"?

Ja, op het Duitse forum.

"Fahr'n, fahr'n fahr'n auf der Autobahn" .... aber das Kraftwerk macht nicht mit .... @!@
Laatst bijgewerkt door PeterM op zo 26 sep 2010, 14:27, in totaal 1 keer bewerkt.
... dò ist der Bahnhof!
Avatar gebruiker
PeterM
Donateur
 
Berichten: 2401
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 20:42

Re: Tanto calore, poco metallo: de 3.2V8 in de Shamal en de

Berichtdoor Boomerang » vr 24 sep 2010, 21:39

Lijkt me eng.
Ik zou eerst willen kijken hoe de boel er van binnen uitzag, dus vóór het ritje.
Straks staat er allemaal kool te gloeien op de gekste plekken......
Avatar gebruiker
Boomerang
Donateur
 
Berichten: 4897
Geregistreerd: za 18 sep 2010, 07:26
Woonplaats: dichterbij dan je denkt....

Re: Tanto calore, poco metallo: de 3.2V8 in de Shamal en de

Berichtdoor Otto C. » za 25 sep 2010, 12:22

Zag hier voor 179€ endoscopen te koop: http://www.pinearts.nl/ Onder het hoofdstuk gereedschap.
Avatar gebruiker
Otto C.
Donateur
 
Berichten: 976
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 17:16

Re: Tanto calore, poco metallo: de 3.2V8 in de Shamal en de

Berichtdoor PeterM » za 25 sep 2010, 21:54

Boomerang schreef:Lijkt me eng.
Ik zou eerst willen kijken hoe de boel er van binnen uitzag, dus vóór het ritje.
Straks staat er allemaal kool te gloeien op de gekste plekken......


Snap ik. Ik weet hoe de boel er een jaar geleden uitzag, schone kleppen en koolaanslag op de zuigers. Denk zelf dat hetbewaken van de motor temp cruciaal is.

Otto C. schreef:Zag hier voor 179€ endoscopen te koop: http://www.pinearts.nl/ Onder het hoofdstuk gereedschap.

Thx!!
... dò ist der Bahnhof!
Avatar gebruiker
PeterM
Donateur
 
Berichten: 2401
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 20:42

VorigeVolgende

Keer terug naar Bi Turbo

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron