Pagina 6 van 6

Re: Restauratie Maserati Sebring 3500 GT uit 1962

BerichtGeplaatst: za 05 jan 2013, 22:53
door Henk
Weer een jaartje ouder maar de restauratie draait weer volop.
De stoel delen die we kwijt waren zijn gevonden ze lagen te goed op geborgen nu kan Mister Sam zijn werk voltooien onder tussen al begonnen met het mat zwart maken van de motor en kofferruimte dat staat wel zo netjes als de kleppen een keer los moeten coolio

Nu weer wat delen klaar maken voor de chromerij en de brandstoftank deze word geheel nagemaakt uit aluminium de oude was te slecht wordt vervolgd coolio

Greets Henk

Motor ruimte weer ogelijk maken
Afbeelding

De Kofferbak.
Afbeelding

De scharnier delen van de stoel (deze waren effe zoek)
Afbeelding

Werd wel wat vol in de NSU Schuur
Afbeelding

Re: Restauratie Maserati Sebring 3500 GT uit 1962

BerichtGeplaatst: zo 06 jan 2013, 11:39
door Otto C.
Leuke brommer! Wil ik wel over nemen, ruimt lekker op joh.

Re: Restauratie Maserati Sebring 3500 GT uit 1962

BerichtGeplaatst: za 16 maart 2013, 23:28
door Henk
Hoi Otto nee het Motortje blijft heerlijk in het NSU nest 2thumbs

Zo we hebben weer eens wat gewerkt aan het 3500 project
De spuiter heeft de voor ophanging aardig vernacheld alles onder de spuit plamuur en dat is me een goedje cursing
Ik heb de hele voor ophanging maar eens gedemonteerd en alles naar de poeder coater Frits van de Kamp gebracht en deze heeft er weer een top coating op gebracht heerlijk zwart en mooi glad (zo kwamen ze niet de fabriek uit) maar ja het oog wil ook wat,
Niet alles heb ik gepoeder-coat de as tappen en draag platen voor de remklauwen heb ik gespoten vooral om dat het dan beter aansluit en geen dikke laag coating op komt die kan gaan afbrokkelen dat moeten we niet hebben,
Ook zijn er nieuwe draagarm rubbers gemonteerd.

Wat wel vreemd was dat er 3/8 Engelse draad in de ophanging zit dat vind ik wel een min punt van cursing Maserati cursing ik dacht altijd dat het een volbloed Italiaan is maar heb nu mijn twijfels ach het zit weer vast op zijn Engels Driving5

Heeft u bouten moeren nodig zoek niet ver maar bij Fabory is genoeg van dit spul 2thumbs
De remklauwen zijn door een extern bedrijf voorzien van nieuwe zuigers en totaal gereviseerd dus zij zal weer remmen als de beste

Op naar het inbouwen van de motor en de alu tank
Tot de volgende keer
Greets Henk

Mooi Zwart en glad
Afbeelding

Deze delen zijn gewoon voorzien van zwarte verf
Afbeelding

De zelf gemaakte veer spanner gewoon een stuk draad end van de GAMMA
Afbeelding

Bling Bling
Afbeelding

De Big stoppers
Afbeelding

Re: Restauratie Maserati Sebring 3500 GT uit 1962

BerichtGeplaatst: zo 17 maart 2013, 18:29
door volantevantage
?

Re: Restauratie Maserati Sebring 3500 GT uit 1962

BerichtGeplaatst: ma 18 maart 2013, 09:45
door Boomerang
volantevantage schreef:
Henk schreef:
Wat wel vreemd was dat er 3/8 Engelse draad in de ophanging zit

Henk probeert ons wijs te maken dat er engelse schroefdraad in een Sebring zit, natuurlijk klopt dat niet.


Hoe kan je zo stellig zijn?
Voor hetzelfde geld is er ooit een engelsman aan het prutsen geweest en heeft nieuwe draad lopen tappen omdat ie er "zijn" nieuwe bouten in wilde kunnen draaien.

Re: Restauratie Maserati Sebring 3500 GT uit 1962

BerichtGeplaatst: di 26 nov 2013, 22:25
door Henk
Zo na een lange tijd niks te hebben laten horen ben ik er weer met wat nieuws over de Sebring. Ja u kent dat wel druk druk en nog eens druk vooral met mijn NSU hobby vele treffens in Duitsland bij gewoond maar nu is het weer tijd voor de Maserati .Er is onlangs toch nog veel gedaan aan de Sebring zoals, Motor ingebouwd en ook al diverse componenten en pakkingen gemonteerd motor in bouwen was niet zo probleem.
We hebben een aluminium brandstof tank laten maken, het is exacte kopie van de stalen tank, maar deze was te ver heen dus dit was een goede optie.
Ook was de aanvoer buis en de tank dop sluiting weg, deze heb ik zelf maar gemaakt. Een sluiting en de plastic aanvoerbuis van NSU, en de slang is van een VW kever, een beetje van mij en van een ander merk dan kom je een eind.( moet kunnen toch)

Ook heb ik de motorkap en de kofferdeksel gemonteerd het begint nu aardig een auto te worden.
De achterlichten en het witte achteruit rij licht gemonteerd. Het witte achterlicht koste in America 300 dollar en we hebben er maar een replica op gezet deze heb ik gevonden in Rosmalen op de beurs, en koste 25 euro en de pas vorm en de look is zeer goed.
Ook heb ik de achterlichten gemodificeerd de fittingen heb ik vervangen door Hmmm Japanse makelaardij nu geen gerommel meer met slechte contacten veiligheid staat bovenaan.

Nu zijn de raamgeleiders terug van de chromerij en deze kunnen nu gemonteerd worden met alle rubbers.
Tot de volgende keer,
Greets Henk

De montage van de motor
Afbeelding

De kappen/deksels met hun atributen
Afbeelding
Afbeelding

De Japanse fittingen
Afbeelding

Het witte achteruit rij lampje
Afbeelding

De vulling
Afbeelding

Rubber afdichting montage
Afbeelding

Rood boven fout moet onder orange boven
Afbeelding

Re: Restauratie Maserati Sebring 3500 GT uit 1962

BerichtGeplaatst: di 26 nov 2013, 22:44
door lqpl
Mooi werk Henk. Leuk weer eens zo'n bericht te lezen op mchat.

Re: Restauratie Maserati Sebring 3500 GT uit 1962

BerichtGeplaatst: di 26 nov 2013, 22:56
door Danny
Inderdaad, erg leuk!