De bi-turbo als stuurmansauto....

o.a. Shamal, Ghibli, Karif, QPIV

Re: De bi-turbo als stuurmansauto....

Berichtdoor Giulia » di 15 maart 2011, 17:35

Het is die steigerconstructie van allerlei stangetjes waarin heel veel gevoel verloren gaat. Dat het niet met vermogen begint maar met het onderstel bewijst mijn/een goed geprepareerde GTV6, of Giulia og GT Junior. Met relatief lage kosten zoals andere stabi's, rubbers, verstelbare draagarmen, uniballs (bilstein B6) dempers en veren creëer je een compleet andere auto qua set-up.

Als je dat voor elkaar hebt dan sleutelen aan het motorvermogen en de remmen...

Hoe mooi en leuk ik MAserati's oon vind....voor een stevig stukje sturen koop je ze niet (ja keihard rechtdoor adhd )
Avatar gebruiker
Giulia
Donateur
 
Berichten: 6541
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 16:09
Woonplaats: Tussen de wijnranken

Re: De bi-turbo als stuurmansauto....

Berichtdoor Maarten Zwart » di 15 maart 2011, 22:55

Vanavond met de Maser de eerste grote trip gemaakt naar Amsterdag, even langs opa !@#$% Wat mij opviel is de grote hoeveelheid windruis langs de stijlen, ook bij de portieren en (achter)ramen... Leek wel standje storm @#$% Voor de rest een erg lekkere cruiser die alleen minder lekker bochten rond %$#@
Avatar gebruiker
Maarten Zwart
 
Berichten: 464
Geregistreerd: ma 15 nov 2010, 20:22

Re: De bi-turbo als stuurmansauto....

Berichtdoor Michele » wo 16 maart 2011, 08:46

Maarten Zwart schreef:Vanavond met de Maser de eerste grote trip gemaakt naar Amsterdag, even langs opa !@#$% Wat mij opviel is de grote hoeveelheid windruis langs de stijlen, ook bij de portieren en (achter)ramen... Leek wel standje storm @#$% Voor de rest een erg lekkere cruiser die alleen minder lekker bochten rond %$#@

Een 430 heeft wel de aerodynamica van een schoenendoos natuurlijk...
Choose life, drive Maserati!
Je kan altijd stijlvol van huis, maar je weet nooit of je elegant aankomt...
http://www.corsamedia.nl
Avatar gebruiker
Michele
Donateur
 
Berichten: 3723
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 17:05
Woonplaats: Den Haag

Re: De bi-turbo als stuurmansauto....

Berichtdoor Maarten Zwart » wo 16 maart 2011, 09:01

Dat viel mij dus ook op, zeker als je het vergelijkt met nieuwe auto's, dan merk je goed wat voor stappen de industrie heeft gemaakt in 20jaar !@#$% Rol- en motorgeluiden bleven wel netjes op de achtergrond.
Avatar gebruiker
Maarten Zwart
 
Berichten: 464
Geregistreerd: ma 15 nov 2010, 20:22

Re: De bi-turbo als stuurmansauto....

Berichtdoor lqpl » wo 16 maart 2011, 10:01

Maarten Zwart schreef:Dat viel mij dus ook op, zeker als je het vergelijkt met nieuwe auto's, dan merk je goed wat voor stappen de industrie heeft gemaakt in 20jaar !@#$% Rol- en motorgeluiden bleven wel netjes op de achtergrond.

Dan noem ik de 968/944 of de 400i, die wat dit betreft misschien hun tijd vooruit waren.
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5783
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

Re: De bi-turbo als stuurmansauto....

Berichtdoor charles » wo 16 maart 2011, 19:19

ff terugkomend op het stuurgedrag, mijn 82er stuurt redelijk strak en heeft absoluut geen dode middenstand, maar de wagen is dan ook behoorlijk gemodificeerd. ik heb geen idee wat voor stuurhuis hij heeft maar weinig stuuruitslag nodig, ca een kwart rotatie voor een korte 90gradenbocht, tevens heb ik een stuurpomp van een alfa
ik denk dat als ik mn best doe hem hier achter in de polder (ruilverkavelingsweg met een aantal haakse bochten) wel op twee wielen krijg
volgende upgrade licht klaar: billstein b6 voorpoten en een stel nieuwe sachs achterdempers
Avatar gebruiker
charles
 
Berichten: 374
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 15:46

Re: De bi-turbo als stuurmansauto....

Berichtdoor Vince » wo 16 maart 2011, 19:28

Misschien een Alfa stuurhuis ook?

Porsche 911 Cabriolet Carrrera 2 1990
Porsche 911S Coupé 1976
Porsche 912 / 3,2 hotrod 1969
BMW M5 E39 2001
Avatar gebruiker
Vince
Donateur
 
Berichten: 9123
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 15:55

Re: De bi-turbo als stuurmansauto....

Berichtdoor charles » wo 16 maart 2011, 19:48

heel best mogelijk, remmerij is ook van een ander merk
Avatar gebruiker
charles
 
Berichten: 374
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 15:46

Re: De bi-turbo als stuurmansauto....

Berichtdoor charles » do 17 maart 2011, 07:56

vanmorgen op weg naar mn werk er even opgelet, ik heb 2rotaties van lock tot lock, das best weinig.....
Avatar gebruiker
charles
 
Berichten: 374
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 15:46

Re: De bi-turbo als stuurmansauto....

Berichtdoor lqpl » do 17 maart 2011, 08:33

charles kun je ons voorzien van informatie over het merk en de typenummers van je modificaties?
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5783
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

VorigeVolgende

Keer terug naar Bi Turbo

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron