Daar aangekomen werd net een 70er jaren Rolls bekeken, 5 personen keken ademloos toe naar een net gespoten auto vol met silicone kratertjes in de lak, slecht afgeplakte verdroogde raamrubbers,ongelooflijk foute Phoenix ? banden, ipv de originele Avons.
Het lederen interieur was erg verdroogd, terwijl een flesje goede leerwas ongeveer € 10,- kost.
Onder de motorkap was wslk een bom ontploft 20 jaar geleden, kortom ik moest aan een uitspraak van een bekende voetbaltrainer denken........ben ik nu zo slim, of zijn jullie zo stom.
Conclusie, taxeren kunnen wij allemaal, je moet een database hebben met alle veilingresultaten van de afgelopen jaren, en alle taxatie gegevens van collega's en verzekeringmaatschappijen.
De gemiddelde veiling opbrengst van een Sebring is 55K, de gemiddelde taxatie is 75 K , de hoogste taxatie ooit was een lichtblauwe Sebring uit het Gooi in concours staat ( ex Danny ) 92K in Febr 2011.
Omdat mijn Sebring een originele Nederlandse auto is met 65K kilometers kwam men uit op € 98.685,- ???
Daar wil ik haar ècht niet voor kwijt.

De ex van Danny.