De bi-turbo als stuurmansauto....

o.a. Shamal, Ghibli, Karif, QPIV

Re: De bi-turbo als stuurmansauto....

Berichtdoor lqpl » do 17 maart 2011, 11:12

Rijden met de vage middenstand van de biturbo's: Afbeelding
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5783
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

Re: De bi-turbo als stuurmansauto....

Berichtdoor Michele » do 17 maart 2011, 11:16

lqpl schreef:Rijden met de vage middenstand van de biturbo's: Afbeelding

Leuk istie hè !@#$%
Choose life, drive Maserati!
Je kan altijd stijlvol van huis, maar je weet nooit of je elegant aankomt...
http://www.corsamedia.nl
Avatar gebruiker
Michele
Donateur
 
Berichten: 3723
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 17:05
Woonplaats: Den Haag

Re: De bi-turbo als stuurmansauto....

Berichtdoor charles » do 17 maart 2011, 19:56

ik zal eens kijken of ik er achter kan komen , aangezien , toen ik de wagen kreeg er al erg veel aan veranderd was
-basis biturbo 2l carb uit 82
-motor van na 87 (bij aanschaf 2l 18v zonder ic) nu 2.8 18v injectie met verbeterde ic
- interieur van een later type
-verlaagd , aangepaste schokdempers
-magnesium velgen(canonica) erg licht 15x9(?)
-4pots remklauwen met geventileerde schijven (de std biturbo heeft massieve)ferodo ds 2500, teflon leidingen
-2x60 mm rvs uitlaat met enkel twee einddempers
-bumpers van een 224 om de ic's kwijt te kunnen (voor de wielen)
-handbuild achterspoiler, vreemd merk skirts (warschijnlijk bedoeld voor een e30 bratwurst
-bekrachtigd stuurhuis, waarschijnlijk van een alfa 75
ik zal nog wel wat vergeten en het modificeren gaat nog door
Laatst bijgewerkt door charles op vr 18 maart 2011, 09:44, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
charles
 
Berichten: 374
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 15:46

Re: De bi-turbo als stuurmansauto....

Berichtdoor charles » do 17 maart 2011, 20:00

Afbeelding

Afbeelding
Avatar gebruiker
charles
 
Berichten: 374
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 15:46

Re: De bi-turbo als stuurmansauto....

Berichtdoor lqpl » do 17 maart 2011, 20:00

Bijzonder exemplaar dan. Kom je wel eens naar een evenement?
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5783
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

Re: De bi-turbo als stuurmansauto....

Berichtdoor charles » vr 18 maart 2011, 09:43

niet veel &&^^* de meeste vind ik te ver weg, bijvoorbeeld even naar utrecht kachelen is voor mij direct al 2-2,5uur rijden
als er wat in de buurt zoals assen is ben altijd wel van de partij, zoals afgelopen zomer ook in lauwersoog
Avatar gebruiker
charles
 
Berichten: 374
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 15:46

Re: De bi-turbo als stuurmansauto....

Berichtdoor Vince » vr 18 maart 2011, 09:52

Boomy heeft nog steeds een toerrit voor ons in de planning in het hoge noorden...

Porsche 911 Cabriolet Carrrera 2 1990
Porsche 911S Coupé 1976
Porsche 912 / 3,2 hotrod 1969
BMW M5 E39 2001
Avatar gebruiker
Vince
Donateur
 
Berichten: 9123
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 15:55

Re: De bi-turbo als stuurmansauto....

Berichtdoor lqpl » vr 18 maart 2011, 10:16

Of zelf een rit organiseren Carlo! Je bent nu uitgedaagd...
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5783
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

Re: De bi-turbo als stuurmansauto....

Berichtdoor charles » vr 18 maart 2011, 17:47

mmm, nooit bij stil gestaan, zal er eens over broeden
Avatar gebruiker
charles
 
Berichten: 374
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 15:46

Re: De bi-turbo als stuurmansauto....

Berichtdoor Marten » vr 18 maart 2011, 20:20

duetto schreef:
PeterM schreef:Beroerd stuurgevoel (elke Alfa, inclusief de voorwielaangedreven versies stuurt beter)


Als dat het criterium is heeft 95 procent van alle auto's (oud en nieuw) een beroerd stuurgevoel, want Alfa zet op dat vlak zo ongeveer de standaard.


Hier kan ik het zeker mee eens zijn, maar ik vind het met m'n 228 allemaal nog wel meevallen. Heb als newbe natuurlijk geen Maserati vergelijkingsmateriaal, maar de remmen functioneren gewoon goed en ook de stuurbekrachtiging werkt naar behoren, niet vaag oid. Zeker geen Alfa GT respect06 , maar wel redelijk direct en je voelt goed waar de auto heen gaat.

Afgelopen weekend even lekker wezen boenderen op een binnendoorweg in de omgeving van Zoetermeer en na het inhalen van een aantal auto's was daar "die bocht", een niet te lange linkse doordraaier waar ik in mijn enthousiasme natuurlijk met véél te hoge snelheid op af ging. Fors in de ankers, terugschakelen en vol erdoor en de auto gaf geen krimp.
Kreeg wel het Alfa 75 gevoel, de 75's (alle transaxels van Alfa) gingen als het hard ging in een bocht op een bepaald punt wiebelen, echt zo'n nare rolneiging, maar even op de tanden bijten en gas erbij, de auto echt laten hangen en achteraf had je dan het gevoel dat het nog wel harder kon, zo'n gevoel... adhd

Die turbo's blijven dan wel trickie, een beetje nattigheid of bladeren op de weg en een gerede kans dat je er hard af gaat.

Verheug me dus nu al op de zomer, als ik een paar weken in de Franse Alpen verblijf, gezin bij het zwembad en vaders lekker spelen... ":{&
De rest van het jaar weer wat rustiger aan, het beessie is immers 21 jaar oud.

Gr. Marten
't Zit mee tot 't tegen zit.
Maserati 228
Alfa 159 3.2 V6 Q4
Fiat Seicento Sporting - Abarth
Avatar gebruiker
Marten
Donateur
 
Berichten: 1713
Geregistreerd: do 18 nov 2010, 21:29
Woonplaats: Zoetermeer

VorigeVolgende

Keer terug naar Bi Turbo

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron