Dingen doen aan 224V

o.a. Shamal, Ghibli, Karif, QPIV

Dingen doen aan 224V

Berichtdoor Giulia » wo 22 sep 2010, 11:34

Aangezien ik, standvastige Giulia heb besloten de 224V te houden (voorlopig %$#@ ) ga ik de komende tijd een aantal zaken overwegen/doen.

Mijn grootste ergernis bij het model is de ietwat hoge stand van de kont. 2,5 cm verlagen achter doet wonderen denk ik en de lijn aan de onderkant blijft mooi horizontaal. Verder raak je dat nog niet in de problemen wat bodemspeling betreft. In Utrecht zit een fabriek die custom made veren maakt voor niet al te veel centjes ( 120 per veer) dus daar ga ik volgende week even langs. Ze kunnen hem stugger, soepeler maken zo je wenst.

Verder even de kleppendeksels in de verse rode krimplak zetten.

Qua uitlaat ben ik er nog niet uit. Hij doet het goed, klinkt geweldig (door weglaten kata******) Maar heeft de volgende zeer merkwaardige eigenschap:

Rijdend in de regen met plassen op de weg trekt het middendeel licht krom blijkbaar want de achterste flens tikt dan tegen de nok van de cardan aan. klinkt een beetje of er een bouwsteiger onder je 224V wordt meegesleept. Maar nu komt het..alleen in linker bochten... confused

Een RVS op maat exemplaar kost € 700..is toch weer € 700.

Laatste wat op het lijstje staat is een complete respray (niet te duur adres gevonden met goede kwaliteit)

Genoeg om over na te denken....

Keep you informed
Avatar gebruiker
Giulia
Donateur
 
Berichten: 6541
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 16:09
Woonplaats: Tussen de wijnranken

Re: Dingen doen aan 224V

Berichtdoor Vince » wo 22 sep 2010, 11:39

Ben je je bewust van het feit dat het verlagen van de achterkant onderstuur in de hand werkt?
De balans van de wagen veranderd namelijk.

Porsche 911 Cabriolet Carrrera 2 1990
Porsche 911S Coupé 1976
Porsche 912 / 3,2 hotrod 1969
BMW M5 E39 2001
Avatar gebruiker
Vince
Donateur
 
Berichten: 9123
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 15:55

Re: Dingen doen aan 224V

Berichtdoor PeterM » wo 22 sep 2010, 11:54

Arjan, ik denk dat € 700 voor een RVS set wel zo ongeveer de bodem is. Best geld, inderdaad, maar ik heb destijds zowat het dubbele betaald voor alleen twee einddempers @!@

Heb je verder ook nog gedacht aan een stabilisator stang achter (zit er nu niet op)?
Zou ook de werking van de dempers checken als je toch met de veren aan de gang gaat.
... dò ist der Bahnhof!
Avatar gebruiker
PeterM
Donateur
 
Berichten: 2401
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 20:42

Re: Dingen doen aan 224V

Berichtdoor Giulia » wo 22 sep 2010, 11:58

Vince schreef:Ben je je bewust van het feit dat het verlagen van de achterkant onderstuur in de hand werkt?
De balans van de wagen veranderd namelijk.


Cool nog meer onderstuur.

Valt wel mee bij deze modellen...Als je maar zorgt dat je achterveer niet te stug wordt en voor wat rol houdt. De 2 cm veranderen niet heel veel aan het rolcentrum van de 224V. Als je naar bijvoorbeeld 40 mm gaat dan kan het wel eens een probleem worden....
Avatar gebruiker
Giulia
Donateur
 
Berichten: 6541
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 16:09
Woonplaats: Tussen de wijnranken

Re: Dingen doen aan 224V

Berichtdoor Giulia » wo 22 sep 2010, 12:01

PeterM schreef:Arjan, ik denk dat € 700 voor een RVS set wel zo ongeveer de bodem is. Best geld, inderdaad, maar ik heb destijds zowat het dubbele betaald voor alleen twee einddempers @!@

Heb je verder ook nog gedacht aan een stabilisator stang achter (zit er nu niet op)?
Zou ook de werking van de dempers checken als je toch met de veren aan de gang gaat.



Peter,

Heb hier een offerte liggen voor middenpijp, splitsing en dan naar 2 dempers met 2 eindpijpen naar keus. Stabi achter zou ik wel willen maar vindt maar eens iemand die dat kan hier in NL....Dempers laat ik zo want zijn nog goed (voorzover dat bij die fietspompen gaat) Ben met QP bezig geweest voor Intrax set en andere merken maar dat wordt gewoon echt kostbaar..
Avatar gebruiker
Giulia
Donateur
 
Berichten: 6541
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 16:09
Woonplaats: Tussen de wijnranken

Re: Dingen doen aan 224V

Berichtdoor lqpl » wo 22 sep 2010, 12:02

Achterkant beter maken, door verlagen of stabi, werkt onderstuur in de hand. Maar onderstuur kun je opheffen door achter ook minder toespoor te geven. Of door de voorkant te verbeteren. Iets meer camber bijvoorbeeld. Er zijn camber eccentrics te koop voor de biturbo's.
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5783
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

Re: Dingen doen aan 224V

Berichtdoor Giulia » wo 22 sep 2010, 12:04

lqpl schreef:Achterkant beter maken, door verlagen of stabi, werkt onderstuur in de hand. Maar onderstuur kun je opheffen door achter ook minder toespoor te geven. Of door de voorkant te verbeteren. Iets meer camber bijvoorbeeld. Er zijn camber eccentrics te koop voor de biturbo's.



Dat meen je niet )&%#@| waar? waarde vriend...
Avatar gebruiker
Giulia
Donateur
 
Berichten: 6541
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 16:09
Woonplaats: Tussen de wijnranken

Re: Dingen doen aan 224V

Berichtdoor lqpl » wo 22 sep 2010, 12:33

Afbeelding

Ik ga nog even na waar dit gedaan is. De informatie komt van een post op BiturboZentrum.
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5783
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

Re: Dingen doen aan 224V

Berichtdoor PeterM » wo 22 sep 2010, 14:21

Giulia schreef:
PeterM schreef:Arjan, ik denk dat € 700 voor een RVS set wel zo ongeveer de bodem is. Best geld, inderdaad, maar ik heb destijds zowat het dubbele betaald voor alleen twee einddempers @!@

Heb je verder ook nog gedacht aan een stabilisator stang achter (zit er nu niet op)?
Zou ook de werking van de dempers checken als je toch met de veren aan de gang gaat.



Peter,

Heb hier een offerte liggen voor middenpijp, splitsing en dan naar 2 dempers met 2 eindpijpen naar keus. Stabi achter zou ik wel willen maar vindt maar eens iemand die dat kan hier in NL....Dempers laat ik zo want zijn nog goed (voorzover dat bij die fietspompen gaat) Ben met QP bezig geweest voor Intrax set en andere merken maar dat wordt gewoon echt kostbaar..


Conrad heeft dat laten doen, weet niet door wie, vermoed Franco. Anders zou je dhr. G.H. te Wolvega eens kunnen polsen, ik verwacht dat hij dit ook voor je kan doen. Het is improvisatie, dus wat meer moeite en uitzoekwerk vooraf.
... dò ist der Bahnhof!
Avatar gebruiker
PeterM
Donateur
 
Berichten: 2401
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 20:42

Re: Dingen doen aan 224V

Berichtdoor Vince » wo 22 sep 2010, 14:28

Peter, specialisten mogen gewoon genoemd worden wat mij betreft hoor!
Voluit graag, je zegt toch niets vervelends?

Porsche 911 Cabriolet Carrrera 2 1990
Porsche 911S Coupé 1976
Porsche 912 / 3,2 hotrod 1969
BMW M5 E39 2001
Avatar gebruiker
Vince
Donateur
 
Berichten: 9123
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 15:55

Volgende

Keer terug naar Bi Turbo

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

cron