Sebring Serie II 50K

Restauratie projecten

Re: Sebring Serie II 50K

Berichtdoor Giulia » ma 05 dec 2011, 11:04

Die volvo v8 is echt een fantastisch blok...door Yamaha (mede) ontwikkeld en gebouwd.

draait met gemak 15000rpm......

Oh nee dat is bij zo'n racende yoghurtbeker...
Giulia
Donateur

Berichtdoor Dutchy » ma 05 dec 2011, 11:17

Google is your friend Juul..... @!

Volvo is een goed en betrouwbaar merk. Meerdere gereden in de V70 uitvoering zowel diesel als benzine. Nooit geen gezeur mee gehad. Zeer comfortabel en ook meer dan voldoende vermogen.

De turboloze V8 die er dwars inligt en niet op 90 maar op 60 graden schijnt echt een goede motor te zijn. Ontwikkeld in samenwerking met yamaha. Geen turbo en geen poespas en een leuk koppel. Ik vind het model van de S80 mooi en het interieur vind ik ook een erg moderne look hebben met het zwevende dashconsole. Onderhoud valt heel erg mee en niet veel duurder dan een D5 bijvoorbeeld.

Een QP5 zou ik ook erg leuk vinden en zeker prefereren boven de S80. Was het niet zo dat je met een QP5 ook behoorlijke pech kunt hebben. Buitendat is de aanschaf een stuk duurder en zit je dan ook vooral in de eerste series te rommelen. Kan mij nog goed herinneren dat Danny aan kwam rijden in Houten nadat hij hem net gekocht had... in dat korte ritje al een kerstboom aan foutmeldingen plus nog een ander lid van de Mchat die niets dan problemen had en uiteindelijk de auto ook weg heeft gedaan.

Daar heb ik dus geen zin in..... ben wel even klaar met auto´s en foutmeldingen. Niet gezegd dat de S80 de perfecte auto is maar mijn vertrouwen in Volvo is wel even iets groter.

Waarom dan V8? Tja ik ga voor benzine want er zal niet heel veel mee gereden worden en in vergelijking met de 3.2 ontloopt het verbruik elkaar niet veel. Wanneer je dan zo nu en dan rijd voor de zaak heb je in ieder geval een lekkere brul onder de kont.... stukje fun factor. Plus dat het een iets nettere auto is dan de Cruiser wanneer wij naar afspraken moeten ofwel klanten op pikken van Schiphol.... dat kan natuurlijk niet in de 4X4.
If you want to get INTO the dessert take a Landrover BUT if you want to get OUT of the dessert take a LANDCRUISER!
Dutchy

Berichtdoor Boomerang » ma 05 dec 2011, 11:25

Ok.
Boomerang
Donateur

Berichtdoor Giulia » ma 05 dec 2011, 12:12

Dutchy schreef:Google is your friend Juul..... @!

Niet voor mij....je vergeet dat ik in de Automotive heb gewerkt bij een van de grootste OEM suppliers ter wereld. Dan weet je dit soort dingen dus....

laat iedereen maar denken dat Juul alleen van wijn wat afweet.... @! @!
Giulia
Donateur

Berichtdoor Danny » ma 05 dec 2011, 13:53

Ik ken anders een verhaal van iemand die een nieuwe S80 V8 had en die alleen maar trammelant had met de motor, moest zelfs een nieuw blok in maar die gaf ook weer problemen. Uiteindelijk heeft hij de auto teruggegeven aan de Volvo dealer en pas na heel veel gezeik heeft ie z'n geld teruggekregen.

De kerstboom aan lampjes in mijn QPV destijds kwam alleen door een defecte ABS sensor die dacht dat mijn wiel stilstond terwijl ik op de snelweg reed. Logisch dat ie die informatie niet kon matchen. Was snel opgelost en verder geen problemen of storingen gehad. QPV kan best betrouwbaar zijn hoor, maar onderhoudskosten zijn natuurlijk van een andere orde dan van een Volvo.
- 3200GTA Assetto Corsa, 2001, nero carbonio
Danny
Donateur

Berichtdoor Giulia » ma 05 dec 2011, 13:56

Als je dan toch iets anoniems met veel power wil......S8 van eerste serie. Ja tis een oooo maar wel een hele goede en niet zo opgefokt overkomend als de laatste generaties S8.
Giulia
Donateur

Berichtdoor Danny » ma 05 dec 2011, 14:06

Vind ik idd ook nog steeds een mooie auto. Kwalitatief goed ook
- 3200GTA Assetto Corsa, 2001, nero carbonio
Danny
Donateur

Berichtdoor Dutchy » ma 05 dec 2011, 14:27

Danny.... jou had ik toch niks gevraagd.... ^)(*&

Ik twijfel niet... vind een S8 oude versie niet mooi.... te out dated. Kan je in mijn optiek ook geen klanten meer mee ophalen. Ga ervanuit dat 90 procent van onze klanten zelf al in de nieuwste modellen van die categorie rijden of gereden worden.

Nee, dan vind ik een Volvo S80 meer ingetogen...veel minder schreeuwend en een klasse onder de Audi Mercedes en BMW topmodellen dus voor mij net beter op de plek. Buitendat vind ik hem ook orgineler dan de zojuist genoemde modellen waar je er 13 van in een dozijn op straat ziet rijden. S80 zie je echt een stuk minder.
If you want to get INTO the dessert take a Landrover BUT if you want to get OUT of the dessert take a LANDCRUISER!
Dutchy

Berichtdoor Giulia » ma 05 dec 2011, 14:56

S80 zie je echt een stuk minder.

Zeg hoe lang ben jij al niet meer buiten de deur geweest.....

of..klap van Sinterklaas zijn staf gehad?
Giulia
Donateur

Berichtdoor Dutchy » ma 05 dec 2011, 15:09

Kom op zeg... ze staan echt niet op elke hoek van de straat.

En nee, sinterklaas komt vanavond bij ons langs. Zal gelijk eens even aan hem vragen waarom jij niet met de zak mee naar Spanje bent gegaan. ^)(*&

Ben blij als al het feestdagen gezeur weer over is.
Dutchy

VorigeVolgende

Keer terug naar Klassiekers