Bora & rood leer !

Restauratie projecten

Re: Bora & rood leer !

Berichtdoor Vince » zo 01 jan 2012, 13:32

Dit is toch mooier dan wat dan ook?
Afbeelding

Porsche 911 Cabriolet Carrrera 2 1990
Porsche 911S Coupé 1976
Porsche 912 / 3,2 hotrod 1969
BMW M5 E39 2001
Avatar gebruiker
Vince
Donateur
 
Berichten: 9123
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 15:55

Re: Bora & rood leer !

Berichtdoor Danny » zo 01 jan 2012, 13:57

Ik zou ook een Ghibli SS prefereren boven een Khamsin. Een zwarte graag, met rood leer.
- 3200GTA Assetto Corsa, 2001, nero carbonio
Avatar gebruiker
Danny
Donateur
 
Berichten: 2584
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 20:53
Woonplaats: Laren nh

Re: Bora & rood leer !

Berichtdoor Boomerang » zo 01 jan 2012, 14:24

volantevantage schreef:Niet zo zeuren Boomy, Ghibli's dat waren de 60er jaren met echte auto's voor echte mannen !
Die Khamsin is voor watjes, dat hok zit vol met die Citroen rommel, zelfs de koppelling is bekrachtigd. @$#^}:


Waarom zouden echte mannen in een auto moeten stappen met technisch achterhaalde technieken terwijl het anders kan?
De aantrekkingskracht van de Khamsin is voor mij het unieke Bertone ontwerp gecombineerd met een verrassend modern totaalconcept en met behoud van veel goede betrouwbare techniek.
Schijnt gewwon erg goed (modern) te rijden ook.
Of is een Khamsin al te nieuw voor je?
Alles na 1970 denk ik?
Dat een Ghibli erg mooi is om te zien, staat buiten kijf.
Avatar gebruiker
Boomerang
Donateur
 
Berichten: 4897
Geregistreerd: za 18 sep 2010, 07:26
Woonplaats: dichterbij dan je denkt....

Re: Bora & rood leer !

Berichtdoor lqpl » zo 01 jan 2012, 15:09

Voor vv staat 'mannen' misschien voor 'ouwe mannetjes'.

Mooie auto's die Khamsin, Bora en Ghibli, met elk hun eigen bekoring. Ik zou voor een Ghibli SS gaan overigens en inderdaad zwart met rood leer is dan erg goed.
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5783
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

Re: Bora & rood leer !

Berichtdoor volantevantage » zo 01 jan 2012, 16:31

[quote="lqpl"]Voor vv staat 'mannen' misschien voor 'ouwe mannetjes'.[/quote ]
Ouwe mannetjes & ouwe vrouwtjes & ouwe auto'tjes

enne........zet het geluid wat harder. "(^&$@

http://www.youtube.com/watch?v=19xM-D-X2TU
volantevantage
Donateur
 
Berichten: 1401
Geregistreerd: wo 22 sep 2010, 07:22

Re: Bora & rood leer !

Berichtdoor Vince » zo 01 jan 2012, 16:40

Waarom de Ghibli SS ipv de Khamsin, heren?

Porsche 911 Cabriolet Carrrera 2 1990
Porsche 911S Coupé 1976
Porsche 912 / 3,2 hotrod 1969
BMW M5 E39 2001
Avatar gebruiker
Vince
Donateur
 
Berichten: 9123
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 15:55

Re: Bora & rood leer !

Berichtdoor Giulia » zo 01 jan 2012, 19:12

Lange motorkap....valt me op dat de kleintjes onder ons dit model prefereren. Compensatie?

Doe mij ook de Khamsin maar...
Avatar gebruiker
Giulia
Donateur
 
Berichten: 6541
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 16:09
Woonplaats: Tussen de wijnranken

Re: Bora & rood leer !

Berichtdoor lqpl » zo 01 jan 2012, 19:19

Mij ook goed maar toch liever de Ghibli. Vanwaar overigens die preoccupatie met klein of groot, heren?
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5783
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

Re: Bora & rood leer !

Berichtdoor Vince » zo 01 jan 2012, 19:44

Heren? Juul is de enige die daar mee bezig is heur.

Porsche 911 Cabriolet Carrrera 2 1990
Porsche 911S Coupé 1976
Porsche 912 / 3,2 hotrod 1969
BMW M5 E39 2001
Avatar gebruiker
Vince
Donateur
 
Berichten: 9123
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 15:55

Re: Bora & rood leer !

Berichtdoor volantevantage » zo 01 jan 2012, 21:08

Vince schreef:Waarom de Ghibli SS ipv de Khamsin, heren?

Vanwege die Citroen rotzooi. @$#^}: als je alleen al aan het rempedaal denkt, steekt je kop al door het voorraam.
Citroen Hydraulics

--------------------------------------------------------------------------------

Greetings All,

It strikes me that some people are overly anxious about the Citroen hydraulic systems.

Attached is a diagram of what I think I've got in my 1975 Khamsin, (auto trans). While first admitting that mine is not running, I don't think it's that complicated.

1. Does anyone care to comment on the accuracy of the diagram compared to what they've got in their own Khamsin/Bora/Merak/SM?

2. Does anybody think that it was a good idea to pipe high pressure hydraulic fluid into the passenger cabin to adjust the seat? (I don't think so).

3. Does anybody think it was a good idea to lift the headlights with the hydraulic system, (rather than maybe fit window motors for this function instead)?

It strikes me that a failure or contamination in the ancillary systems has the potential to adversly impact the brakes, (which would be bad). But I think that I like the system for the main functions. I'll say for sure in the Spring time.
volantevantage
Donateur
 
Berichten: 1401
Geregistreerd: wo 22 sep 2010, 07:22

VorigeVolgende

Keer terug naar Klassiekers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron