Restauratie Sebring 2, 3500 GTI en Mistral

Restauratie projecten

Re: Restauratie Sebring 2, 3500 GTI en Mistral

Berichtdoor Giulia » wo 28 dec 2011, 11:17

cassiopeia schreef:Juul, zie je dat Alfa-DNA ook terug in de actuele MiTo en Giulietta?
Punt is, lijkt mij, dat onderstellen en motoren nu over een heel concern beschikbaar moeten zijn en dat daarbij alleen wat aanpassingen mogelijk zijn. Dat is nodig uit oogpunt van rationaliteit en economie, maar het vervaagt wel het DNA. Zo hoorde ik veel 156 rijders die aan een 159 toe waren klagen, dat die een Opel motor en chassis had. Toen lieten ze die 159 staan en werden de productieaantallen van de 159 maar een derde van die van de 156.


Giuliette stuurt wel fijn maar ook hier is het lichtvoetige vanaf. Mito stuurt wat mij betreft niet fijn...

Over de 150 heeft meneer Marchione gezegd dat ze die nooit op de markt hadden moeten brengen. Fijn dat hij dat over zijn merk zegt kloink
Avatar gebruiker
Giulia
Donateur
 
Berichten: 6541
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 16:09
Woonplaats: Tussen de wijnranken

Re: Restauratie Sebring 2, 3500 GTI en Mistral

Berichtdoor am330rvg » wo 28 dec 2011, 12:13

1 filmpje en 5 pagina's (oude) discussie over biturbo's en aan het eind als klap op de vuurpijl die 156 met overgewicht er nog even bijhalen........

ik wilde eigenlijk alleen even informeren hoe het met pieter? en zijn projectjes gaat confused
joie de vivre
am330rvg
 
Berichten: 597
Geregistreerd: di 05 okt 2010, 16:03

Re: Restauratie Sebring 2, 3500 GTI en Mistral

Berichtdoor Vince » wo 28 dec 2011, 12:15

Toch is het een goede discussie hoor. Zeurpico.

Porsche 911 Cabriolet Carrrera 2 1990
Porsche 911S Coupé 1976
Porsche 912 / 3,2 hotrod 1969
BMW M5 E39 2001
Avatar gebruiker
Vince
Donateur
 
Berichten: 9123
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 15:55

Re: Restauratie Sebring 2, 3500 GTI en Mistral

Berichtdoor cassiopeia » wo 28 dec 2011, 12:18

Pieter is hier al zes weken niet meer geweest. Waar is Pieter confused
Proud owner of the following cars:
Maserati: Quattroporte Evoluzione V8 3.2(2000), Alfa Romeo: Spider V6 3.0 ('95)+ Alfetta 1.8 ('84), Lancia: Delta 1.8 LS VVT ('98)+Ypsilon 1.2 LS ('96), Mercedes 190SL ('55)+300SD ('80), Renault Gordini ('65+'67)
cassiopeia
Donateur
 
Berichten: 4284
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 18:38
Woonplaats: Lombroso

Re: Restauratie Sebring 2, 3500 GTI en Mistral

Berichtdoor Techno » wo 28 dec 2011, 12:49

Ik heb Pieter een paar dagen geleden een e-mail gestuurd, maar tot op heden geen enkel teken van leven ontvangen.... ik zal hem ook eens SMS-en.
Techno
Donateur
 
Berichten: 927
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 19:07

Re: Restauratie Sebring 2, 3500 GTI en Mistral

Berichtdoor Boomerang » wo 28 dec 2011, 13:01

Techno schreef:Ik heb Pieter een paar dagen geleden een e-mail gestuurd, maar tot op heden geen enkel teken van leven ontvangen.... ik zal hem ook eens SMS-en.

Heb tijden terug ook eens een PM gestuurd, no response at all.
Los van prive-beslommeringen kan ik me voorstellen dat het voor Pieter wat minder leuk geworden is hier.
Vooral zijn eigen topic ooit kleurrijk onderhouden op het MCH forum, is gevoelsmatig zo'n beetje verdronken/weggespoeld door alle toestanden.
Jammer.
Avatar gebruiker
Boomerang
Donateur
 
Berichten: 4898
Geregistreerd: za 18 sep 2010, 07:26
Woonplaats: dichterbij dan je denkt....

Re: Restauratie Sebring 2, 3500 GTI en Mistral

Berichtdoor Michele » wo 28 dec 2011, 13:10

Om even terug te komen op de Biturbo discussie: Ik ben van mening dat de Biturbo wel degelijk een echte Maserati is in de beste straattraditie van het merk: luxe, snelle reissedans bouwen met een motorpotentieel dat meer dan voldoende is om je een brede grijns te bezorgen. Tenslotte heeft Maserati de sportsedan uitgevonden met de relatief lichte, potent gemotoriseerde QP1. De Biturbo in 2-deurs en 4-deurs uitvoering is daar een interpretatie van. Het was juist raar geweest als DeTomaso in plaats van Biturbo's hardcore sportwagens was gaan bouwen a la Ferrari. Overigens werd er destijds ook met schrik gereageerd op de Bora en de Merak: een Maserati met de motor achterin, kon dat wel? Theoretisch wijken die auto's meer af van de traditie dan een Biturbo. Trouwens, om een parallel te trekken: toen Ferrari de Dino introduceerde, sprak iedereen er schande van dat het ding maar 6 cilinders had die bovendien op de verkeerde plaats lagen. Ferrari noemde de Dino zelfs geen Ferrari en heeft dat volgehouden tot en met de 308GT4 omdat er geen 12 cilinderblok in het ding lag. DeTomaso had nog het lef om de naam vast te houden maar had de Biturbo ook een "Alfieri Biturbo by Maserati" kunnen noemen o.i.d.

Uiteraard kan je discussiëren over het kwaliteitsaspect, maar in de tijd dat de Biturbo op de markt gebracht werd, had een Ferrari, Alfa of FIAT ook een garantietermijn van een pak melk en was de gemiddelde Franse auto al bij aflevering voorzien van roest (trek eens de motorkap open van een BX die buiten slaapt). Begin jaren '80 was de boel gewoon minder goed gebouwd dan in de jaren '60 en tegenwoordig.
Helaas heeft de slechte bouwkwaliteit Maserati wel haar goede naam gekost, maar dat komt met name omdat Amerikanen zo zeurden over niet werkende airco en dergelijke. Die behandelden een Biturbo als een Corvette en vonden het dan vreemd dat er dingen stuk gingen. Vinden ze overigens nog steeds. Alfa en Lancia hebben die periode ook niet overleefd op Amerikaanse bodem vanwege de matige kwaliteit, maar wisten met een paar briljante modellen begin jaren '90 in Europa goed terug te komen qua naam. Maserati was daartoe niet in staat en bleef (financieel) zwalken, met de Chrysler TC als dieptepunt, tot het in handne van Fiat / Ferrari kwam en stevig werd gereorganiseerd
Choose life, drive Maserati!
Je kan altijd stijlvol van huis, maar je weet nooit of je elegant aankomt...
http://www.corsamedia.nl
Avatar gebruiker
Michele
Donateur
 
Berichten: 3723
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 17:05
Woonplaats: Den Haag

Re: Restauratie Sebring 2, 3500 GTI en Mistral

Berichtdoor lqpl » do 29 dec 2011, 01:37

En dus wordt het Maserati-DNA niet bepaald door wegligging en stuurgedrag maar door andere zaken, zoals in bovenstaande posts weergegeven. Verder is de beleving van het merk voor ieder verschillend en daarmee het Maseratigehalte. Emoties lenen zich niet zo voor rationalisering.
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5783
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

Re: Restauratie Sebring 2, 3500 GTI en Mistral

Berichtdoor Vince » do 29 dec 2011, 09:54

Mooi slot-akkoord. Nu weer door met Pieter's levenswerk.

Porsche 911 Cabriolet Carrrera 2 1990
Porsche 911S Coupé 1976
Porsche 912 / 3,2 hotrod 1969
BMW M5 E39 2001
Avatar gebruiker
Vince
Donateur
 
Berichten: 9123
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 15:55

Re: Restauratie Sebring 2, 3500 GTI en Mistral

Berichtdoor noordmanpj » za 31 dec 2011, 16:46

Dag jongelui,

Er is helemaal niks aan de hand met mij hoor, ik heb het alleen heel erg druk met andere zaken en verwaarloos daarom (helaas) dit restauratieverslag.
Met zo'n verslag is het zo'n beetje alles of niets heb ik gemerkt.

Vermoedelijk kom ik begin 2012 heel sterk terug met strakke verhalen, nieuwe inzichten, boude uitspraken, dubbelzinnige taal, meninkjes waar niemand omheen kan en natuurlijk mijn alom geroemde wazige fotoos.

De Sebring, de 3500GTI en de Mistral maken het overigens alle drie prima.

Bedankt voor de kennelijk nog steeds aanwezige aandacht.

Een gelukkig 2012 gewenst door:

Pieter
Avatar gebruiker
noordmanpj
Donateur
 
Berichten: 55
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 17:31
Woonplaats: Apeldoorn

VorigeVolgende

Keer terug naar Klassiekers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron