James Bond DB5

Restauratie projecten

Re: James Bond DB5

Berichtdoor Boomerang » do 28 okt 2010, 17:31

volantevantage schreef:Afbeelding


Die eerste carburateur komt in ademnood.
De luchtstroom moet een te scherpe hoek maken om vlot in de eerste kelk te kunnen stromen.
Groter en gunstiger gestroomlijnd verzamelhuis gebruiken aub. &*%$#@
Avatar gebruiker
Boomerang
Donateur
 
Berichten: 4898
Geregistreerd: za 18 sep 2010, 07:26
Woonplaats: dichterbij dan je denkt....

Re: James Bond DB5

Berichtdoor volantevantage » do 28 okt 2010, 17:39

Boomerang schreef:Groter en gunstiger gestroomlijnd verzamelhuis gebruiken aub.

Daar is geen ruimte voor.
Hier nog een detail van de rvs bedieningstangetjes en bronzen lagertjes ( hand made )
Afbeelding
volantevantage
Donateur
 
Berichten: 1401
Geregistreerd: wo 22 sep 2010, 07:22

Re: James Bond DB5

Berichtdoor Boomerang » do 28 okt 2010, 19:53

Heel mooi Rudy, maar wél prioriteiten stellen.
Eerst soepele luchtstromen en optimale cilindervulling, dan die bronzen busjes. @!
Avatar gebruiker
Boomerang
Donateur
 
Berichten: 4898
Geregistreerd: za 18 sep 2010, 07:26
Woonplaats: dichterbij dan je denkt....

Re: James Bond DB5

Berichtdoor Vince » do 28 okt 2010, 20:07

Boomerang schreef:
volantevantage schreef:Afbeelding


Die eerste carburateur komt in ademnood.
De luchtstroom moet een te scherpe hoek maken om vlot in de eerste kelk te kunnen stromen.
Groter en gunstiger gestroomlijnd verzamelhuis gebruiken aub. &*%$#@


Is dat met een klein spoilertje niet te verbeteren? Zoiets: \

Porsche 911 Cabriolet Carrrera 2 1990
Porsche 911S Coupé 1976
Porsche 912 / 3,2 hotrod 1969
BMW M5 E39 2001
Avatar gebruiker
Vince
Donateur
 
Berichten: 9123
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 15:55

Re: James Bond DB5

Berichtdoor volantevantage » do 28 okt 2010, 21:53

Vince schreef:
Is dat met een klein spoilertje niet te verbeteren?

Ach Jaguar en Aston Martin samen hebben diverse keren de 24 uur Le Mans gewonnen met vrijwel dezelfde "cold airbox "
dat is Maserati bij mijn weten nog nooit gelukt, zeker de V8en niet. %^#@(
Die ontploften meestal na een paar rondjes.
volantevantage
Donateur
 
Berichten: 1401
Geregistreerd: wo 22 sep 2010, 07:22

Re: James Bond DB5

Berichtdoor Boomerang » do 28 okt 2010, 22:24

volantevantage schreef:
Vince schreef:
Is dat met een klein spoilertje niet te verbeteren?

Ach Jaguar en Aston Martin samen hebben diverse keren de 24 uur Le Mans gewonnen met vrijwel dezelfde "cold airbox "
dat is Maserati bij mijn weten nog nooit gelukt, zeker de V8en niet. %^#@(
Die ontploften meestal na een paar rondjes.


Waarschijnlijk omdat de eerste twee cilinders slecht gevuld werden.... @!
Avatar gebruiker
Boomerang
Donateur
 
Berichten: 4898
Geregistreerd: za 18 sep 2010, 07:26
Woonplaats: dichterbij dan je denkt....

Re: James Bond DB5

Berichtdoor lqpl » vr 29 okt 2010, 17:02

Verkocht voor 4,1 miljoen dollari.
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5783
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

Re: James Bond DB5

Berichtdoor Vince » vr 29 okt 2010, 19:45

lqpl schreef:Verkocht voor 4,1 miljoen dollari.


Gefeliciteerd!

Porsche 911 Cabriolet Carrrera 2 1990
Porsche 911S Coupé 1976
Porsche 912 / 3,2 hotrod 1969
BMW M5 E39 2001
Avatar gebruiker
Vince
Donateur
 
Berichten: 9123
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 15:55

Re: James Bond DB5

Berichtdoor lqpl » vr 29 okt 2010, 21:37

Ja moest weg. De schietstoel ging een paar keer af zonder dat het dak open ging. Roestig veiligheidspalletje. Gelukkig zat ik er niet zelf in...
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5783
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

Re: James Bond DB5

Berichtdoor volantevantage » vr 29 okt 2010, 21:43

De "gewone " DB5's hebben het ook goed gedaan, de goedkoopste was 250 K dit terwijl er genoeg mis mee was.
Niet de originele kleuren, geen originele motorblokken en sommige gewoon slordig, dus duidelijk gekocht door investeerders
gelokt door de mooie verhalen, en foute taxateurs ( daar zijn er ook in Engeland genoeg van (* )
volantevantage
Donateur
 
Berichten: 1401
Geregistreerd: wo 22 sep 2010, 07:22

VorigeVolgende

Keer terug naar Klassiekers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten