Maserati 3500GT '60

Restauratie projecten

Re: Maserati 3500GT '60

Berichtdoor Giulia » ma 19 nov 2012, 19:19

Is geen specifiek Alfa onderdeel maar van Carello of Altissimo
Avatar gebruiker
Giulia
Donateur
 
Berichten: 6541
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 16:09
Woonplaats: Tussen de wijnranken

Re: Maserati 3500GT '60

Berichtdoor Danny » di 20 nov 2012, 10:38

Ik had ze ook op mijn Sebring zitten en had destijds het vermoeden dat ze niet origineel waren. Maar wie weet. Er zou inderdaad sprake geweest kunnen zijn van parts bin robbery of het is gewoon een kwestie van gemakszucht geweest door een latere eigenaar of restaurateur die, na beschadiging of slecht functioneren, de verkeerde knippers heeft teruggezet.

024.jpg
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
- 3200GTA Assetto Corsa, 2001, nero carbonio
Avatar gebruiker
Danny
Donateur
 
Berichten: 2584
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 20:53
Woonplaats: Laren nh

Re: Maserati 3500GT '60

Berichtdoor yrrah » di 20 nov 2012, 10:45

Michele schreef:Partsbin robbery, ook toen al.


Juist toen, kijk ook maar naar de achterlichten....
ghibli II 2.0 maserati red- verkocht
Mercedes G 350 turbo L
Pinarello FP quattro/ campagnolo
Alfa Romeo 166....Nero- verkocht
yrrah
 
Berichten: 525
Geregistreerd: wo 28 sep 2011, 13:31
Woonplaats: amsterdam

Re: Maserati 3500GT '60

Berichtdoor Danny » do 07 feb 2013, 09:09

Steek schreef:Beetje onder het mom van ; alles wat je later doet is voor de volgende eigenaar.


Dat is natuurlijk maar de vraag. Misschien heeft de volgende eigenaar de auto het liefst zo puur mogelijk, dwz met patina, zoals bijv. hier en daar wat minder mooie plekken op de lak of doffe plekken op het chroom.

Het is natuurlijk jullie auto, dus je moet het zelf weten, maar de auto ziet er op de foto's al schitterend uit, dus ik zou het "optisch" restaureren echt tot een minimum beperken. Tenzij er natuurlijk onderhuids rottigheid (roest) aanwezig is en dat het doel is om te voorkomen dat het erger wordt.

Wat is destijds eigenlijk de reden geweest om de auto stil te zetten, reed ie niet meer? Motorschade?
- 3200GTA Assetto Corsa, 2001, nero carbonio
Avatar gebruiker
Danny
Donateur
 
Berichten: 2584
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 20:53
Woonplaats: Laren nh

Re: Maserati 3500GT '60

Berichtdoor lqpl » do 07 feb 2013, 10:30

Steek schreef:dat en meer aandacht in de hobby ging al de zaak.

Dat er meer aandacht naar de hobby uitging dan naar de zaak.

Gevaarlijk dilemma inderdaad. Heb er ook mee te maken.
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5783
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

Re: Maserati 3500GT '60

Berichtdoor Michele » do 07 feb 2013, 11:39

Mooi project! Zelf zou ik de auto de uitstraling laten houden zoals ie die nu heeft. Er zijn al zat overgerestaureerde exemplaren op de wereld, maar auto's waar het leven aan valt af te lezen zijn veel stijlvoller (vind ik).

Steek schreef:De lak vertoond hier en daar wat bobeltjes( oxidatie van de alluminium body), dit kan je in mijn ogen ook beter aanpakken voordat er een keer gaten en vallen aangezien het je niet zomaar even een zijscherm koopt en erop zet bijv.
Die bobbeltjes komen waarschijnlijk van contacterosie. Het chassis / frame van een Touring Superleggera is van staal, maar de body van aluminium. Destijds werd er paardenhaar gebruikt om de boel van elkaar te isoleren, maar na 50 jaar is dat vaak een eind vergaan. Alleen de laklaag herstellen heeft daardoor vaak weinig zin. De isolatie moet ook opnieuw aangebracht worden.
Choose life, drive Maserati!
Je kan altijd stijlvol van huis, maar je weet nooit of je elegant aankomt...
http://www.corsamedia.nl
Avatar gebruiker
Michele
Donateur
 
Berichten: 3723
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 17:05
Woonplaats: Den Haag

Re: Maserati 3500GT '60

Berichtdoor volantevantage » za 09 feb 2013, 14:23

Michele schreef: Destijds werd er paardenhaar gebruikt om de boel van elkaar te isoleren

Klok en klepel verhaal. Sad5

Paardenhaar werd gebruikt bij de z.g.n Weyman carrosserie, een houten frame met leerdoek bekleed en als tussenvulling
paardenhaar, bij auto's tot ongeveer 30 er jaren.
Bij het Superleggera systeem werd een soort katoenen isolatieband gebruikt bij de aluminium plaatdelen en het stalen frame.
En bij die buisjes zit een soort 10 mm dik vilt tussen het aluminium en de stalenbuisjes.
In de kofferbak en binnenkant deuren kun je dat heel goed zien, bij Aston's, Lancia's, Maserati's enz.

Afbeelding
volantevantage
Donateur
 
Berichten: 1401
Geregistreerd: wo 22 sep 2010, 07:22

Re: Maserati 3500GT '60

Berichtdoor Michele » za 09 feb 2013, 18:06

Dank Rudy! Thumbsup5 Maar niettemin moet je dus toch op die isolatie letten Steek. lachert
Choose life, drive Maserati!
Je kan altijd stijlvol van huis, maar je weet nooit of je elegant aankomt...
http://www.corsamedia.nl
Avatar gebruiker
Michele
Donateur
 
Berichten: 3723
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 17:05
Woonplaats: Den Haag

Vorige

Keer terug naar Klassiekers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten