De bi-turbo als stuurmansauto....

o.a. Shamal, Ghibli, Karif, QPIV

Re: De bi-turbo als stuurmansauto....

Berichtdoor cassiopeia » vr 18 maart 2011, 21:29

Vince schreef:Boomy heeft nog steeds een toerrit voor ons in de planning in het hoge noorden...


Hebben ze daar rendieren? !@#$%
Proud owner of the following cars:
Maserati: Quattroporte Evoluzione V8 3.2(2000), Alfa Romeo: Spider V6 3.0 ('95)+ Alfetta 1.8 ('84), Lancia: Delta 1.8 LS VVT ('98)+Ypsilon 1.2 LS ('96), Mercedes 190SL ('55)+300SD ('80), Renault Gordini ('65+'67)
cassiopeia
Donateur
 
Berichten: 4284
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 18:38
Woonplaats: Lombroso

Re: De bi-turbo als stuurmansauto....

Berichtdoor Boomerang » vr 18 maart 2011, 22:24

De koeien op het weiland hier achter ons huis hadden vanavond wél haast idd.. !@#
Avatar gebruiker
Boomerang
Donateur
 
Berichten: 4898
Geregistreerd: za 18 sep 2010, 07:26
Woonplaats: dichterbij dan je denkt....

Re: De bi-turbo als stuurmansauto....

Berichtdoor Vince » vr 18 maart 2011, 23:02

Boomerang schreef:De koeien op het weiland hier achter ons huis hadden vanavond wél haast idd.. !@#


Je moet ook niet ineens de tuin in lopen met zo'n voorkomen he? @#$ }{}{|

Porsche 911 Cabriolet Carrrera 2 1990
Porsche 911S Coupé 1976
Porsche 912 / 3,2 hotrod 1969
BMW M5 E39 2001
Avatar gebruiker
Vince
Donateur
 
Berichten: 9123
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 15:55

Re: De bi-turbo als stuurmansauto....

Berichtdoor duetto » za 19 maart 2011, 01:00

Marten schreef:Zeker geen Alfa GT respect06


Dat is inderdaad (na een dagje 4200 en Brera rijden) nog steeds de standaard respect06
Avatar gebruiker
duetto
Donateur
 
Berichten: 942
Geregistreerd: wo 02 feb 2011, 12:15

Re: De bi-turbo als stuurmansauto....

Berichtdoor SpyderGT » di 05 apr 2011, 15:50

Leuk topic. Toch ben ik van mening dat het wel enigzins meevalt. Ik vind dat Maserati´s wel overmatig overhellen. Maar als je dan op valkenburg kijkt bij de slalom en ziet dat Cornis met zijn Ghibli cup zelfs een granturismo S het snot voor de ogen rijdt, dan zie je dat zo´n biturbo best aardig de bocht om kan gaan. Ik heb de Granturismo S gereden en die gaat echt heel scherp een bocht om en dat onderstel is echt grandioos, dus dat de ghibli cup die versloeg vind ik knap. Ook omdat zo´n s veel sneller schakelt dan een handgeschakelde cup. De granturismo heeft wel natuurlijk wat meer kilo´s aan boord, maar toch.
SpyderGT
Admin
 
Berichten: 1213
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 22:36

Re: De bi-turbo als stuurmansauto....

Berichtdoor Vince » di 05 apr 2011, 16:22

Die Cup heeft betere stabi's en remmerij dan een standaard Ghibli.
Maar gewicht en wielbasis is key.

Porsche 911 Cabriolet Carrrera 2 1990
Porsche 911S Coupé 1976
Porsche 912 / 3,2 hotrod 1969
BMW M5 E39 2001
Avatar gebruiker
Vince
Donateur
 
Berichten: 9123
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 15:55

Re: De bi-turbo als stuurmansauto....

Berichtdoor rpmbiturbo » di 05 apr 2011, 18:49

Biturbo 84
Ghibli ABS '95
rpmbiturbo
Donateur
 
Berichten: 372
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 19:30
Woonplaats: Roermond

Re: De bi-turbo als stuurmansauto....

Berichtdoor pb » zo 03 jul 2011, 16:37

pb
 
Berichten: 46
Geregistreerd: zo 03 jul 2011, 16:31
Woonplaats: amsterdam

Re: De bi-turbo als stuurmansauto....

Berichtdoor Ghibli284 » zo 03 jul 2011, 19:17

pb schreef:je moet het wel kunnen he !@#$%

http://www.youtube.com/watch?v=nKUTU_6eMKs


superhenk, heeft ook nog wat beruchte filmpjes %$#@ De auto heeft onlangs nog een paar keer te koop gestaan (er was ook wat mee aan de hand overigens).

http://www.autoblog.nl/archive/2006/08/ ... rift-video
Ghibli 2.8 prod 1992 reg 1994
Ghibli 2.8 prod 1992 reg 1993 (restauratieproject)
Biturbo Spyder 2.0 1990
Ghibli284
Donateur
 
Berichten: 580
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 19:47

Re: De bi-turbo als stuurmansauto....

Berichtdoor lqpl » zo 03 jul 2011, 20:40

Aardige reacties op die site:

dekster [ reply ]
19-08-2006 om 11:27
loop niet echt warm van een bi-turbo is gewoon een duurdere citroen voor mij

maserati 222 [ reply ]
15-10-2006 om 23:17
Leuk he zo,n dure Citroen niet veel verstand jammer. Maserati was van de Tomaso toen oh ja die van die exclusiefe sportwagens.
Overigens zijn veel delen duits bak diff enz enz en dat de electronica slecht is hoe cares je doet de motorkap open en glimlacht.
Want sorry van al die plasic zooi die er tegenwoordig onder de kap zit kan ik niet warm worden.
Groeten

Fedor [ reply ]
21-07-2008 om 16:34
Maar hoe zit het nou, is een Maserati Biturbo nou betrouwbaar (wanneer je er normaal mee rijdt) of niet?
In de reacties hierboven zegt de één van wel en de ander van niet! Ik MOET het weten!!
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5783
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

VorigeVolgende

Keer terug naar Bi Turbo

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten