The Buying and Selling of a Classic Car

Restauratie projecten

The Buying and Selling of a Classic Car

Berichtdoor volantevantage » zo 30 okt 2011, 22:46

The Buying and Selling of a Classic Car

Terminology

If the ad claims... it really means...



--------------------------------------------------------------------------------

"Rough condition" too bad to lie about
"Parts car" beyond repair

"Immaculate" recently washed

"concours quality" recently waxed

"engine quiet" won't start

"needs minor overhaul" needs engine

"needs major overhaul" unrecognizable as a car

"burns no oil" it all leaks out

"rebuilt engine" cleaned the spark plugs.

"completely gone over" cleaned the spark plugs.

"Drive it away" parked on a hill.

"Drive it anywhere" within 10 miles

"desirable classic" no one wants it.

"rare classic" no one wanted it when it was new.

"stored 20 years" in a farmer's field

"extensive re-chroming" front bumper buffed

"a real show-stopper" won't start and blocks traffic

"ran when stored" won't start now

"never apart" bolts too rounded to loosen.

"solid as a rock" rusted solid

"restored, with 0 miles" won't start.

"restored, with 2 miles" starts but stalls

"older restoration" first owner washed it.

"good investment" impossible to depreciate further

"no time to restore it" can't obtain parts.

"95% complete" other 5% doesn't exist.

"rich history" many repair bills

"other interests conflict" divorce pending

"many extra parts" left over after I put it back together again
volantevantage
Donateur
 
Berichten: 1401
Geregistreerd: wo 22 sep 2010, 07:22

Re: The Buying and Selling of a Classic Car

Berichtdoor PeterM » ma 31 okt 2011, 09:40

^"{})# ^"{})#
Er bestaan ook dit soort woordenlijstjes voor "makeltaal". instructies hoe je advertenties over huizen moet lezen.
Ze hebben allemaal op cursus gezeten: "het verkopen van rommel aan sukkels"
... dò ist der Bahnhof!
Avatar gebruiker
PeterM
Donateur
 
Berichten: 2402
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 20:42

Re: The Buying and Selling of a Classic Car

Berichtdoor Kuifje » ma 31 okt 2011, 21:34

Bijzonder leuk om te lezen.... "(^&$@

ben bang dat er soms nog waarheid in zit ook. %$#@
3200GTA
Avatar gebruiker
Kuifje
 
Berichten: 17
Geregistreerd: za 29 okt 2011, 09:01

Re: The Buying and Selling of a Classic Car

Berichtdoor Michele » ma 31 okt 2011, 22:53

volantevantage schreef: "stored 20 years" in a farmer's field

Ach, als 't een 250GTO is hoor je me niet zeuren...
http://www.pirro.com/english/all.Ferrar ... 250GTO.htm
Choose life, drive Maserati!
Je kan altijd stijlvol van huis, maar je weet nooit of je elegant aankomt...
http://www.corsamedia.nl
Avatar gebruiker
Michele
Donateur
 
Berichten: 3723
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 17:05
Woonplaats: Den Haag

Re: The Buying and Selling of a Classic Car

Berichtdoor Danny » di 01 nov 2011, 06:45

Begrijp ik goed dat die Zwitser in 1988 4.2 mio dollari betaalde voor een verwaarloosde auto die nog helemaal gerestaureerd moest worden? @#$%
- 3200GTA Assetto Corsa, 2001, nero carbonio
Avatar gebruiker
Danny
Donateur
 
Berichten: 2584
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 20:53
Woonplaats: Laren nh

Re: The Buying and Selling of a Classic Car

Berichtdoor Michele » di 01 nov 2011, 17:35

Ja, en toen het ding gerestaureerd was reed zijn zoon 'm op Spa direct weer in elkaar. Heb ik nog ergens foto's van %$#@
Choose life, drive Maserati!
Je kan altijd stijlvol van huis, maar je weet nooit of je elegant aankomt...
http://www.corsamedia.nl
Avatar gebruiker
Michele
Donateur
 
Berichten: 3723
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 17:05
Woonplaats: Den Haag

Re: The Buying and Selling of a Classic Car

Berichtdoor cassiopeia » di 01 nov 2011, 18:12

Bijzondere geschiedenis van die 250GTO. Na twee race-seizoenen cadeau gedaan aan een middelbare school (studie-object voor de handenarbeid?). Later 14 jaar op een aanhanger in een weiland gestaan en vrij kort daarna voor $ 4,2 mlo verkocht? Vreemd verhaal. Een auto van die waarde laat je toch niet in een weiland staan? En anders haalt iemand anders hem wel daar weg.
Proud owner of the following cars:
Maserati: Quattroporte Evoluzione V8 3.2(2000), Alfa Romeo: Spider V6 3.0 ('95)+ Alfetta 1.8 ('84), Lancia: Delta 1.8 LS VVT ('98)+Ypsilon 1.2 LS ('96), Mercedes 190SL ('55)+300SD ('80), Renault Gordini ('65+'67)
cassiopeia
Donateur
 
Berichten: 4284
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 18:38
Woonplaats: Lombroso

Re: The Buying and Selling of a Classic Car

Berichtdoor Michele » di 01 nov 2011, 20:46

cassiopeia schreef:Bijzondere geschiedenis van die 250GTO. Na twee race-seizoenen cadeau gedaan aan een middelbare school (studie-object voor de handenarbeid?). Later 14 jaar op een aanhanger in een weiland gestaan en vrij kort daarna voor $ 4,2 mlo verkocht? Vreemd verhaal. Een auto van die waarde laat je toch niet in een weiland staan? En anders haalt iemand anders hem wel daar weg.

het verhaal is 100% waar en corrct. Je kunt alles er over lezen in Cavallino nummer 60 (artikel van Marcel Massini) en in het boek 'Ferrari 250GTO' van Keith Bluemel.
In een notendop: Destijds, eind jaren 60, begin 70 was een 250GTO gewoon een tweedehands auto die niet te slijten was omdat je d'r alleen mee kon racen. De highschool had wel interesse in een studieproject dus ging het ding na gedane zaken die kant uit om als oefenproject voor techniekstudenten te dienen (denk je eens in hoe leuk het is als je nu kan zeggen dat je je monteursdiploma gehaald hebt met die auto als lijdend voorwerp!!!). vervolgens waren ze er mee klaar op de school en werd het wrak net als zoveel overbodige auto's in de VS achtergelaten in iemands weiland. Er zijn sinds begin jaren '80 trouwens ontelbare pogingen gedaan om de auto te kopen maar de eigenaar wilde niet verkopen. Tot Stieger dus via een tussenpersoon wel de auto in handen kreeg. Blijft een van de meest bizarre autoverhalen die ik ken, maar d'r zijn er meer, zoals het verhaal van Walter Medlin, die een Ferrari 330P3 en een 330P4 in een schuur in Florida had staan totdat ie een probleempje kreeg met de fiscus. Zijn Formule 1 Ferrari's kon hij houden, maar die twee auto's werden in beslag genomen en verkocht door de IRS. De P3 rijdt nu volledig gerestaureerd rond in Engeland (en werd in 2007 plat gereden op Le Mans tijdens een klassiekerrace, heb ik uiteraard foto's van), de P4 is nog in originele staat.
Choose life, drive Maserati!
Je kan altijd stijlvol van huis, maar je weet nooit of je elegant aankomt...
http://www.corsamedia.nl
Avatar gebruiker
Michele
Donateur
 
Berichten: 3723
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 17:05
Woonplaats: Den Haag


Keer terug naar Klassiekers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast